מקרה מבחן: איך לשווק סדנה ב-8 שלבים פשוטים

איך לשווק סדנה באנר ראשיניתוח צעד-אחר-צעד של קמפיין שיווק סדנה בעזרתו הצלחתי למכור 104 כרטיסים תוך 9 ימים ו-4 מיילים בלבד.

 

35,000 אלף שקל.

זה הסכום ששילמתי עבור סמינר יקר מאוד בלונדון.

את הסמינר, שנקרא "Business Mastery", העביר טוני רובינס.

כנראה המאמן המפורסם ביותר בעולם לתחומי ההצלחה והמוטיבציה.

וגם קית' קנינגהם, שהוא איש עסקים מבריק והאבא העשיר המקורי, מספריו של רוברט קיוסאקי "אבא עשיר אבא עני".

בכל שנה מגיעים אליו 700 בעלי עסקים, חברות ומנכ"לים מהמובילים בעולם.

אבל המטרה היא לא לספר לכם על הסמינר עצמו.

אלא איך בזמן אותו סמינר קיבלתי החלטה לבנות סדנה משלי.

וכבר בשדה תעופה בדרך הביתה יצרתי רשימה עצומה של לקוחות פוטנציאליים.

כאלו שרק חיכו לרגע שבו אפתח את ההרשמה.

ובסוף חטפו את כל 104 הכרטיסים תוך 9 ימים.

מחיר ממוצע לכרטיס היה 103 ש"ח (חלק שילמו 99 שקלים וחלק 129 שקלים).

מה שמסתכם בהכנסה של 10,712 שקלים.

כל זה בהשקעה של כ-500 ש"ח בלבד על פרסום ממומן ומשלוח של 4 מיילים בסך הכל.

והכי חשוב…

איך אתם יכולים לעשות את אותו הדבר כדי לשווק את הסדנה שלכם.

או כדי ליצור רשימת ענקית של לקוחות פוטנציאליים נלהבים לכל מוצר או שירות אחר.

שיווק סדנה (או כל מוצר/שירות אחר) שיוצר תשוקה עוד לפני פתיחת הקופות

אז איך לשווק סדנה כך שכל הכרטיסים יחטפו חודשים מראש?

או יותר נכון, איך בונים רשימת תפוצה של לקוחות שמתעניינים במה שאתם מוכרים…

אפילו לפני שגיבשתם בעצמכם מה אתם בדיוק מתכוונים להציע?

גיף שיווק סדנה שיוצר תשוקה

הסוד הוא לעשות תהליך הפוך.

במקום לגבש סדנה (או לפתח מוצר) ורק אז לפרסם לנסות כדי להשיג אנשים…

(מה שמוביל הרבה פעמים לתחושת מתח שנובעת מהשאלה, האם אנשים מוכנים ישלמו ויגיעו.)

בואו נהפוך את סדר הפעולות.

קודם כל נמצא קהל שמתעניין בסדנה (או בכל מוצר או שירות אחר).

נציע לו להצטרף לרשימת תפוצה במייל, בד"כ עבור מגנט לידים כלשהו.

ואז ננסה למכור אותה כמה חודשים מראש.

ככה שיישאר מלא זמן שבו כותבים או יוצרים את הסדנה בראש שקט.

(אגב, זה ממש אותו תהליך שעושים בגיוס המונים בהם מציעים לאנשים לקנות ספר או דיסק עוד לפני שהוא נוצר.)

למה בניית רשימת תפוצה במייל זה צעד קריטי לתהליך

רגע לפני שנצלול לשלבי התהליך עצמו, אני רוצה לדבר על הפיל בחדר שנקרא רשימת תפוצה.

(אם אתם מתחזקים רשימת תפוצה משלכם, אתם מוזמנים לקפוץ קדימה ישירות לשלבי הקמפיין.)

הפיל שבחדר
(מקור: https://www.amazon.com/Never-Mail-Elephant-Mike-Thaler/dp/0816730199)

 

חשוב מאוד להבין שבלי בניית רשימת תפוצה מראש, כל התהליך לא יעבוד.

עכשיו,

יש הרבה מאוד בעלי עסקים שכותבים או עושים פרסום בפייסבוק כדי להביא עוד לקוחות…

אבל לא עוד לא בנו רשימת תפוצה משלהם.

כבר שמעתי בעבר מכמה וכמה בעלי עסקים שהם נרתעים מלבנות רשימת תפוצה.

הם טוענים ש… ואני מצטט, "לא אוהבים את שיטת השיווק הזו."

תראו, אני מאמין שהסיבה שאנשים לא מוכנים לעשות שיווק לרשימת תפוצה, היא זו.

אני מניח שאתם בעצמכם רשומים להמון רשימות תפוצה אחרות.

ולפעמים אתם מקבלים מיילים שלא מספקים לכם ערך או שהם פשוט בכמות מוגזמת.

וזה גורם לכם להגיד לעצמכם "אני בחיים לא יעשה דבר כזה ללקוחות שלי".

ובגלל זה לא נוח לכם לעשות שיווק במייל ללקוחות שלכם.

תמונה - לא רוצה לעשות את זה
ככה רוב בעלי העסקים מתנהגים כשמדברים איתם על רשימת תפוצה במייל

אבל אם יש לכם חלום להביא כמות גדולה של משתתפים לסדנאות ואירועים שלכם (או שאתם מעוניינים למכור כל דבר אחר דרך האינטרנט) בניית רשימת תפוצה הוא שלב קריטי בתהליך!

כי מי שלא יהיה מוכן לתת לכם את כתובת המייל, כנראה גם לא יהיה מוכן לצאת מהבית בשביל האירוע.

והאמת היא שרוב הסדנאות שנמכרות לקהל קר, בקושי מכסות ההשקעה על הפרסום בהם.

בייחוד אם עושים קמפיין ישיר לדף מכירה.

ככה שאם אתם בונים רשימת תפוצה מראש, אפשר לאסוף רשימת אנשים שמתעניינים בנושא.

וגם אם הם לא יכולים להגיע לסדנה הזו או דורשים קצת "חימום" נוסף, אפשר להמשיך ולשלוח להם מיילים עם ערך ולהציע להם להצטרף לסדנה הבאה.

קפיש?

(הערה: מוכנים לבנות רשימת תפוצה? הדרך הטובה ומהירה ביותר לעשות את זה היא ליצור מדריך חינמי ולהציע אותו בתמורה לכל נרשם. והנה קיצור דרך בשבילכם – 7 תבניות מעוצבות ליצירת מדריך חינמי. גם אם אין לכם תכנון לכתוב כרגע מדריך חינמי, כדאי להוריד אותם ולשמור לשימוש מאוחר יותר. לחצו כאן להורדה.)

תבניות להורדת מדריך חינמי

איך בונים קמפיין שיווק לסדנה – צעד אחר צעד

אחרי שסגרנו כמה פינות לגבי בניית רשימת תפוצה והתהליך ההפוך של שיווק סדנה, הגיע הזמן לדבר תכלס.

אני עומד לחלוק אתכם את שמונת השלבים שעזרו לי לשווק סדנה ולמכור את כל הכרטיסים מראש, חודשים לפני הזמן.

השלבים האלו בנויים כפעולות שאפשר לעשות צעד-אחר-צעד כדי לשווק סדנאות או כל אירוע שהוא.

אבל אני אזכיר שוב, אתם יכולים להשתמש בהם כדי לבנות תהליך שיווקי לכל סוג של מוצר או שירות.

שלב 1 – צרו מגנט לידים

במהלך הסמינר קיבלתי המון תובנות, אותם סיכמתי במחברת.

עלתה לי מחשבה להפיץ אותם במתנה לכל מי שרוצה.

ואז אמרתי לעצמי "בן… בוא נעשה ניסוי."

מה אם נשתמש באותה מתנה חינמית כדי לבדוק האם אנשים יהיו מוכנים גם להגיע לסדנה שתדבר על אותם תובנות.

באותו רגע אפילו עוד לא ידעתי על מה אני הולך לדבר, איפה זה יקרה או כמה זה יעלה בכלל.

אבל אני אוהב ניסויים, אז עניתי לעצמי "יאללה!"

אז בשלב ראשון של הקמפיין יצרתי מגנט לידים פשוט.

מגנט לידים הוא סוג של “שוחד אתי״ שלא ניתן לסרב לו, בד”כ פיסה ספציפית של ערך, אותו מציעים ללקוח הפוטנציאלי תמורת כתובת המייל שלו.

כדי ליצור את מגנט הלידים שלך, לקחתי את כל התבונות שקיבלתי מחמשת ימי הסמינר וסיכמתי אותם לארבעה עמודים.

כתבתי אותם בכתב יד, בלי שום עריכה מיוחדת, וצילמתי אותם כדי שיהיה לי קובץ שאפשר לשלוח במייל.

הוספתי קישור בתחתית העמוד לדף הרשמה לרשימת המתנה לסדנה.

אבל זה עדיין מוקדם. אתם תבינו למה הכוונה בשלב 3.

מגנט לידים לשיווק סדנה
אם יש לכם ערך לתת ללקוחות, הפורמט לא באמת משנה

אני יודע שהרבה מאוד אנשים נתקעים כשהם רוצים להתחיל לשווק באינטרנט.

הם נחשפים למשווקים הגדולים והתכנים האיכותיים שהם משתפים…

ובטח חושבים לעצמם "אני לא יכול לעמוד ככה מול מצלמה ולדבר…"

אז אני פה כדי להגיד לכם שזה לא הכרחי.

בכוונה לא יצרתי מגנט לידים מורכב כמו סדרת סרטונים או משהו מושקע אחר.

ניסיתי לשמור את זה סופר פשוט.

רציתי להוכיח שאפשר לבנות רשימת תפוצה ולמלא סדנה, גם עם מגנט לידים בסיסי ביותר.

ועוד רגע תראו שזה עבד כ"כ טוב, שזה הפתיע אפילו אותי.

שלב 2 – בנו דף נחיתה לאיסוף נרשמים לרשימת התפוצה בתמורה למגנט הלידים

כדי לקבל את סיכום התובנות, שמשמשות כמגנט הלידים, הייתי צריך לבנות דף נחיתה לאיסוף נרשמים.

בתמונה למטה אפשר לראות איך הדף הזה נראה.

דף נחיתה למגנט לידים
בדף נחיתה צריך לשמור על עיצוב פשוט כדי לרכז את תשומת הלב של הלקוח למקום הרצוי

שימו לב שזה דף די פשוט.

יש בו כותרת ראשית, תת כותרת, טופס הרשמה וסרטון שבו אני מסביר מה אני מציע בתמורה לכתובת המייל.

זה אפילו צולם בסטודיו מפואר אלא סרטון פשוט שצולם בסמארטפון שלי, ממש בחדר המלון שבו התאכסנתי (אפילו המיטה מאחורי לא מי יודע מה מסודרת).

שלב 3 – בנו דף תודה עם הצעה נוספת

ברגע שהגולש רושם את כתובת המייל שלו בטופס ההרשמה ולוחץ על אישור, קרו שלושה דברים בו זמנית:

1. הוא הצטרף כנרשם ברשימת התפוצה שלי. זה בעצם מה שדף נחיתה אמור לעשות.

2. מגנט הלידים (מסמך עם התובנות) נשלח לתיבת הדואר האלקטרוני שלו. עושים את זה ע"י יצירת מסר אוטומטי שנשלח ישירות בעת ההרשמה.

3. הוא הועבר לדף נחיתה נוסף. בכל מערכת לבניית דפי נחיתה אפשר לבחור לאן יעבור הנרשם לאחר אישור ההרשמה. זה נקרא דף תודה.

אבל בדף שאליו הועבר הנרשם, עשיתי משהו קצת שונה ממה שעושים רוב המשווקים.

רוב התהליכים שאני נתקל בהם פשוט נגמרים בזה שהגולש השאיר פרטים ועבר לדף שאומר לו "תודה רבה על ההרשמה…"

זו טעות ממש גדולה.

דף תודה גרוע
אם לקוח כבר נרשם לרשימת התפוצה, כדאי להציע לו עוד משהו בדף התודה

אם כבר לקוח פוטנציאלי הרים את היד ואמר "התוכן הזה מעניין אותי…" למה לא להציע לו עוד משהו?!

הרי עצם השארת המייל שלו בתמורה למגנט הלידים זו מעין "מיני התחייבויות".

לבקש מהלקוח להשאיר גם את השם והטלפון שלו עבור משהו נוסף שמעניין אותו, זה בסך הכל לבקש ממנו לעשות עוד צעד קטן, הגיוני וטבעי אחד.

בגלל זה יצרתי דף נחיתה נוסף ובו הצעתי לכל מי שמעוניין לשמוע פרטים על הסדנה (שעוד לא הייתה קיימת להזכירכם) להשאיר פרטים מלאים כדי שאעדכן אותו בהמשך.

ככה הדף הזה נראה.

דף תודה עם הצעה נוספת
כדי להוביל את הלקוח הלאה במשפך השיווק כדאי להציע לו הצעה נוספת בדף תודה לאחר שנרשם לרשימת התפוצה

הוא פשוט ומאוד דומה לדף הקודם. רק החלפתי את הכותרת וצלמתי סרטון אחר שמסביר על הסדנה.

גם פה, הסרטון לא צולם באולפן או אפילו עם מצלמה מקצועית, אלא ישירות מהסמארטפון, בשדה התעופה בדרך הביתה.

ולמרות חוסר ההשקעה שלי בפרויקט הזה, אחוז גבוה מאוד ממי שנרשם בדף הראשון, השאיר את הפרטים שלו גם בדף הזה.

תוך 10 ימים, 1031 אנשים נרשמו להורדת מגנט הלידים, כלומר השאירו רק אימייל בדף הנחיתה הראשון.

מתוכם 277 אנשים השאירו פרטים מלאים בדף השני והצטרפו לרשימת המתנה לסדנה.

זה 26%!

אלו פחות או יותר הנתונים שאני מקבל גם בקמפיינים אחרים, פחות או יותר 25% מהאנשים שמשאירים אימייל בדף הראשון ישאירו פרטים מלאים לאיזושהי הצעה בדף הבא (כמובן תלוי אם היא משתלמת או לא).

כדי לשמור על הסדר, בתוך מערכת הדיוור האלקטרוני יצרתי כמה רשימות שונות.

  • כל מי שנרשם להורדת מגנט הלידים – המדריך החינמי עם התובנות מלונדון
  • כל מי שנרשם ברשימת ההמתנה לסדנה.

לאחר מכן יצרתי רשימה נוספת שהיא אנשים שרכשו את הסדנה, אבל זה רק לאחר שהתחלתי למכור אותה.

ככה זה נראה בתוך רב-מסר, מערכת הדיוור האלקטרוני שבה השתמשתי לניהול הקמפיין.

פיצול רשימות ברב מסר
כדי לשמור על הסדר ולעקוב אחר הנרשמים בשלבים השונים יצרתי 2 רשימות שונות

אבל שימו לב, אל תחשבו שהתהליך הזה רלוונטי רק עבור שיווק סדנה.

התהליך הזה רלוונטי ומוכח כעובד בכל סוג של עסק.

למשל קוסמטיקאית יכולה להציע בשלב ראשון מגנט לידים הוא מדריך חינמי עם 10 טיפים לשמירה על עור הפנים. ובשלב השני להציע הרשמה לקבלת קופון הנחה לטיפול.

מדריך כושר אני יכול ליצור מגנט לידים כמו למשל מדריך חינמי על תזונה נכונה. ובדף הבא להציע אימון ניסיון ראשון בעלות סמלית.

(הערה: מוכנים לבנות רשימת תפוצה? הדרך הטובה ומהירה ביותר לעשות את זה היא ליצור מדריך חינמי ולהציע אותו בתמורה לכל נרשם. והנה קיצור דרך בשבילכם – 7 תבניות מעוצבות ליצירת מדריך חינמי. גם אם אין לכם תכנון לכתוב כרגע מדריך חינמי, כדאי להוריד אותם ולשמור לשימוש מאוחר יותר. לחצו כאן להורדה.)

קישור לתבניות למדריך חינמי

שלב 4 – פרסמו פוסט בפרופיל האישי והעסקי בפייסבוק

עד עכשיו בניתי את כל החתיכות שמרכיבות את התהליך.

עכשיו הייתי צריך להוביל את האנשים אל דף הנחיתה הראשון שמציע להם את מגנט הלידים.

כדי לעשות את זה פרסמתי פוסט בעמוד האישי שלי בפייסבוק.

ואת אותו פוסט בדיוק פרסמתי גם בדף העסקי שלי.

בגלל שמגנט לידים הוא משהו שקהל היעד שלי רוצה וגם ייחודי לעומת מה שהציעו עד עכשיו בשוק, לא הייתי צריך להתאמץ יותר מידי כדי לכתוב את הפוסט.

בסך הכל רשמתי…

"שלך במתנה – 4 דפים מלאי תובנות ופעולות ליישום מיידי בעסק שלך שלמדתי בכנס השיווק והעסקים בלונדון שעלה לי למעלה מ-35,000 ש"ח. לחץ על התמונה או על הקישור."

וצירפתי קישור לדף הנחיתה הראשון.

עבור תמונת הפוסט השתמשתי בצילום של קית' קנינגהם ושלי מהכנס.

על התמונה צירפתי כיתוב שאומר "האבא העשיר" של רוברט קיוסאקי, בגלל שהוא המומחה היותר מוכר לקהל.

בקישור למטה היא רשום "סודות השיווק של האבא העשיר נחשפים".

וזה כל הסיפור.

פשוט אבל אפקטיבי.

ככה נראתה המודעה המקורית:

מודעת פייסבוק לשיווק סדנה
ברגע שיש לך הצעה טובה, הכתיבה השיווקית נעשית קלה

שלב 5 – השקיעו כסף בפרסום ממומן

את הפוסט שפרסמתי בעמוד העסקי הפכתי למודעה בתשלום.

אל דאגה, זה פשוט יותר ממה שזה נשמע.

בסך הכל צריך ללחוץ על הכפתור שמופיע מתחת לכל פוסט שעליו רשום "קדם פוסט".

זה מקפיץ חלונית קטנה שבה אנחנו נשאלים כמה כסף אנחנו מוכנים להשקיע כדי להגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים.

במקרה שלי אפשר לראות שהפוסט נחשף אל כמעט 17,000 איש.

מתוכם 2,824 בצורה אורגנית, כלומר ללא תשלום.

ועוד 14,000 איש ראו את הפוסט בגלל שהשקעתי מעט כסף בקידום שלו.

חשיפה אורגנית של פוסט פייסבוק
אפילו אם יש לכם אלפי אוהדים בעמוד העסקי, כל פוסט מגיע רק למספר קטן מאוד מהם

כמה כסף?

הרבה פחות ממה שאתם חושבים.

השקעתי בסך הכל $75 (כ-300 ש"ח) שזה סכום באמת זניח בשביל שהמודעה שלי תגיע לעוד 14,000 איש.

הוצאה על פרסום בפייסבוק
לא צריך להשקיע המון כסף כדי לקדם פוסט בפייסבוק

כתוצאה מהקידום עוד 258 אנשים הקליקו על המודעה.

מה שאומר שזה עזר לי להוסיף לרשימת תפוצה ולרשימת ההמתנה עוד כמה מאות נרשמים.

לפני שנמשיך, חשוב לציין שהקמפיין הזה נעשה בתקופה שבה פרסום בפייסבוק היה קצת זול יותר.

יכול להיות שהיום, עבור 75$ השקעה בפרסום של פוסט, המודעה תיחשף לפחות אנשים.

בנוסף, במשך תקופה לא קצרה, פרסמתי בעמוד העסקי והאישי שלי תכנים בעלי ערך עבור הקהל.

ככה שאם אתם רק עושים את הצעדים הראשונים בשיווק בפייסבוק, ייתכן שהתוצאות שלכם יהיו פחות טובות משלי.

ואולי אני טועה.

אולי תצליחו לשכפל את ההצלחה של הקמפיין הזה ואפילו להתעלות עליה.

מי יודע?

שלב 6 – יצירת דף מכירה לאירוע

להזכירכם, את כל זה עשיתי עוד כשהייתי בלונדון ובשדה תעופה בדרך לארץ.

לאחר כמה שעות טיסה נחתתי בארץ.

וכשפתחתי את המייל חיכתה לי הפתעה.

כמה מאות אנשים נרשמו לרשימת התפוצה שלי וכמעט 100 אנשים נרשמו לרשימת ההמתנה לאירוע.

אוקיי, כנראה שכדאי להתחיל לעבוד על הפקת האירוע.

המודעה המשיכה לרוץ במשך כמה ימים ובנתה עוד קהל לקוחות רלוונטי ברשימת התפוצה וברשימת ההמתנה לאירוע.

זה נתן לי מספיק זמן כדי לחשוב על מה אני הולך לדבר בסדנה, לסגור תאריך ומקום, ולחשב כמה אמורים לעלות הכרטיסים, כדי שאוכל לקבל החזר ראוי על ההשקעה שלי.

כשסגרתי ביני לבין עצמי את כל הפרטים, הגיע הזמן לפתוח את הקופה.

בגלל שבאותו שלב בעסק שלי, לא היו לי עובדים, החלטתי שאני חייב לנסות ולמכור את כל הכרטיסים באופן כמה שיותר אוטומטי.

אחרת הייתי צריך לדבר עם 200 נרשמים ברשימת ההמתנה, מה שהיה לוקח לי נצח.

…ואני גם לא כ"כ אוהב למכור בטלפון.

אז כדי למכור את הכרטיסים בצורה אפקטיבית, יצרתי דף מכירה שאותו חיברתי לדף סליקה (תשלום) אינטרנטי.

דף מכירה הוא סוג של דף נחיתה, עם מטרה שונה.

במקום לאסוף את הפרטים של הלקוחות, המטרה שלו היא לשכנע את הלקוח לקנות בו במקום.

בדף המכירה כתבתי את סיפור הנסיעה שלי ללונדון, הסברתי מה הם הולכים לקבל בסדנה, כמה זה הולך לעלות והצגתי כל מיני המלצות, בונוסים וכו'.

בגלל שהוא מכיל המון פרטים, הוא יהיה בד"כ די ארוך.

בתמונה הבאה אתם יכולים לראות את ההתחלה שלו (שזה בערך עשירית מהאורך הכולל).

דף מכירה לסדנה
כדי לגרום ללקוחות לקנות באופן עצמאי צריך לכלול הרבה פרטים בדף מכירה אינטרנטי, אל תנסו לחסוך בפרטים רק כי נראה לכם שזה צריך להיות קצר יותר

כדי שאוכל לחזור לאותם אנשים שהתעניינו בסדנה, אבל לא השלימו את התשלום אונליין, ביקשתי שוב להשאיר שם, מייל וטלפון לפני המעבר לדף הסליקה.

ספוילר: כל הכרטיסים לסדנה, חוץ משלוש, נמכרו באופן אוטומטי לחלוטין מבלי שאדבר עם אף אחד בטלפון.

שלב 7 – פתיחת ההרשמה לקהל ברשימת ההמתנה

ב-24 ליוני פתחתי את ההרשמה לאירוע, אבל רק לקהל מצומצם.

בעצם, שלחתי מייל רק למי שנרשם מראש אל רשימת ההמתנה.

במייל סיפרתי להם שההרשמה לסדנה נפתחה ובגלל שהם נרשמו מראש, זאת ההזדמנות שלהם לתפוס את המקום שלהם במחיר מוזל בשלב ההרשמה מוקדמת.

בנוסף שלחתי אליהם גם אס-אם-אס  שבו רשמתי בפשטות "היי זה בן יעבץ, שלחתי לך מייל".

יכולתי לשלוח גם אס-אם-אס כי ביקשתי את מספר הטלפון שלהם, כאשר הם נרשמו לרשימת ההמתנה.

הסיבה שעשיתי את זה היא כדי לגרום ליותר נרשמים לפתוח את המייל.

אחוזי פתיחה של מיילים כיום, נמוכים יחסית, בגלל המלחמה בדואר הזבל.

זה תקף בייחוד לשוק העסקי, שבו אנשים נרשמים לעשרות רשימת תפוצה.

הייתי אומר שזה קצת פחות רלוונטי אם העסק שלכם בתחום אחר משיווק דיגיטלי.

אני מניח שאם אתם חנות פיזית, חנות אינטרנטית, או נותני שירות מסוים כמו טיפולי קוסמטיקה וכו', ללקוחות שלכם יש פחות עומס של פרסום במייל וייתכן שאחוזי הפתיחה יהיו גבוהים יותר.

בתמונה אפשר לראות שאחוז הפתיחה של האימייל ששלחתי נמוך מ-50%  למרות ששלחתי להם גם סמס.

סדרת מסרים לרשימת התפוצה
אם אתם שולחים מייל חשוב, כמו פתיחת הרשמה לאירוע, כדאי לעשות הכל כדי שהנרשמים יפתחו את המייל

בשלב הבא שלחתי מייל נוסף ל-151 נרשמים שלא פתחו את המייל הראשון.

זה הוביל לכך שעוד 55 נרשמים פתחו את המייל עם ההודעה על פתיחת האירוע.

בנוסף, פרסמתי בפייסבוק פוסטים שמודיעים על פתיחת ההרשמה לאירוע.

אבל ציינתי בבירור שעדיין לא פתחתי את ההרשמה לקהל הרחב, אלא רק לקבוצה מצומצמת של 277 אנשים שהביעו עניין בסדנה, והצטרפו לרשימת ההמתנה.

מודעת פייסבוק לפתיחת ההרשמה
ברגע שאנשים מחכים לאירוע מסוים, המודעה יכולה להיות קצרה ולעניין

עשיתי את זה כדי ליצור תחושת דחיפות ברגע פתיחת ההרשמה לשאר הקהל ותחושת עליונות ושייכות למי שנמצא ברשימת ההמתנה.

בזכות המהלך הזה, נרשמו לסדנה כ-50 אנשים, כבר בימים הראשונים של פתיחת ההרשמה.

כלומר, חצי מהסדנה כבר הייתה מלאה עוד לפני שפתחתי את ההרשמה לקהל הרחב.

שלב 8 – פתיחת ההרשמה לקהל הרחב

בתאריך 28 ליוני, 4 ימים לאחר פתיחת ההרשמה רק לקהל ברשימת ההמתנה, פתחתי את ההרשמה לקהל הרחב.

שלחתי מייל ראשון עם קישור לדף המכירה לנרשמים ברשימת התפוצה, שרק ביקשו להוריד את מגנט הלידים עם התובנות מהסמינר מלונדון.

בנוסף שלחתי עוד 4 מיילים לרשימה.

אותם הפכתי ל-4 פוסטים שפרסמתי בפייסבוק.

וגם אותם קידמתי בכמה דולרים כל אחד.

סך הכל השקעתי בקמפיין 125$ או 500 ש"ח.

מה שהוביל לכך ש-104 כרטיסים נמכרו תוך 9 ימים בלבד.

בואו נעשה סיכום של שלבי קמפיין שיווק הסדנה

1) צרו מגנט לידים: תנו משהו בחינם ובנו רשימת תפוצה של אנשים המתעניינים בתחום שלכם.

2) בנו דף נחיתה: כדי שאנשים יוכלו לקבל את מגנט הלידים שאתם מציעים ולהצטרף לרשימת התפוצה שלכם, הם צריכים למסור את המייל שלהם. הדרך המהירה לעשות את זה היא לבנות דף נחיתה.

3) בנו דף תודה עם הצעה נוספת: לאחר שאנשים נרשמים לרשימת התפוצה, הם עוברים בד"כ לדף תודה. זאת הזדמנות מעולה להציע להם עוד משהו שיקדם אותם לשלב הבא במשפך השיווק שלכם. במקרה שלי, הצעתי להם להצטרף לרשימת המתנה לסדנה.

4) הזרימו תנועה לדף הנחיתה: עכשיו שהמיני משפך שיווק שלכם מוכן, צריך להזרים תנועה לדף הנחיתה הראשון כדי להניע את התהליך. אני פרסמתי פוסט בפרופיל האישי ובעמוד העסקי בפייסבוק.

5) השקיעו בפרסום ממומן: כדי שיותר אנשים יחשפו להצעה שלכם, כדאי להשקיע כסף על פרסום ממומן. אני השקעתי כ-300 שקלים על קידום פוסט בפייסבוק. מה שעזר למודעה שלי להגיע לעוד 14,000 לקוחות פוטנציאליים ובסופו של דבר השתלם עבורי בגדול.

6) בנו דף מכירה: כדי שאנשים ירשמו לסדנה באופן עצמאי, צריך ליצור דף מכירה מפורט שמכיל את כל הפרטים שאדם צריך בשביל לקבל החלטה ולרכוש במקום. אם תעשו את זה נכון, הכרטיסים לסדנה שלכם ימכרו כמעט מבלי שתצטרכו לדבר עם אף אחד בטלפון.

7) פתחו את ההרשמה לקהל ברשימת המתנה: בזכות התהליך, יש עכשיו אנשים שביקשו להיות הראשונים שידעו על פתיחת המכירה של הסדנה. תנו להם את הכבוד ואפשרו להם להיות הראשונים שיתפסו את מקומם בסדנה. מומלץ אפילו לתת להם מחיר מוזל עבור ההרשמה המוקדמת. הודיעו להם במייל, אס-אם-אס ופוסטים בפייסבוק.

8) פתחו את ההרשמה לקהל הרחב: לאחר כמה ימים, כל הנרשמים ברשימת ההמתנה שיכולים ורוצים להגיע לאירוע, כנראה כבר רכשו כרטיס. הגיע הזמן לפתוח את ההרשמה לקהל הרחב. הודיעו להם במייל, כתבו פוסטים בפייסבוק וקדמו אותם בתשלום כדי שיגיעו ליותר אנשים.

וכדי שיהיה לכם ליישם, הכנתי אינפוגרפיקה בשביל שתזכרו בקלות את השלבים. וכמובן, אם אתם מכירים מישהו שהמאמר הזה יכול לעזור לו, אשמח אם תשתפו אותו!

אינפוגרפיקה שיווק סדנה
אפשר להקליק על התמונה כדי לפתוח אותה בעמוד נפרד ולהדפיס אותה

אם עקבתם אחר הצעדים הבאים, אני מאמין שהסדנה שלכם תהיה סולד-אאוט תוך זמן קצר.

כמובן שזה מאוד תלוי ברמת ההכרות של הקהל אתכם. אבל ייתכן שתצטרכו להשקיע מעט יותר כסף ממני על פרסום ממומן או לכתוב עוד מיילים ופוסטים.

אבל מה שטוב בתהליך שחלקתי אתכם, זה שיהיה לכם הרבה זמן להתארגן מראש.

כשרואים את המומחים הגדולים על הבמה, דברים מהצד נראים כ"כ פשוטים.

אבל זה יכול לקחת המון זמן להכין את התכנים, לטפל בהפקת האירוע, להתעסק עם המוצר, לחשוב על מה הולכים למכור לקהל באירוע עצמו ועוד.

למזלי, בזכות השלבים שבניתי מראש, לא הייתי צריך להתעסק עם מכירת הכרטיסים או האם ואיך אמלא את האולם.

כל זה בגלל שהעברתי את הלקוחות הפוטנציאליים במסלול פשוט שבנוי על "מיני-התחייבויות".

כולי תקווה שהמאמר הזה האיר את עינכם והצית בכם מוטיבציה לבנות תהליך דומה עבור שיווק האירוע שלכם.

אבל אני שוב רוצה להזכיר שהמסלול הזה מתאים לא רק עבור שיווק סדנה, אלא לכל מוצר או שירות.

אני מבטיח לכם שאם תיישמו את השלבים הבאים אתם תראו הצלחה מאוד מהירה.

תוכלו לקדם רעיונות שעד היום לא הייתם בטוחים שתוכלו להוציא לפועל.

ותגלו כמה מהעוקבים שלכם בפייסבוק מוכנים להפוך ללקוחות.

ותזכרו, הכל מתחיל ביצירת מגנט לידים בעל ערך, שאנשים באמת רוצים.

וכמו שראיתם בדוגמה של הקמפיין שלי, זה לא צריך להיות משהו מתוחכם או מסובך להפקה.

אני ממליץ להתחיל עם מדריך חינמי שמרכז כמה טיפים או מידע מתחום העיסוק שלכם.

וכדי לעזור לכם ליצור במהירות את המדריך החינמי שלכם, הכנתי לכם מתנה שווה:

שבע תבניות מעוצבות ליצירת מדריך חינמי!

כל תבנית מכילה עיצוב ייחודי לכריכה, תוכן עניינים, עמודי תוכן ודף הנעה לפעולה.

רק לצקת את התוכן שלכם פנימה ואתם מוכנים לצאת לדרך.

שבע התבניות המעוצבות ליצירת מדריך חינמי כבר אצלכם.

תכלס, גם אם אין לכם תכנון לכתוב כרגע מדריך חינמי, כדאי להוריד אותם ולשמור לשימוש מאוחר יותר.

אז לחצו על הקישור עכשיו.

תבניות להורדת מדריך חינמי

 

זה המקום שלך להגיב!

תגובות

3 תגובות בנושא “מקרה מבחן: איך לשווק סדנה ב-8 שלבים פשוטים”

  1. אלוווווווף! תודה רבה על הנתינה העצומה וזריקת מוטיבציה ועידוד שנתת כאן בלי לחסוך ולהסתיר פרטים. תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *