איך למכור בפייסבוק: 8,130 שקלים מפוסט אחד

איך למכור בפייסבוק, פוסט מכירה בפייסבוק

מתכננים לצאת בקמפיין קידום מכירות בפייסבוק? זאת כנראה השיטה הפשוטה ביותר למכירה בפייסבוק שאי פעם נתקלתם בה!

פוסט מכירה אחד.

ייתכן שזה כל מה שעומד בניכם והכנסה נוספת לעסק.

לפני שאני אראה לכם איך להשתמש בשיטה הכי פשוטה לבחון הצעות חדשות, יש לי שאלה.

אי פעם חשבתם להציע שירות או מוצר חדש, אבל היה לכם חשש להשקיע המון זמן בבניית קמפיין מכירות שלם, רק כדי לגלות שהקהל בכלל לא מעוניין?

אם עניתם "כן" על השאלה הזו, אתם לא לבד.

כל בעל עסק נתקל בחשש הזה.

אבל מסתבר שבעזרת 7 השלבים למכירה בפייסבוק, אפשר להשתמש בפוסט יחיד כדי לבדוק הצעה חדשה, ולקבל במהירות מענה לשאלות כמו:

  • האם ההצעה שלי מספיק טובה?
  • האם אנשים מוכנים לשלם את הסכום שאני רוצה?
  • האם הקהל שלי בכלל מעוניין במוצר או השירות החדש שאני רוצה לפתח?

היופי בשיטה הזו היא שאם ההצעה טובה, תתחילו לייצר מכירות מיידיות, בהשקעה קטנה של זמן וכסף.

אבל אם ההצעה לא טובה, תגלו את זה מהר מאד.

ככה תמנעו מעצמכם עוגמת נפש ובזבוז של הרבה זמן וכסף ביצירת קמפיין קידום מכירות.

אז כדי להדגים לכם איך עושים את זה, אספר לכם על איך מכרנו שירות חדש לגמרי ב-8,130 שקלים – בעזרת פוסט אחד פשוט.

(הערה: רוצים להשיג יותר מכירות מפייסבוק? במדריך החדש שלנו תגלו מהם 5 סוגי הפוסטים האפקטיביים ביותר לפרסום בפייסבוק ואיך לעשות בהם שימוש כדי להגדיל את המכירות בעסק שלכם. הורידו את פוסטים שמוכרים עכשיו.)
רוצים להשיג יותר מפייסבוק? הורידו את המדריך לפוסטים שמוכרים!

בסיום קריאת המאמר תגלו…

  • למה דווקא פוסטים קצרצרים עובדים מעולה, אם המטרה היא איסוף לידים עבור מכירה טלפונית.
  • איך עשינו שימוש בדף נחיתה מכוער כדי לבנות רשימה מכובדת של מתעניינים בשירות החדש שלנו.
  • מי יותר חשוב – הקהל או ההצעה?
  • איך לחשב ROI (החזר על ההשקעה) של מכירה בפייסבוק.
  • ולמה ההשקעה על קידום מכירות בפייסבוק שמביאה תוצאות, לא בהכרח עולה הרבה כסף.

איך למכור בפייסבוק בעזרת פוסט אחד

לפני שנדבר על השלבים של השיטה, קצת רקע על למה ואיך היא פותחה.

אחד מהעסקים שניהלתי בשנת 2014 היה ייעוץ עסקי לצלמים.

ניהלתי עמוד פייסבוק עסקי בשם "צילום – מתחביב למקצוע" עם כמה אלפי עוקבים.

דף עסקי בפייסבוק - צילום מתחביב למקצוע
זה הדף העסקי שלי בפייסבוק שהיו לו 4,000 אוהדים. בשיאו היו בו למעלה מ-7,000.

בעמוד פרסמתי תכנים בנושא שיווק, מכירות ופיתוח עסקי ומידי פעם גם הצעות לרכישת הדרכות מקצועיות עבור צלמים.

בתור צלם לשעבר, רציתי לעזור לצלמים אחרים להרוויח יותר כסף.

