הצעת דומינו: המפתח לקמפיין שמממן את עצמו

בהדרכה זו אחשוף בפניכם את האסטרטגיה שמאפשרת לנו להשיג, בעזרת פרסום ממומן, לידים וקונים חדשים ברווח או במחיר עלות (Break Even).

זאת אותה אסטרטגיה שחברות כמו רמי לוי ומקדולנד׳ס השתמשו בהם כדי להשתלט על התחום שלהם. השיטה הזו מתאימה לכל סוג של עסק, עסקים קטנים, חברות ענק או חנות שכונתית והיא עובדת אם אתם מוכרים מוצרים פיזיים, מוצרים דיגיטליים או שירותים.

האסטרטגיה נקראת "הצעת דומינו" והיא חלק קריטי בכל משפך שיווק. אנחנו משתמשים בהצעות דומינו שונות בסוגים שונים של עסקים, של לקוחות ושלנו בהצלחה רבה, ועכשיו אנחנו רוצים לחלוק את אותה אסטרטגיה אתכם.

בתכנית הפעולה הזו אתם עומדים לגלות:
• מהו דף האינטרנט שגורם לעסקים להשאיר הכי הרבה כסף "על הרצפה" במשפך השיווק שלהם.
• מהו החוק מספר 1 לצמיחה עסקית, של המשווק האגדי ג'יי אברהם.
• מדוע להציע את ההצעה הראשית שלכם לקהל קר זה כמו להציע נישואין לבחורה שרק פגשתם ברחוב.
• איך יכול להיות שרמי לוי מכר עוף בשקל וטוען שהוא הרוויח.
• איך ליצור הצעה שמממנת את עלויות הפרסום של עצמה.
• איך להפיק המון רעיונות להצעת הדומינו מתוך המוצר או השירות העיקרי שלכם.
• 6 הסוגים של הצעות הדומינו.
• צ'קליסט 5 הקריטריונים לקביעת ההצלחה של הצעת הדומינו
• מה לעשות כאשר הלקוח אומר לא
• איך הצעת הדומינו משתלבת בתוך משפך השיווק
ועוד ועוד…

אם אי פעם בניתם משפך שיווק, אבל עדיין הפסדתם כסף על הפרסום, זאת ההדרכה עבורכם. ההבטחה שלי היא שאם תיישמו את התכנים שבהדרכה, תקבלו זרם בלתי נגמר של לידים ולקוחות.
בהצלחה!
בן יעבץ
מנהל ההדרכות של המעבדה לשיווק דיגיטלי

נ”ב
עולות לכם שאלות במהלך ההדרכה? רוצים להתייעץ עם חברי הקבוצה? לחצו פה לשרשור שאלות ותשובות* בקבוצת הפייסבוק הסגורה שלנו.
*זמין רק עבור חברי קהילת העסקים של המעבדה… רוצים להצטרף ולקבל ליווי אישי מצוות המומחים שלנו? לחצו פה

אחוז ההשלמה של הקורס

0.00%

הקדמה

לחצו עליי להסבר קצר לגבי אתר ההדרכות

ראשית, אם אתה חבר בקהילת העסקים של המעבדה לשיווק דיגיטלי, יש לך אפשרות להעלות כל שאלה שיש לך לגבי תכנית הפעולה הזו (או כל שאלה אחרת על שיווק) בתוך *קבוצת המאסטרמיינד הפרטית שלנו בפייסבוק.

*זמין רק עבור חברי קהילת העסקים של המעבדה… רוצים להצטרף ולקבל ליווי אישי מצוות המומחים שלנו? לחצו פה

הנה איך להפיק את המירב מתכנית הפעולה הזו:

1. עברו על כל התכנים פעם אחת: קראו את כל התכנים, צפו בכל הסרטונים והורידו את כל הכלים שמצורפים לתכנית הפעולה הזו לתיקייה ייעודית במחשב. אל תנסו להשלים את משימות השיעור עד שלא סיימתם לקרוא את כל תכנית הפעולה. זה יעזור לכם להבין את התמונה המלאה לפני שתנסו ליישם את השלבים השונים בשיווק שלכם.

2. השלימו את כל משימות השיעור: בכל תכנית פעולה יש משימות שמטרתם להוביל אותך לעבר התוצאה הרצויה. השלימו כל שלב בסדר המתאים כדי להשיג את התוצאה של תכנית הפעולה הזו.

לסיום, בואו נראה איך להשתמש בממשק תכניות הפעולה.

1. סרגל התקדמות: מראה את אחוז ההתקדמות שלכם בתכנית הפעולה הספציפית. בכל פעם שמסמנים את תיבת הסימון (שלצידה המספר 3) סרגל ההתקדמות מתמלא.

2. חלקי ההדרכה: ההדרכה מחולקת לכמה חלקים שמכילים כמה שלבים בדרך להשגת תוצאה רצויה. ברגע שתסמנו את כל השלבים בתוך חלק מסוים של ההדרכה, תיבת הסימון של אותו חלק תסומן באופן עצמי.

3. תיבת סימון סיום שלב: הקליקו על תיבת הסימון כדי לאשר סיום שלב בהדרכה. לחיצה על תיבת הסימון תעדכן את סרגל ההתקדמות ותקרב אתכם שלב אחד קדימה לעבר התוצאה שלכם.

4. לחצנים: השתמש בלחצנים זה כדי לפתוח ולסגור את הלשוניות שבהם נמצא התוכן של אותו שלב.

5. אזור התוכן: כאן נמצא התוכן של תכנית הפעולה שמורכב מסרטונים, טקסט וקישורים שונים.

6. כלים להורדה: ברוב תכניות הפעולה תמצאו כלים ודפי עבודה שיעזרו לכם ליישם את המידע שיש בהדרכה. לחצו על הקישורים המסומנים באדום ושמור את הקבצים לתיקייה ייעודית במחשב. אנחנו ממליצים לעשות תיקייה נפרדת לכל תכנית פעולה.

7. סימון משימות השיעור: מתחת לחלק מהשלבים יהיו משימות שעליכם לעשות כדי להשלים את אותו שלב. אם אתם רוצים לקבל תוצאה מצפייה בהדרכה, עשו את המשימות האלו!

8. כפתור סיום שלב: הקליקו על הכפתור הזה כדי לאשר את סיום השלב. לחיצה על הכפתור תסמן וי בתיבת סימון השלב ותפתח את השלב הבא בהדרכה.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

איך להשתמש בתכנית הפעולה הזו?

תכנית הפעולה הזו מחולקת לכמה חלקים:

שלב 1: נבין מהי האסטרטגיה מאחורי הצעת הדומינו.

שלב 2: נראה איך הצעת דומינו משתלבת בתוך משפך השיווק.

שלב 3: נדבר על המספרים מאחורי הצעת דומינו והצעה במימון עצמי.

שלב 4: נסקור את ששת סוגי הצעת הדומינו.

שלב 5: נעבור על צ’קליסט 5 הקריטריונים לבדיקת הצעת הדומינו.

שלב 6: נכיר כמה דרכים לשווק את הצעת הדומינו

שלב 7: נבין מה לעשות כאשר הלקוחות אומרים לא.

לאורך השיעורים השונים תתבקשו להוריד דפי עבודה, להשלים משימות שונות ולבצע תרגילים. ככל שתמלאו אחר דרישות תכנית הפעולה, כך תהיה בידכם הצעת דומינו מהר יותר.

אני ממליץ שתעברו על כל ההדרכה פעם אחת, מההתחלה ועד הסוף. לאחר מכן, עברו על השיעורים שוב, עקבו אחר הצעדים וצרו דף נחיתה אחד, בהתאם להוראות.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

חומרי עזר להדרכה זו

1. הורידו את דפי העבודה שילוו אתכם בהדרכה זו, בלחיצה על הקישור הבא.

דפי העבודה מכילים את הצ'קליסט לבחינת הצעת הדומינו, וטבלה שבה תוכלו להעזר כדי לדרג ולבחור את ההצעה הטובה ביותר.

2. הורידו את מחשבון ההצעה במימון עצמי, בלחיצה על הקישור הבא.

בעזרת המחשבון תוכלו לחשב את עלויות הקמפיין מראש, ולעקוב אחרי התוצאות במהלכו, כדי לדעת מה צריך לשפר בדרך להצעה שמממנת את עצמה.

(שימו לב, בשביל להשתמש במחשבון, יש להתקין את תוכנת Excel).

  • אפשר להדפיס את חומרי העזר או לקרוא אותם אונליין בעזרת תוכנה לקריאת מסמכי PDF כמו Abobe Reader.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

1. האסטרטגיה מאחורי הצעת הדומינו

מהי הצעת דומינו

הצעת דומינו היא הצעה שקשה מאוד לסרב לה, לרכישת מוצר או שירות ספציפיים, בגלל מחירה הנמוך שמניע לרכישה אימפולסיבית.

לדוגמה, תקליטי קולומביה השתלטו על שוק המוזיקה כשהם יצאו עם הצעת דומינו שלא ניתן לסרב לה – 13 תקליטים עבור 1$ בלבד.

הם עשו את זה בגלל שהם הבינו ששם המשחק הוא להשיג כמה שיותר לקוחות חדשים.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

מהי לא הצעת דומינו

הצעת דומינו היא לא הנחה או קופון כמו קבל 20 ש״ח הנחה על ניקוי השטיחים והספות בבית. אם נותנים הנחה על המוצר הראשי, זה עדיין ניסיון למכור את המוצר הראשי.

זה שווה ערך להציע נישואין לבחורה שהרגע פגשת ברחוב.

דוגמה להצעת דומינו לא טובה

במקום זה, הצעת הדומינו צריכה לתת ערך ולעמוד בפני עצמה. לדוגמה קבל ניקוי שטיח אחד בעלות של רק 99 ש״ח. הלקוח בעצם קיבל פיסה קטנה של ערך עבור סכום קטן מאוד.

אבל עכשיו, שמנקה השטיחים נמצא כבר בבית שלהם וניקה להם שטיח אחד בהצלחה. הוא יכול למכור להם ניקוי שטיחים נוספים או ניקוי ספה. וזה הקסם מאחורי הצעת הדומינו.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

למה להשתמש בהצעת דומינו

יש 3 סיבות ליצור הצעת דומינו ולהציע מוצר או שירות במחיר נמוך מאוד.

1. הגדלת מספר הלקוחות המשלמים: חוק מספר 1 של צמיחה עסקית, של המשווק האגדי ג׳יי אברהם הוא ״להגדיל את מספר הלקוחות״. נשמע די ברור מאליו, אז למה רוב העסקים מתקשים לעשות את זה? פה בדיוק נכנסת הצעת הדומינו.

הצעת הדומינו צריכה להיות כל כך מפתה כדי שהיא תהפוך כמה שיותר מבקרים ונרשמים ברשימת התפוצה ללקוחות משלמים.

חשוב לציין שהמטרה במוצר או שירות שנמכר בהצעת דומינו היא לא להכניס לעסק המון כסף. הדומינו יכול לעלות גם שקל אחד בלבד. ובאחד השלבים הבאים אראה לכם כמה דוגמאות. המטרה היא ליצור הצעה מספיק מפתה שחלק גדול מאוד ממי שנתקל בה ירכוש בצורה אימפולסיבית וכתוצאה מכך להפוך כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים לקונים.

2. לקוחות שרכשו משהו בעבר נוטים לרכוש שוב ושוב: רוב האנשים מנסים למכור את המוצר הראשי שלהם ישירות לקהל קר, ולא מבינים למה השיווק שלהם לא עובד.

זה כמו לגשת לבחורה ברחוב שאתה לא מכיר ולהציע לה נישואין. רוב הסיכוי שיגידו לכם לא! בגלל זה הם מתקשים למכור בכמויות גדולות ולהגדיל את העסק.

לגרום ללקוח לרכוש ממך בפעם הראשונה זה קשה, בייחוד בעולם הדיגיטלי. הלקוח עדיין לא מכיר, מחבב או סומך עליכם.

אבל ברגע שאתה גורם ללקוח לקנות משהו, אפילו בצורה אימפולסיבית, ומספק את הסחורה, יהיה הרבה יותר  קל למכור לו שוב ושוב.

דמינו קוביית דומינו. ברגע שאחת נופלת, היא מפילה את כל שאר הקוביות אחריה. ככה גם הצעת הדומינו פועלת. ברגע שלקוח קונה ממך פעם אחת, הוא ימשיך לקנות ממך, כל עוד מציעים לו לקנות דברים שמקרבים אותו למטרות שלו.

3. הצעה במימון עצמי: שיווק נכון הוא שיווק אקטיבי. וזה אומר שאנחנו לא רוצים לשבת ולחכות שהלקוחות יגיעו אלינו. בגלל זה, ברוב המקרים, להציג את השירות או המוצר שלך ללקוח דורש מאיתנו הוצאה כספית, כמו לדוגמה השקעה על פרסום ממומן.

בעזרת הצעת הדומינו אפשר להחזיר חלק או במקרה הטוב את כל ההשקעה על הפרסום וליצור "הצעה במימון עצמי". כלומר, כל הכסף שהעסק מכניס מהצעת הדומינו צריך להיות מופנה לממן את ההשקעה על הפרסום. ככה אנחנו משיגים לידים וקונים חדשים ללא הוצאה או ברווח.

בשלבים הבאים, אראה לכם איך המספרים מסתדרים ליצירת הצעה במימון עצמי.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

דוגמאות להצעת דומינו

רמי לוי סחף את השוק הישראלי בסערה והפך ל׳רובין הוד׳ החדש כשהוא פרסם את הצעת הדומינו הקלאסית שלו ׳עוף בשקל׳. למרות שזה נראה שעסק יכול להפסיד המון כסף, אם הוא מציע מוצר כ״כ נפוץ במחיר כזה זול, רמי לוי טוען שהוא לא הפסיד כשהוא מכר עוף בשקל, אלא הרוויח. כמה שנים אחרי כן, עדיין אפשר לראות את האפקט של הקמפיין המוצלח הזה, כאשר רשתות כמו מגה סוגרות את הדלת ורמי לוי ממשיך לצמוח ולהתפתח לכיוונים חדשים.


דוגמה נוספת היא גלידה ב-1.90 של מקדונלד׳ס. את הפריצה הגדולה שלה לשוק הישראלי, עשתה מקדונלד׳ס עם הצעת דומינו שבה היא הציעה גלידה אמריקאית ב-1.90. הם הציעו את הגלידה במחיר כל כך זול כי הם ידעו שזוג הורים שנכנס לסניף, רק כדי לקנות לילד גלידה, בסופו של דבר עשוי לרכוש ארוחה שלמה לכל המשפחה.

הצעת דומינו מעולם מוצרי המידע יכולה להיות הדרכה ממוקדת, כזאת שנותנת פתרון לבעיה ספציפית. הנה דוגמה להדרכה שיצרתי על יצירת מדריך חינמי. את ההדרכה הזו הצעתי בעלות של 47 שקלים בלבד, לכל מי שהוריד את מגנט הלידים, תבניות לעיצוב מדריך חינמי. כלומר, בשלב מגנט הלידים, יצרתי ליד חדש ובשלב הדומינו יצרתי לקוח חדש. הקמפיין היה הצלחה גדולה. מעל 300 לקוחות רכשו את ההדרכה, ולאחר מכן רכשו מוצרים ושירותים נוספים, יקרים יותר.

שימו לב: אם אתם מעבירים את הגולשים דרך מגנט לידים, הצעת הדומינו צריכה להיות המשך של הגיוני מגנט הלידים כדי להשיג תוצאות טובות. אם אין לכם מגנט לידים, צפו בהדרכה "איך ליצור מגנט לידים".
בהצעת דומינו של מוצר פיזי אפשר לדלג על מגנט הלידים, אבל מומלץ לדרוש מהגולשים להשאיר את כתובת האימייל שלהם כדי לעשות פולואפ למי שלא משלים את הרכישה.

הנה דוגמה להצעת דומינו ללא מגנט לידים פרט להרשמה לניוזלטר. בשלב הראשון הגולש מתבקש להשאיר את הפרטים שלו על באנר שמציע לו מוצר כלשהו בחינם. כאן אפשר לראות הצעה לקבל בחינם סכין שמתקפלת לכרטיס אשראי.

אם הגולש ממלא את הפרטים שלו, העסק מקבל ליד חדש. לאחר מכן הלקוח עובר לדף מכירה, בו הוא מתבקש לשלם רק עבור דמי המשלוח של המוצר. אם הלקוח השלים את התהליך, לעסק יש קונה חדש. ואם לא, אפשר לעשות פולואפ ולעודד את הגולש להשלים את הרכישה.


בשלבים הבאים נראה לכם כמה סוגים שונים של הצעת דומינו, שכל עסק יכול להשתמש בהם.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

2. איך הצעת דומינו משתלבת בתוך משפך השיווק

הכרות עם משפך השיווק

הדבר הכי קריטי בתכנית הפעולה הזאת היא להבין את המשמעות של משפך השיווק ואיך בעזרתו אפשר למקסם את הערך מכל לקוח.

משפך שיווקי כולל את סך ההצעות שנציע ללקוח פוטנציאלי, חלק בחינם וחלק בתשלום. לכל הצעה במשפך השיווק יש משמעות לקיום העסק בכלל ולתהליך המכירה ללקוח בפרט. הצעת הדומינו היא אחת מההצעות הראשונות שלקוח רואה.

ההבנה איך הצעת דומינו משתלבת בתוך האסטרטגיה הגדולה של השיווק הדיגיטלי היא קריטית לכל מי שרוצה לקבל תוצאות משמעותיות.

אם עוד לא צפיתם בהדרכה ״בניית משפך שיווקי״, עשו זאת עכשיו.

*תוכנית פעולה זו זמינה רק עבור חברי קהילת העסקים של המעבדה… לפרטים והצטרפות לחצו כאן.

אתם יכולים לשמור למחשב, ואפילו מומלץ להדפיס ולשמור קרוב אליכם את תרשים משפך השיווק שאנחנו עובדים לפיו במעבדה לשיווק דיגיטלי.

בכל פעם שתבנו מהלך שיווקי כלשהו הכולל הצעת דומינו מומלץ להסתכל על תרשים משפך השיווק. זה יזכיר לכם מהי התמונה הגדולה ואיך כל החלקים משלבים בתוכה.

בשלב הבא נבין איך הצעת דומינו משתלבת בתוך משפך השיווק.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

איך משתלבת הצעת הדומינו במשפך השיווק

כדי להכניס גולשים אל משפך השיווק, נשתמש בד״כ בפרסום ממומן. ברוב המקרים, נפרסם קודם כל את מגנט הלידים, כדי להפוך מבקר אקראי לנרשם במטרה לקבל את הפרטים שלו ולעשות לו פולואפ.

האופציה הכי טובה היא להציג הצעת הדומינו היא בדף התודה, ישירות לאחר שהגולש נרשם בדף הנחיתה וביקש לקבל את מגנט הלידים.

רוב העסקים המשתמשים במגנט לידים, משאירים המון כסף על הרצפה. הם מצליחים לגרום ללקוח לפוטנציאלי להשאיר את הפרטים שלו, אבל אז הם פשוט מציגים לו דף סטנדרטי שאומר ״תודה רבה!״
הנה דוגמה לדף תודה לא מנוצל, שבד״כ יראה גולש לאחר שהוא נרשם להורדת מגנט לידים.

אם לקוח הביע התעניינות בנושא מסוים, זה פשע לא להציע לו לרכוש עוד משהו שיעזור לו להשיג את המטרות שלו. לכן אנחנו תמיד רוצים להשתמש בדף התודה של כל הצעה, חינמית או בתשלום, כדי לקדם את הלקוח לשלב הבא במשפך השיווק.

אם יש לכם הצעת דומינו ממש מפתה, אפשר גם לנסות ולהציע את המוצר או השירות באופן ישיר, לרשימה שלכם או אפילו לקהל קר. רק וודאו לאסוף את פרטי האימייל שלהם לפני שהם מגיעים לדף התשלום, כדי שתוכלו לעשות להם פולואפ במקרה והם לא מסיימים את הרכישה, או כדי להציע להם מוצרים נוספים דרך המסלול החוזר.

המטרה שזה לא יהיה רווחי אלא רק לכסות את העלות של הפרסום ולהשיג לקוח משלם חדש. וזה בסדר אפילו להפסיד כסף, בגלל שאנחנו מרוויחים כסף משאר השלבים.  הרעיון הגדול מאחורי האסטרטגיה היא לרכוש מקסימום לידים בעזרת מגנט הלידים, וכמה שיותר קונים בעזרת הצעת הדומינו.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

בכמה למתחר את הצעת הדומינו

בתחום מוצרי המידע, הצעת דומינו תימכר בטווח של שקל ועד 100 שקלים. אבל כלל האצבע ברוב העסקים הוא שהצעת הדומינו צריכה לשמור על יחס של 1:10 מהצעה הראשית.

כלומר, אם אנחנו המוצר או השירות העיקרי עולה 20,00 שקל, הצעת הדומינו יכולה לעלות אפילו 2,000 שקלים. אם הלקוח יודע שהשירות המלא עולה 20,000 שקל, סכום של 2,000 שקל נחשב נמוך יחסית.

כמו שאמרתי מקודם, הדרך הנכונה לעשות את הצעת הדומינו כמה שיותר מפתה, היא למכור את המוצר או השירות במחיר עלות, ובחלק מהמקרים אפילו בהפסד.

שמעתם נכון, לא מנסים לעשות רווח ממכירת הצעות דומינו, אלא מנסה לרכוש כמה שיותר קונים חדשים. אין דבר יקר ערך יותר מרשימה של קונים.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

לאיזה לקוחות מציעים את הדומינו

כדי לדעת לאיזה לקוחות מציעים את הדומינו חייבים להבין את המונח שנקרא ״טמפרטורת הלקוח״. אפשר לחלק את ה”טמפרטורה” של קהל היעד לשלושה סוגי קהלים:

1. קר: לקוח שנחשף אלינו בפעם הראשונה ועדיין לא עשה שום צעד שמראה על התעניינות.

2. חם: לקוח שנמצא ברשימת התפוצה או הביע סוג של מעורבות בתוכן אבל עדיין לא קנה משהו.

3. לוהט: לקוח שקנה משהו בעבר או שנחשף להצעה כלשהי ומתלבט האם לקנות או לא.

הצעת הדומינו משמשת אותנו כדי להפוך לקוחות קרים וחמים ללקוחות לוהטים. ללקוחות לוהטים אפשר כבר להציע ישירות את ההצעה העיקרית.

למרות שאם הצגנו ללקוחות הלוהטים את ההצעה העיקרית כבר כמה וכמה פעמים, אפשר להציג להם הצעות דומינו שונות, כדי לגוון ולא ״לשרוף״ את הרשימה.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

3. המספרים מאחורי הצעת דומינו

איך לחשוב על תנועה

אחד מהבעיות הכי נפוצות שאנחנו שומעים מבעלי עסקים או משווקים היא – אני צריך עוד תנועה. הטענה היא שהם לא יודעים איך להשיג תנועה, קשה להם להשיג תנועה לאתר או לדפי הנחיתה והמכירה שלהם או שלשלם עבור תנועה זה פשוט יקר ולא משתלם.

האמת היא שאין דבר כזה ״בעיית תנועה״. יש המון דרכים להשיג תנועה. גוגל, פייסבוק, פינטרסט, טוויטר, לינקדאין הם רק חלק ממקורות התנועה שעומדים בתור כדי למכור לך תנועה ממוקדת. סוכנות קידום האתרים שלך רוצה למכור לך עוד תנועה. סוכנות PPC רוצה יותר מכל לשלוח לך עוד קליקים.

מה שיש זה בעיית אסטרטגיה שיווקית. הבעיה בעצם טמונה בהצעה שלכם או במדידה של ההחזר על ההשקעה במשפך השיווק.

הדבר הכי חשוב שצריך לדעת בשביל להתגבר על כל בעיית תנועה זה – איך להשיג לידים וקונים במחיר עלות (Break Even) או טוב יותר.

מה אם הייתי אומר לכם שבכל פעם שגולש מבקר באתר או בדף המכירה שלכם, העסק מרוויח 50 שקלים. האם אפשר וכדאי להשיג תנועה לדף הזה?

ברור שכן! אפשר לשלם 50 שקל עבור פרסום ממומן כדי לגרום ללקוח להגיע לדף שלך ועדיין לא להפסיד כסף. האמת, אפשר יכול להיות שתוכלו לשלם יותר מ-50 שקלים כדי להביא גולש לאתר או לדף הנחיתה ברגע שמבינים את המספרים מאחורי הצעת הדומינו.

כמו שאמרתי באחד מהשלבים הקודמים, אחת המטרות של הצעת דומינו היא  לא להכניס לעסק כסף, אלא להפוך כמה שיותר לידים ללקוחות ולממן את עלויות פרסום. אחרי הרכישה הראשונית של הצעת הדומינו, כל שאר הרכישות הופכות לרווח עבור העסק.

כך אנחנו יכולים להציע הדרכה קצרה בפחות מ-50 שקלים, להשיג המון קונים חדשים ועדיין לא להפסיד כסף על הפרסום.

כמעט בכל עסק, עלות רכישת לקוח חדש היא אחת ההוצאות הגבוהות ביותר. אבל כל עוד לא מפסידים כסף על גיוס לקוחות חדשים… אתם כבר צעד אחד לפני המתחרים. וזה המפתח לתנועה אינסופית ויצירת עסק בלתי מנוצח.

לסיכום, כאשר יש לך משפך שיווק שבנוי נכון והצעת דומינו שמממנת את עצמה, תנועה לאתר הופכת להיות כמו ברז מים. כאשר רוצים קצת, פותחים את הברז – כשלא רוצים, סוגרים אותו.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

ההבדל בין חלון הראווה ופנים העסק

הכוח הגדול בהצעת דומינו מגיע כאשר מצליחים להשיג לקוחות שלא קנו בעסק שלנו מעולם או כאלו שמגיעים מתנועה קרה כמו פרסום ממומן במחיר עלות (Break Even) או טוב יותר.

כדי לעשות את זה,  צריך להבדיל בין חלון הראווה (Front End) של העסק לפנים העסק (Back End).

בחלון הראווה הלקוח נציג ללקוח את הדברים הכי זולים ומשתלמים עבורו – מגנט לידים שאחרי הצעת דומינו או את הצעת הדומינו עצמה.

אבל אחרי שהלקוח הפוטנציאלי נחשף להצעות האלו והופך לליד או לקונה, הוא עובר לפנים החנות ועכשיו נציג לו עוד הצעות נוספות. אפשר לעשות את זה מיד לאחר שהלקוח רוכש את הצעת הדומינו או בפולואפ בעזרת דיוור אלקטרוני ופרסום רימרקטינג.

בגלל זה, פנים העסק צריך להכיל עוד מוצרים או שירותים, ההצעה העיקרית וממקסמי רווח, שעליהם כבר יש רווח. ככה, ברגע שהלקוח רוכש משהו נוסף, העסקה הופכת לרווחית ואז אין בעיה להפסיד קצת על הצעת הדומינו.

אם תרצו שהלקוח ירכוש מוצר נוסף ישירות לאחר הצעת הדומינו, חשוב שזה יהיה המשך הגיוני שמקרב אותו צעד אחד נוסף אל עבר הפתרון שהוא מחפש. דרך טובה לעשות את זה היא בעזרת פיצול המוצר הראשי לחתיכות קטנות יותר, אבל על זה נדבר כבר בשלב הבא.

לסיכום, המוצרים והשירותים בחלון הראווה של העסק, לא יעשו את העסק רווחי. הרווח מגיע מהמוצרים שנמצאים לאחר הרכישה הראשונית, בפנים העסק… הסוד הוא להציע משהו כמה שיותר מפתה, כדי לגרום לכמה שיותר לקוחות להיכנס פנימה ולראות מה יש לכם עוד להציע.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

הצעה במימון עצמי: להבין את המספרים

בשלב הזה נבין את הקונספט של "הצעת דומינו במימון עצמי".

בעולם אידאלי, אנחנו רוצים להשיג לידים ולקוחות חדשים מבלי להוציא שקל מהכיס. אבל גם אם נפסיד קצת כסף, בעזרת הצעת הדומינו נוכל לממן חלק מעלויות הפרסום והשגת הלקוח החדש.

השאיפה היא לעשות את זה כמה שיותר מהר בעזרת מגנט הלידים והצעת הדומינו.

בסרטון אראה לכם דוגמה למשפך שמכיל מגנט לידים והצעת דומינו, שבסופם אנחנו משיגים לידים ולקוחות ועדיין לא מוציאים כסף על הפרסום. ככה כל מה שאנחנו מוכרים אח"כ הוא רווח עבורנו. היתרון הגדול של השיטה הזו היא שלכל הלידים שהשגנו בהתחלה, אפשר למכור עוד משהו… וזה הקסם של הצעה במימון עצמי.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

מחשבון הצעה במימון עצמי

[x_video_embed type="16:9"][/x_video_embed]

אחד הדברים שחשוב לשים לב אליהם כשיוצרים הצעה במימון עצמי הוא – האם הרווח לקליק (EPC) שווה או גדול מעלות מחיר לקליק (CPC).

אם רוצים ליצור קמפיין רווחי, צריך ש-EPC יהיה גבוה יותר מ-CPC. זה יכול להיות בסדר להפסיד על הדומינו, אם יש לכם הצעות נוספות שמשיגות לכם רווח בשלבים הבאים. אבל זה חשוב להכיר את המספרים מאחורי הקמפיין.

הנה הסבר המונחים השונים במחשבון:

  • מחיר לקליק (CPC) = כמה אנחנו משלמים בכל פעם שגולש מקליק על מודעה. במקרה שלנו, אנחנו משלמים עבור כל פעם שגולש הקליק על מודעה שהובילה אותו לדף הנחיתה של מגנט הלידים.
  • אחוז המרה = אחוז הגולשים שהשלימו פעולה ועברו לשלב הבא. לדוגמה, כמה גולשים נרשמו בדף נחיתה או רכשו את הצעת הדומינו.
  • מחיר לליד (CPL) = כמה אנחנו משלמים על כל לקוח שהשאיר פרטים והפך לליד. זהו מספר חשוב שכל עסק חייב לדעת אותו.
  • עלות רכישת לקוח (CPA) = כמה אנחנו משלמים על כל לקוח שרכש מאיתנו משהו. במקרה שלנו, אנחנו מודדים כמה כסף עלה לנו להשיג לקוח חדש שרכש את הצעת הדומינו.
  • רווח לקליק (EPC) = כמה כסף העסק מרוויח מכל קליק על המודעה.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

4. סוגים של הצעת דומינו

פיצול – הסוד מאחורי הצעת דומינו טובה

בחלק הזה נראה לכם כמה סוגים שונים של הצעות דומינו שאתם יכולים להשתמש בהם. בחרו סוג אחד ושווקו אותו בתור הצעת דומינו, כדי למשוך זרם של קונים חדשים.

אבל יש סוד מאחורי יצירת הצעת דומינו טובה… והוא פיצול ההצעה העיקרית. בכל עסק, הצעה העיקרית בד"כ מורכבת ממספר חתיכות קטנות יותר של שירותים, מוצרים, תרגילים וכו'. כל חתיכה כזו יכולה להיות הצעת דומינו נפרדת.

בדיוק כמו שערכת הלגו הזו נמכרת בכמה מאות שקלים וכוללת המון חלקים שיוצרים יחדיו תחנת מכבי אש. אבל אפשר לראות שתחנת מכי האש המלאה היא מכילה בתוכה כמה מודולים שאותם אפשר לקנות גם בנפרד – עוד דמויות, הליקופטר או משאית מכבי אש.

אז כדי למצוא רעיון טוב ליצירת הצעת דומינו, צריך להתחיל ממיפוי כל המרכיבים שההצעה העיקרית מכילה.

כך נוכל לפצל את ההצעה הראשית וליצור כמה מוצרים או שירותים קטנים יותר. זה יעזור לכם ליצור המון הצעות חדשות ובכל חודש יהיה אפשר להציע משהו אחר. זאת דרך מעולה להציע בכל חדש מוצר או שירות חדש וללא ״לשרוף״ את הרשימה.

משימה:

עשו רשימה ארוכה ומפורטת של כל המוצרים והשירותים שמרכיבים את ההצעה העיקרית שלכם. אל תחסכו בדבר. כל פרט קטן שתוכלו להוסיף לדף יכול להיות קצה חוט להצעת דומינו טובה שתעזור לכם להגדיל את מספר הקונים ואת מספר הלקוחות שיקנו בסופו של דבר את ההצעה העיקרית שלכם.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

1) קטן וקריטי

חשבו על משהו קטן, שהלקוחות שלכם ממש צריכים, ובלעדיו הם לא יכולים להשיג את המטרה הסופית שלהם. זה לא חייב להיות סקסי, אבל הוא צריך להיות קריטי לתוצאה שהלקוח רוצה להשיג.

שמעתי סיפור על משווק שהחליט להיכנס לשוק חדש, שוק יצרני הנרות. הדבר הראשון שהוא עשה היה להציע פתילים לנרות במחיר הפסד. הוא מכר עוד המון דברים נוספים כמו תבניות, שעווה וכדומה. אבל הוא החליט להציע פתילים לנרות כי זה היה דבר קטן אבל קריטי מאוד לתהליך של ייצור הנר וככה הוא משך את המון לקוחות לעסק. עכשיו שהם קנו את הפתילים, הוא יכול להציע להם לקנות ממנו גם את שאר הדברים ולהרוויח משאר הדברים שהם קונים.


מי שרוכש גיטרה, רוכש בד״כ גם כמה מפרטים. אפשר להציע את המפרטים במחיר עלות, בתור הצעת דומינו, ואת הגיטרה בתור ההצעה הראשית.

אחד מהקורסים המקיפים ביותר על בניית מערך שיווק שיצרתי נקרא ״המכונה״. לקחתי מודל אחד קצר מתוך הקורס, שבלעדיו אי אפשר לבנות מערך שיווק, והצעתי אותו בתור דומינו בעלות של 49 שקלים. זה עזר לי לבנות רשימה של מעל 300 קונים פוטנציאלים שרוצים ללמוד איך לבנות מערך שיווק שלם.

חברת Vistaprint שעוסקת במוצרי פרסום מציעה 500 כרטיסי ביקור ב-10$ בלבד. לאחר שהלקוח רוכש את ההצעה הזו, מופיעות לו הצעות נוספות לשדרוג כמו עוד כרטיסים, ציפוי מבריק, עיצוב לוגו ואפילו בניית אתר.

באתר Godaddy, מציעים לך כדומינו, דומיין, שהוא דבר הכרחי לכל מי שרוצה לבנות אתר, במחיר של 0.99$. לאחר שאתה קונה, מציעים לך עוד דברים כמו אירוח, תעודת SSL, אבטחה לאתר, תמיכה טובה יותר ועוד.

אם הלקוח מגיע מתחום עיצוב התכשיטים, אפשר למכור בתור דומינו חוטי ניילון במחיר עלות. לאחר מכן נציע לכל הרוכשים את יתר הדברים שהם צריכים כמו חרוזים, אבנים וכדומה.

משימה:

חשבו מה המרכיבים של המוצר או השירות הראשי שאתם מציעים ומה אפשר להוציא מתוכו שהוא קטן  אבל קריטי לתוצאה שהלקוח רוצה  להשיג.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

2) פיזי ונחשק

כאן מדובר במוצר פיזי, שהלקוח לא באמת צריך, אבל הוא ממש רוצה שיהיה לו. את המוצר הזה נציע במחיר זול מאוד ואפילו בחינם, כאשר אנחנו מבקשים מהלקוח להשתתף רק בדמי המשלוח. כמו שאמרנו מקודם, אם אנחנו יודעים מה יהיה הרווח מכל לקוח בהמשך התהליך, לפעמים כדאי להפסיד כסף על הצעת הדומינו.

הנה דוגמה מתוך אתר בתחום ההישרדות בשטח. הם מציעים לך לקבל בחינם סכין שמתקפלת לגודל של כרטיס אשראי, עבור תשלום דמי המשלוח בלבד.

הנה אתר שמציע קיט ליצירת צמיד בשווי 19$, תמורת הרשמה לניוזלטר. כל מה שהלקוח צריך לעשות זה למסור את כתובת האימייל שלו ולשלם עבור דמי המשלוח.

האתר aliexpress.com הוא מקום שאפשר למצוא בו המון רעיונות למוצרים פיזיים. בקרו באתר וראו האם אתם מצליחים לקבל השראה למוצר שהלקוחות שלכם היו שמחים לקבל.

רק שימו לב לאחוזי ההמרה בשאר המשפך, כי לפעמים יש לקוחות שמעוניינים רק במוצר עצמו אבל לא רוצים לרכוש את אחד מההצעות בהמשך.

משימה:

חשבו על 3 מוצרים פיזיים שהלקוחות שלכם היו שמחים לקבל עבור תשלום נמוך או דמי משלוח בלבד.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

3) שירות מותאם אישית

אם אתם מוכרים שירות במחיר גבוה, אפשר לפצל שירות קטן יותר,שהוא חלק מחבילה גדולה של שירותים שאתם מציעים ולהציע אותו בתור שירות מותאם אישית.

חברה לניקוי שטיחים יכולה להציע בתור דומינו ניקוי ספה אחת במחיר עלות. אחרי שהם הגיעו לבית הלקוח וניקו לו את הספה, אפשר להציע דברים נוספים כמו ניקוי ספות נוספות, ניקוי שטיח או ניקוי מושבים לרכב.

כל סוכנות שעושה שיווק בגוגל יודעת שבשביל קמפיין פרסום צריך לבנות תחילה דף נחיתה. אז במקום להציע ללקוחות שירות של קידום אתרים בעלות של אלפי שקלים על ההתחלה, מה שיכול להרתיע אותם, אפשר לצאת בקמפיין שמציע בניית דף נחיתה במחיר עלות. אחרי שהסוכנות קיבלה רשימה של קונים וסיפקה להם דפי נחיתה, אפשר להציע לבנות קמפיין שיווק מקיף בעלות יקרה יותר. בצורה הזו אתה לא משיג סתם קונים, אתה משיג לקוחות פוטנציאליים טובים שרלוונטיים מאוד לעסק שלך.


מעצב גרפי יכול להציע לוגו במחיר עלות. כשאתה משיג קונה שרוצה לוגו, אתה מבין מזה המון על הלקוח. כנראה הוא צריך גם אתר, דף נחיתה או פלייר. הנה אתר בשם 10alogo.com שהקונספט שלו הוא הצעה לרכישת לוגו ב-10$ בלבד. שירותים נוספים שהם מציעים אח"כ הם בניית אתר, יצירת סרטון אנימציה ואפילו בניית אפליקציה.

רופא שיניים יכול להציע הלבנת שיניים במחיר עלות ואז להציע דברים נוספים כמו טיפולים, כתרים ויישור שיניים.


מקום טוב לשאוב רעיונות הוא אתר Fiverr. זהו אתר שמציע שירותים ב-5$ בלבד. אבל מתחת לכל הצעה אפשר לראות הצעות נוספות לשדרוג כמו אספקת השירות תוך 24 שעות, שדרוג האיכות ועוד.
משימה:

כנסו לאתר Fiverr וחפשו רעיונות והשראה.

פצלו את השירות שלכם לחתיכות ונסו לחשוב מה אפשר להציע אותו בעלות נמוכה.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

4) ספר פיזי או מדריך בתשלום

אם יש לך ספר פיזי או מדריך מקיף בנושא מסוים, אפשר להציע אותו בתור דומינו. אם יש לכם עסק בתחום המידע, זה דבר מעולה לעשות כי ספר או מדריך מכיל את זיקוק השיטה שלך ולכן נותן המון ערך ללקוחות.

בד"כ נהוג להציע אותו בהנחה משמעותית או בחינם ולבקש רק תשלום עבור דמי המשלוח. כמו שאמרתי שוב ושוב, גם פה המטרה היא לא להרוויח מהספר, אלא להשיג כמה שיותר קונים.

טוני רובינס, מציע את הספר שלו בחינם, כל מה שצריך לעשות זה לשלם דמי משלוח של כמה דולרים.

גם ברנדון בורצ'רד מציע את הספר שלו בחינם עבור דמי משלוח בלבד. ככה נראה דף הנחיתה שבו אפשר להירשם לקבלת הספר.

אם אין לכם עדיין ספר או שזה נשמע לכם פרויקט גדול מידי, הנה רעיון. אפשר לערוך וובינר (הדרכה אינטרנטית), לשלוח את ההקלטה לתמלול, לערוך ואז לארוז את ההדרכה בתור ספר או חוברת מודפסת.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

5) וובינר בתשלום

אפשר ליצור וובינר (הדרכה אינטרנטית) מקיפה וארוכה ולדרוש עליה תשלום. אבל אל תקראו לזה וובינר, כי אנשים תופסים וובינר כמשהו שמקבלים בחינם. כדאי לקרוא לזה בשם אחר כמו סדנה, הדרכה או שיעור אינטרנטי.

הנה דוגמה לוובינר בתשלום של 5$ בלבד. אם אתה באמת מלמד משהו בוובינר והלקוחות מקבלים ערך אמיתי, אפשר לדרוש תמורת זה תשלום סמלי ולהיות בטוח שכל הצדדים יהיו מרוצים מההצעה.

יש מעט עסקים ומשווקים שמשתמשים בדומינו מסוג זה. אבל זאת דרך טובה מאוד לאתר קונים רציניים ואז להציע להם את ההצעה הראשית ואת שאר ההצעות.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

6) תוכנה או תוסף

אפשר להציע בתור הצעת דומינו תוכנה שעושה פעולה ספציפית, תוסף או תבנית (כמו תבנית לוורדפרס).

FreshKey היא תוכנה למחקר מילות מפתח בגוגל. שבמחיר הרגיל עולה 49.95$. אבל פעם בכמה חודשים החברה יוצאת בקמפיין מכירת חיסול שמציע את אותה תוכנה בעלות של 10$ בלבד. ככה הם יוצרים רשימה של קונים שמתעניינים בתחום של מחקר מילות מפתח ועכשיו אפשר להציע להם דברים נוספים בנושא.

בעולם התכנה, חברת Shopify מציעה לפתוח חנות בפייסבוק בחינם. ברגע שהלקוח נרשם לשירות, הוא מגלה שהוא יכול לפתוח חנות בכל פלטפורמה אפשרית, בתוספת תשלום. זאת בעצם ההצעה העיקרית.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

סיכום

סיכום

מהי הצעת הדומינו שלך? הורידו את דפי העבודה של הדרכה זו וכתבו בחלק העליון של הטבלה את שלושת הרעיונות הטובים ביותר להצעת הדומינו שלכם.

אם אתם מתקשים, שאלו את עצמם את שלוש השאלות הבאות:

  1. מה הסכין שמתקפלת לכרטיס אשראי של השוק שלך? מה הדבר האחד שהלקוחות רוצים אבל לא בהכרח צריכים?
  2. מה הפתיל לנר של השוק שלך? מה הדבר הקטן שכולם צריכים כדי להשיג את התוצאה שלהם?
  3. מהו הניקוי ספה של השוק שלך? מהו שירות זול ומהיר, שמביא תוצאות, שיכניס אותך אל בית הלקוח?

בשלב הבא נבחן את הרעיונות שלך בעזרת הצ'קליסט לבדיקת הצעת הדומינו

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

5. צ'קליסט 5 הקריטריונים לבדיקת הצעת הדומינו

איך להשתמש בשלב זה?

בשלב הקודם ביקשתי מכם לרשום בטבלה 3 רעיונות להצעת דומינו. עכשיו נבחן אותם בעזרת 5 קריטריונים שיקבעו את ההצלחה של ההצעה שלכם. דרגו מ-1 ועד 5 כל אחד מהקריטריונים של ההצעות.

אם עוד לא עשיתם זאת, הורידו את דפי העבודה של הדרכה זו עכשיו.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

1) האם זה מעודד רכישה אימפולסיבית?

הצעות הדומינו הטובות ביותר מפתות כמו חבילת מסטיק בתור ליד הקופה בסופר. הלקוח אמור פשוט לקפוץ על ההצעה בלי לחשוב על זה יותר מידי.

שאלו את עצמכם, האם הצעת הדומינו שלי מספיק מפתה ומתומחרת מספיק נמוך (יחסית לשאר ההצעות בשוק) כדי שחלק גדול מקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלי ירכוש אותה בצורה אימפולסיבית. זה רלוונטי בייחוד להצעות דומינו שמוצגות ללקוח בדף התודה, מיד לאחר שהוא נרשם להורדת מגנט לידים.

השתמשו בטבלה כדי לדרג את הצעות הדומינו שלכם מ-1 עד 5, בסעיף "רכישה אימפולסיבית".

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

2) האם זה פשוט להבנה?

בשלב הזה של משפך השיווק, עוד לא הרווחתם את מלוא תשומת הלב של הלקוח ואין לו זמן להסברים ארוכים. אם הלקוח לא מבין ממבט חטוף על הכותרת והתמונה בדף המכירה, מה מציעים לו… כנראה שבחרתם להציע משהו מורכב מידי. הלקוח חייב להבין באופן מיידי מהי ההצעה ומה זה יעשה עבורו.

השתמשו בטבלה כדי לדרג את הצעות הדומינו שלכם מ-1 עד 5, בסעיף "פשוט להבנה".

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

3) האם זה שימושי אבל לא מושלם?

הצעת הדומינו היא זולה כי המטרה היא להשיג כמה שיותר קונים. בגלל זה צריך שהלקוח יקבל ערך במהירות האפשרית ואז ירצה להמשיך לרכישת ההצעה העיקרית. הדרך הכי טובה לעשות את זה היא לתת ללקוח משהו שהוא שימושי ומקדם אותו לעבר המטרה הסופית שלו, אבל הוא עדיין צריך לרכוש ממך עוד דברים כדי שזה יהיה מושלם.

כמו כן, חשוב שהדומינו יהיה קשור בצורה ישירה למוצר הראשי, כך שהלקוח יבין למה הוא צריך לקנות את הדבר הבא.

השתמשו בטבלה כדי לדרג את הצעות הדומינו שלכם מ-1 עד 5, בסעיף "שימוש ולא מושלם".

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

4) האם יש לזה ערך נתפס גבוה?

הצעת הדומינו היא אמנם זולה, אבל זה לא אומר שהמוצרים והשירותים שמציעים ללקוח בשלב הזה צריכים להיות או להיראות זולים. הערך הנתפס של הדומינו יכול להשפיע הרבה על כמות האנשים שירכשו אותו.

כדאי להשתמש בשירותיו של מעצב גרפי כדי ליצור מראה יוקרתי ולגרום ללקוח להרגיש שהוא מקבל משהו יקר ערך תמורת ההשקעה הקטנה שהוא עשה.

השתמשו בטבלה כדי לדרג את הצעות הדומינו שלכם מ-1 עד 5, בסעיף "ערך נתפס גבוה".

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

5) האם יש לזה ערך אמיתי גבוה?

הצעת הדומינו תהיה ברוב המקרים העסקה הראשונה עם לקוח שבה כסף מחליף ידיים. לכן כדאי מאוד שהלקוח ירגיש שהוא מקבל ערך אמיתי גבוה ממה שהוא רכש. אם תדאגו לספק את הסחורה בפעם הראשונה, הלקוחות יחזרו וירצו לרכוש מכם שוב ושוב. זה תקף בייחוד אם מציעים דומינו מסוג "שירות מותאם אישית".

השתמשו בטבלה כדי לדרג את הצעות הדומינו שלכם מ-1 עד 5, בסעיף "ערך אמיתי גבוה".

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

סיכום

אם עוד לא עשיתם זאת, דרגו את שלושת הצעות הדומינו לפי חמשת הקריטריונים של הצ'קליסט מ-1 ועד 5.

סכמו את הדירוג של כל הצעת דומינו, בחלק התחתון של הטבלה.

בחרו את הצעת הדומינו עם הדירוג הגבוה ביותר והציעו אותה לקהל שלכם!

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

6. איך לשווק את הצעת הדומינו

תתחילו ממגנט לידים

כאחת הדרכים טובות ביותר להציע את הדומינו שלך לקהל פוטנציאלי היא להתחיל עם מגנט לידים. מגנט לידים הוא  סוג של “שוחד אתי״ שלא ניתן לסרב לו. את מגנט הלידים מציעים בחינם ללקוח הפוטנציאלי תמורת פרטי ההתקשרות שלו, בד"כ כתובת אימייל. כמה דוגמאות למגנטי לידים הם מדריכים, צ'קליסטים, שאלון, קופון, הדרכת וידאו ועוד.

ולאחר שהלקוח נרשם להורדת מגנט הלידים, אפשר להציג לו את הצעת הדומינו בדף נפרד. זה עוזר לנו לאסוף את הפרטים של הלקוחות ולהמשיך לשלוח להם מיילים, אם הם סירבו להצעת הדומינו הראשונית.
אם אין לכם עדיין מגנט לידים, בדקו את ההדרכה "איך ליצור מגנט לידים" באתר ההדרכות.

*תוכנית פעולה זו זמינה רק עבור חברי קהילת העסקים של המעבדה… לפרטים והצטרפות לחצו כאן.

דבר נוסף שמגנט לידים מאפשר לעשות, זה לפלח את הקהל ולהציג לו את הצעת הדומינו המתאימה ביותר עבורו. בגלל זה חשוב שתהיה הלימה בין מה שמציעים בחינם, למה שמנסים למכור בתור דומינו.
דוגמה לחוסר הלימה קלה תהיה, להציע בחינם מדריך על פרסום בפייסבוק ואז להציע בתור דומינו קורס על פרסום בגוגל.

דוגמה לחוסר הלימה קשה תהיה, להציע מדריך לאילוף גורים ואז להציע בתור דומינו את הקורס המלא ללימוד טריקים חדשים לכלב מבוגר.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

שלחו מייל לרשימה

דרך נוספת לשווק את הצעת הדומינו היא, לשלוח 2-3 מיילים לרשימת התפוצה הקיימת עם ההצעה, לתקופת זמן מוגבלת. אפשר לדוגמה להחליט שהשבוע הקרוב מוקדש כולו להצעת דומינו X ולתזמן מראש כמה מיילים שיצאו לרשימה. אפשר לחזור על זה מידי שבוע, עם הצעות דומינו אחרות, ככה לא נעייף את הרשימה.

המייל לרשימה יכול להיות ישיר או עקיף, הנה כמה דוגמאות.

1. מייל עקיף יהיה לתת קישור למגנט לידים שמחובר להצעת דומינו. קחו בחשבון שזה צריך להיות מגנט לידים חדש או שונה ממה שהכניס את הנרשמים לרשימה שלכם, אחרת הם לא ירשמו להוריד אותו שוב.

2. עוד דרך עקיפה יחסית תהיה להפנות את הגולשים למאמר שמכיל בתוכו קישור להצעת הדומינו.

3. דרך ישירה תהיה לתת קישור לדף מכירה של הצעת הדומינו.

בקישור הבא תמצאו דוגמה לשני מיילים, אחד מפנה את הגולשים למגנט לידים שמוביל להצעת דומינו, השני מוביל ישירות להצעת הדומינו.

לחצו כאן כדי להוריד דוגמה למיילים להצעת הדומינו

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

צאו בקמפיין מכירת חיסול

אפשרות נוספת למכור את הצעת הדומינו היא לצאת במכירת חיסול, מוגבלת בזמן. במקרה כזה, חשוב לציין מהו המחיר המקורי של הצעת הדומינו (הגבוה יותר) לעומת מחיר המבצע הנמוך. אם אין לכם מחיר מקורי להצעת הדומינו, חשבו כמה הייתם דורשים עבור הדומינו, אם הוא היה נמכר בנפרד.

כדי לשווק את זה אפשר ליצור לדוגמה קמפיין פרסום ממומן בפייסבוק. המודעות בקמפיין יניעו את הגולשים ישירות לדף המכירה של הצעת הדומינו.

אחוזי ההמרה של כל קהל יכול להשתנות מהצעה להצעה ובהתאם לקהל. בגלל זה, כדאי לחלק את הקמפיין לכמה קהלים שונים כדי לבדוק את האפקטיביות של ההצעה. הייתי יוצר פילוח של 3 קהלים שונים – קהל קר, נרשמים ברשימת התפוצה ולקוחות שרכשו משהו בעבר.

כמו שציינו בחלקים קודמים, הצלחה בקמפיין כזה תהיה היכולת להמיר גולשים אקראיים ללקוחות משלמים ללא עלות או ברווח על ההשקעה בפרסום.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

7. מה לעשות כאשר הם אומרים לא להצעת הדומינו

החשיבות של פולואפ

רוב הלידים שרואים את הצעת הדומינו לא ירכשו. בשלב שמדבר על המספרים מאחורי הצעת הדומינו, ראינו שרק 10% מכל הלידים שנרשמו למגנט הלידים, רכשו את הצעת הדומינו. נותרו לנו 90% מהלידים שלא רכשו את הדומינו. בגלל זה צריך לבנות מסלול חוזר שעושה פולואפ לכל הלידים שנפלו בדרך.

יש כמה דרכים לעשות פולואפ, אנחנו נדבר על שני סוגים עיקריים – מייל ורימרקטינג בפייסבוק.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

פולואפ בעזרת סדרת מסרים במייל

אם העברתם את הלקוח דרך מגנט לידים, אמור להיות בידכם את כתובת האימייל שלו. זה הזמן להשתמש בה.

אנחנו משתמשים בשלושה-ארבעה מיילים, לאחר שהגולש נרשם למגנט הלידים ולא רכש את הצעת הדומינו. בד"כ מעל 50% מהרכישות של הצעת הדומינו, נעשות בזכות הפולואפ במייל.

כדי לעשות פולואפ אפקטיבי במייל, אנחנו יוצרים 2 רשימות נפרדות.
1. רשימת של אנשים שהורידו מגנט לידים

2. רשימה של אנשים שרכשו את הצעת דומינו

את המיילים של הפולואפ נשלח רק לנרשמים שהורידו את מגנט הלידים ולא נמצאים ברשימת הרוכשים. ככה לא נציק לרוכשים של הצעת הדומינו בזה שנציע להם את אותו הדבר.

כדי לעשות דיוור אלקטרוני, אתם יכולים להשתמש במערכות דיוור אלקטרוני ישראליות כמו רב-מסר, שלח מסר, אקטיב טרייל, VIPlus או מערכות באנגלית כמו Mailchimp או Aweber. לכל המערכות יש פונקציות דומות שמאפשרות לכם ליצור רשימות שונות ולשלוח להם מיילים נפרדים בצורה אוטומטית.

הדבר החשוב בתהליך הוא, אם אתם משתמשים בדף סליקה אינטרנטי, כמו קארדקום, טרנזילה או פייפאל, לוודא שיש אפשרות להתממשק אל מערכת הדיוור כדי לשלוח רק את הרוכשים לרשימה נפרדת.

בקישור הבא מחכה לכם דוגמה לסדרת מסרים אוטומטית שנשלחת לכל מי שהוריד את מגנט הלידים "7 תבניות למדריך חינמי", אבל לא רכש את הדרכת "10 שלבים לכתיבת מדריך חינמי". סדרת המסרים בנויה במבנה של 4+1. היא מכילה מייל ראשון עם קישור למגנט הלידים שהגולש נרשם לקבלו, ועוד 4 מיילים שמעודדים את הלקוח לרכוש את הדומינו שהוא סירב לו.

לחצו כאן כדי להוריד דוגמה לסדרת מסרים ללידים שלא רכשו את הצעת הדומינו

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

פולואפ בעזרת רימרקטינג בפייסבוק

זאת טכניקה קצת מתקדמת, אז אם אתם רק מתחילים בפרסום בפייסבוק, ייתכן שכדאי להשאיר את הטקטיקה הזו להמשך הדרך.

פרסום רימרקטינג זאת אפשרות לפרסם רק ללקוחות שביקרו בעבר באתר או בדפי הנחיתה שלך. אפשר ליצור רשימות מפולחות של אנשים שביקרו בנכסים האינטרנטייים שלך בעזרת התקנת פיקסל. פיקסל הוא פיסת קוד שמערכת הפרסום, כמו לדוגמה פייסבוק, מייצרת עבורך. את הפיקסל צריך לשים באתר או בדפים שמהם אתה רוצה ליצור קהלים מופלחים.

בדומה לפולואפ במייל, בעזרת רימרקטינג כדאי ליצור קמפיין ממוקד לאנשים שהורידו את מגנט הלידים אבל לא רכשו את הצעת הדומינו.

בנוסף, אפשר ליצור קמפיין ממוקד לגולשים שביקרו בדף המכירה של הצעת הדומינו אבל לא רכשו, כדי להחזיר אותם לדף המכירה.

אנשים מפסיקים את תהליך הרכישה בגלל המון סיבות שונות. רימרקטינג היא דרך טובה להחזיר את גולשים אל תוך משפך השיווק, אם הם הפסיקו את התהליך באמצע.

כדי ללמוד עוד על רימרקטינג ואיך לבנות קמפיין פרסום בעזרתו בפייסבוק, בדקו את ההדרכה "איך לבנות קמפיינים ירוקי-עד בפייסבוק".

*תוכנית פעולה זו זמינה רק עבור חברי קהילת העסקים של המעבדה… לפרטים והצטרפות לחצו כאן.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

סיכום

בנה את שאר החתיכות של המשפך

מטרת הדומינו היא לא להשאיר אותך עם רווח גדול, אלא להשיג לידים וקונים חדשים במחיר עלות (Break Even) או טוב יותר. כלומר, ליצור הצעה שמממנת  את עלויות הפרסום של עצמה, או לפחות חלק מהם.

יכול להיות שתפסידו כסף על כל אדם שירכוש את הצעת הדומינו. אבל זה בסדר… כי עכשיו הגיע הזמן לבנות שאר החתיכות של המשפך.

בגלל שהלקוחות שהורידו את מגנט הלידים או רכשו את הצעת הדומינו נמצאים ברשימת התפוצה, וחלק מעלויות הפרסום כוסו, כל מה שהם יקנו עכשיו, ישיג עבורנו רווח מקסימלי. בשביל שהמשפך יהיה רווחי, אנחנו מציעים אחרי הצעת הדומינו את ההצעה העיקרית שלנו ו/או ממקסם רווח.

שמירה על הלימה בין הצעת הדומינו להצעה הראשית או לשאר ההצעות לאחר מכן, יעזרו לכם להשיג אחוזי המרה גבוהים בין השלבים של המשפך.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

מה השלב הבא

מזל טוב, עשיתם דרך ארוכה.

יצירת הצעת דומינו טובה יכולה להיות הבסיס למשפך שיווק רווחי וכמות בלתי מוגבלת של לידים ולקוחות חדשים.

הנה כמה הדרכות שאני ממליץ שתעברו עליהם עכשיו:

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

אפשר לקבל את המשוב שלך על ההדרכה הזו?

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…