אז עלה לי רעיון להפיק תכנית הכשרה שתלמד צלמים איך להיות מנהלי מדיה חברתית.

כך הם יוכלו להציע שירות נוסף בהמשך לצילום שהם עושים עבור בתי עסק.

בגלל שזה היה רק רעיון שעלה לי, לא רציתי להתחיל לבנות את הקורס ולהשקיע כסף בפרסום, לפני שאני יודע שמישהו מעוניין בנושא הזה בכלל.

אז החלטתי לעשות מחקר שוק מהיר "על רטוב".

פרסמתי פוסט פשוט, שמזמין צלמים שרוצים להוסיף לסל השירותים שהם מציעים, גם שירות של מדיה חברתית, להשאיר פרטים בטופס הרשמה כדי לשמוע עוד על הנושא.

יצרתי עם אותם צלמים קשר וכאמור, הפוסט הזה הוביל למכירה בגובה 8,310 שקלים.

אז בואו נראה מהם השלבים של השיטה ואיך אתם יכולים להעתיק אותם, כדי להשתמש בעסק שלכם.

7 השלבים למכירה בפייסבוק, צעד אחר צעד:

שלב 1 – הגדרת קהל היעד

הקהל אליו מפרסמים את הפוסט חשוב יותר מההצעה עצמה. לא משנה עד כמה הרעיון שלכם יצירתי, ההצעה חייבת להיות מותאמת לקהל היעד.

בגלל זה, כדאי להשקיע מחשבה בבחירת והגדרת קהל היעד לקידום, עוד לפני שחושבים על ההצעה או רצים לכתוב את הפוסט.

במקרה שלי, הקהל שבחרתי הוא צלמים שאוהדים את הדף שאני מנהל: "צילום – מתחביב למקצוע".

פניתי לקהל היעד הזה כי ידעתי שהם רלוונטיים להצעה, הם מכירים אותי ויש סיכוי גדול שירצו להוסיף עוד שירות לסל השירותים שלהם כדי להרוויח עוד כסף.

פילוח פרסום ממומן לאוהדי העמוד
הגדרה זו נמצאת בממשק הפרסום של פייסבוק, בשלב סדרת המודעות, באזור הגדרת הקהל.
"מה לעשות אם אין לי דף עסקי בפייסבוק עם קהל רלוונטי להצעה?"

אז קודם כל, אני ממליץ לכם בחום לפתוח עמוד עסקי בנושא שמעניין את קהל היעד שלכם ולפרסם שם תכנים בדלת פתוחה (שלב 3 במאמר "המדריך האולטימטיבי לשיווק באינטרנט").

זה יעזור לכם לבנות קהל אוהד אליו אפשר לפנות בכל רגע כדי לבחון כל מיני הצעות.

אבל גם אם אין לכם עדיין אוהדים בדף עסקי בפייסבוק, בתחום שקשור להצעה, אפשר לפרסם לאנשים שעונים על פרופיל דומה לקהל היעד שלי.

לדוגמה, במקרה שלי יכולתי לבחור בקהל שתחום העניין שלו הוא צילום או שמתעניין ביצרנית מצלמות מסוימת.

תמונה של פילוח קהל שמתעניין בצילום או מצלמות
בחרתי רק שתי חברות לייצור ציוד צילום, אבל גודל הקהל הגיע לכמעט חצי מיליון איש. קהל רחב מידי לטעמי.

חיתוך נוסף שיכלתי לעשות הוא 'אנשים שמנהלים דפי פייסבוק' שנמצא באזור 'התנהגויות' בממשק הפרסום של פייסבוק.

פילוח של מנהלי עמודי בפייסבוק
עם למעלה ממיליון ומאה גולשים, לא הייתי בוחר בפילוח רחב שכזה.

אופציה נוספת שכדאי להשתמש בה בפרסום ממומן בפייסבוק היא החיתוך הכפול. אפשר לצמצם את הקהל ולבחור רק באנשים שמתעניינים בחברות הצילום וגם מנהלים דפי של פייסבוק.

בחיתוך כזה אפשר להגיע לקהל הרבה יותר רלוונטי, ורואים את זה בגודל הקהל הקטן יחסית לפילוחים הקודמים – רק 170,000 איש.

חיתוך כפול של קהל
170,000 איש שגם מתעניינים בצילום ומנהלי דפי פייסבוק הם כנראה קהל מאוד רלוונטי להצעה שלי.

שלב 2 – בחירת הצעה

כדי לדעת שההצעה שלי באמת טובה והלקוחות שלי באמת מעוניינים במוצר או בשירות החדש אני מפתח, אני צריך לנסות באמת למכור אותה לכל המתעניינים איתם אדבר בטלפון.

בגלל זה, לאחר שאני יודע לאיזה קהל אני פונה, כדאי שאגדיר לעצמי את כל המשתנים של ההצעה.

במקרה שלי, ניסיתי לקדם תכנית חדשה שמלמדת צלמים איך להציע שירות משולב של צילום וניהול עמודים עסקיים. אז עשיתי חיפוש מהיר לעלויות וסילבוס של תכניות דומות בשוק.

החיפוש הקצר הזה עזר לי להבין מה להציע ללקוחות הפוטנציאליים איתם אדבר בשיחת הטלפון וכמה כסף לגבות על התכנית, במקרה שמישהו יהיה מעוניין ומוכן לרכוש כבר בשיחה.

חיפוש בגוגל קורס שיווק בפייסבוק
כבר מהחיפוש הקטן שעשיתי השגתי מידע בעל ערך רב כמו העלות של קורס דומה.

שלב 3 – בניית דף נחיתה פשוט לאיסוף לידים

עוד לפני פרסום הפוסט, ידעתי שאני צריך מקום כלשהו לאיסוף הפרטים של המתעניינים. אז יצרתי דף נחיתה פשוט מאוד (יש שיגידו אפילו מכוער) שמכיל טופס הרשמה עם 3 שדות בלבד:  שם, אימייל וטלפון.

את הטופס יצרתי באמצעות תכנת הדיוור – MailChimp (אחד מכלי השיווק שמופיעים במדריך "סט הכלים לשיווק דיגיטלי").

דף הנחיתה המכוער שלי
כן… ככה נראה דף הנחיתה המכוער שלי. אבל למה להתווכח עם מה שעובד.

אבל אפשר ליצור טופס דומה גם בעזרת תכנת Google Forms, חינמית לכל מי שיש חשבון Gmail. לחצו כאן לסרטון הסבר קצר על איך ליצור טופס כזה.

שלב 4 – כתיבת הפוסט

הפוסט שכתבתי לקידום ההצעה היה פשוט, ישיר, לא מתחכם והכיל בסך הכל שלוש שורות:

"אני מחפש צלמים שמעוניינים ללמוד את הנושא של ניהול עמודי פייסבוק במטרה להציע שירות משולב של צילום וניהול עמודים לעסקים. אם זה אתה וזה מעניין אותך, מלא את פרטיך בטופס שבלינק ואהיה אתך בקשר."

זה הכל.

פוסט מכירה בפייסבוק
התשובה לשאלה איך למכור בפייסבוק, היא פשוט לשאול מי מעוניין במה שאני מוכר

שימו לב שלא כתבתי שהמטרה שלי היא למכור להם משהו…

כדי לא להפחיד ולהבריח אותם.

אבל כן כתבתי שאני מחפש אנשים שמעוניינים ללמוד את הנושא הזה.

אם הייתי שם מיד קישור למכירה ומזמין אנשים לקנות ממני קורס, רוב הסיכויים שזה לא היה עובד.

כל מה שרציתי זה לבנות רשימת מתעניינים, איתם אוכל לערוך שיחת טלפון.

כמובן שמתחת לטקסט של הפוסט הוספתי קישור לדף נחיתה עם טופס ההרשמה שבו המתעניינים יכולים להשאיר את הפרטים שלהם.

(הערה: רוצים להשיג יותר מכירות מפייסבוק? במדריך החדש שלנו תגלו מהם 5 סוגי הפוסטים האפקטיביים ביותר לפרסום בפייסבוק ואיך לעשות בהם שימוש כדי להגדיל את המכירות בעסק שלכם. הורידו את פוסטים שמוכרים עכשיו.)

באנר מאמר חמשת סוגי הפוסטים האפקטיביים ביותר לפרסום בפייסבוק

שלב 5 – קידום הפוסט לקהל היעד הרלוונטי

בהתאם להגדרת קהל היעד, קדמתי את הפוסט לקהל האוהדים של הדף העסקי בפייסבוק.

ההשקעה בקידום הייתה בסך הכל 45 שקלים למשך שלושה ימים, כלומר – 15 שקלים ליום.

 

פוסט ממומן
עם השקעה כספתי קטנה על פרסום ממומן בפייסבוק, אפשר להגיע לאלפי אנשים בעלות קטנה מאוד.

באופן אורגני, הפוסט נחשף רק ל-146 אוהדי הדף העסקי.

אבל בגלל ההשקעה הקטנה בפרסום הפוסט, הוא הגיע לעוד 1,500 גולשים.

כלומר, עלה לי בסך הכל 3 אגורות להגיע ללקוח פוטנציאלי…

וזה הכוח של פרסום ממומן בפייסבוק.

כתוצאה מקידום הפוסט, 164 גולשים הקליקו על הקישור.

מתוכם 15 מילאו את הטופס והשאירו את הפרטים שלהם, כדי שאצור איתם קשר.

זאת אומרת שדף הנחיתה המכוער המיר 9.14% מהגולשים ללידים.

עבור הצעה כזו מעורפלת, זאת תוצאה לא רעה, לא ככה?

(הערה: רוצים לקדם את הפוסטים שלכם לקהל לקוחות מדויק בפייסבוק ולהשיג יותר חשיפה, לידים ולקוחות? בתכנית הפעולה "המדריך לפוסטים ממומנים" תגלו איך יוצרים ומפרסמים מודעות אפקטיביות בכמה לחיצות בודדות.)

אנר המדריך לפוסטים ממומנים

שלב 6 – מכירה טלפונית

כמו שציינתי בחלק הקודם, בסיום הקידום היו ברשותי 15 מספרי טלפון של לקוחות פוטנציאליים שהתעניינו בשירות החדש שלי.

עכשיו הגיע הזמן לשוחח איתם טלפונית ולבחון את עד כמה ההצעה שלי טובה ורלוונטית עבורם.

כמו לכל דבר בצבא, גם לשיחת המכירה היו שלושה חלקים:

חלק ראשון – שאלות בירור צרכים

בשלב זה רציתי להכיר את האדם איתו אני מדבר באופן אישי.

שאלתי שאלות כללית כדי ליצור כימיה ראשונית ולברר דברים כמו מקום מגורים, מצב משפחתי, שנות ניסיון בתור צלם וכדומה.

שאלתי גם שאלות ממוקדות יותר כמו האם הוא מרוצה מהמקצוע, מה התסכול הכי גדול שלו בתחום ועוד.

בהמשך ביקשתי להבין מהם הצרכים שלו בתור צלם ולמה הוא התעניין בהצעה שלי.

חלק שני – הצגת ההצעה

בחלק השני של השיחה עברתי להצגת ההצעה שלי.

סיפרתי ללקוח על התכנים, משך זמן התכנית, המחיר שאני מבקש עבור השתתפות ומה התועלות שהמשתתפים יקבלו ממנה.

הסוד להצגת ההצעה בצורה מושכת היא להתאים את התועלות של השירות או המוצר לתשובות של הלקוח הפוטנציאלי בחלק הראשון של הראיון. בתנאי כמובן שהתכנית יכולה לממש אותם.

חלק שלישי – מענה על שאלות או התנגדויות

באופן טבעי, בתום הצגת ההצעה, לחלק מהאנשים ששוחחתי איתם היו שאלות או התנגדויות.

זה החלק שבו יש להקשיב למה שהלקוח הפוטנציאלי אומר בקשב רב, לענות על השאלות או לטפל בהתנגדויות שעולות.

מומלץ מאוד לרשום כל מה שהלקוח אומר.

אם ההצעה תתברר כמוצלחת, נרצה לצאת בקמפיין קידום מכירות גדול יותר.

ככה נוכל להשתמש בתשובות, בשאלות ובהתנגדויות של הלקוח בחומרים השיווקים שלנו כמו בדף המכירה, במודעות ומיילים.

שלב 7:  חישוב החזר על ההשקעה

מסתבר שכל מה שצריך לעשות כדי לבחון הצעה טובה זה זה פשוט להגיע עם המסר הנכון לקהל היעד ולהציע לו לקנות.

כי מתוך 15 אנשים שהשאירו פרטים, 3 מהם קפצו על ההצעה ורכשו את השירות החדש שלי, שעלה 2,770 ש"ח. כלומר, הכנסה של 8,310 שקלים מפוסט אחד.

כאמור, על הקידום השקעתי 45 ש"ח.

זמן העבודה שנדרש ליצירת דף הנחיתה, כתיבת הפוסט וקידום ממומן היה רק 20 דקות (לא כולל שיחות הטלפון כמובן).

את ההחזר על ההשקעה (Return on Investment – ROI) אפשר לחישב בצורה הבאה:

(הכנסות פחות הוצאות ) חלקי הוצאות.

כדי לקבל את את התוצאה באחוזים יש להכפיל את התוצאה המתקבלת  ב-100.

חישוב ההחזר על ההשקעה
זאת הנוסחה הבסיסית לחישוב ROI על קמפיין פרסום ממומן, ללא הוצאות נוספות.

הנה חישוב ההחזר ההשקעה במקרה שלי.

  • נפחית 45 ש"ח מתוך הכנסה של 8,310 ש"ח.
  • את התוצאה שקיבלנו (8,265) נחלק ב-45 (ההוצאה).
  • כדי לקבל את ההחזר על ההשקעה באחוזים, נכפיל את התוצאה שקיבלנו (183) ב-100.

ה-ROI במקרה הזה היה 18,300%. לא רע…

חישוב סופי של ROI
קידום מכירה בפייסבוק שממוקד בהצעה טובה לקהל נכון יכול לתת החזר גדול על ההשקעה

ועכשיו תורכם!

נסו כבר עכשיו לעשות ניסיון עם מוצר או שירות שלכם.

צרו  דף נחיתה פשוט ופרסמו פוסט דומה, במטרה להשיג כמה שיותר לידים ולדבר עם כמה שיותר אנשים.

במהלך השיחה נסו לראיין את הגולשים ולקבל כמה שיותר מידע על הצרכים שלהם ולמה המוצר או השירות שאתה מציע מעניין אותם.

אפילו אם לא תצליחו למכור את ההצעה שלכם, אני מבטיח לכם שבתום השיחות, יהיו בידכם המון מידע שאתם יכולים לשלב בחומרים השיווקים שלכם.

אם משהו לא עובד לכם, יכול להיות שאתם צריכים לשנות הצעה או לפנות לקהל.

…ואם זה מצליח לכם, מעולה!

פשוט הגדילו את תקציב הפרסום או בנו קמפיין גדול יותר.

ספרו לנו למטה, איזה שירות או מוצר חדש אתם חולמים להשיק.

ונשמח גם לשמוע האם השתמשתם בשיטה שלנו ומה התוצאות שהשגתם.

ולסיכום,

אם אתם רוצים להשיג יותר מכירות מפייסבוק, המדריך החדש שלנו, פוסטים שמוכרים, יכול לעזור לכם.

במדריך תגלו מהם 5 סוגי הפוסטים האפקטיביים ביותר לפרסום בפייסבוק ואיך לעשות בהם שימוש כדי להגדיל את המכירות בעסק שלכם.

הורידו את פוסטים שמוכרים עכשיו.

באנר מאמר חמשת סוגי הפוסטים האפקטיביים ביותר לפרסום בפייסבוק

 

נ"ב

הנה סיכום התכנים בסרטון קצר מתוך "המדריך לפוסטים ממומנים".

צפייה מהנה.

 

זה המקום שלך להגיב!

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *