נוסחת ארבעת השלבים לכתיבת מודעה בפייסבוק שממירה בטירוף (אפילו אם אין לכם ידע בכתיבה שיווקית)

ארבעת השלבים לכתיבת מודעה בפייסבוקהנוסחה הזו לכתיבה שיווקית אולי קיימת מאז המאה ה-19, אבל עבור יצירת מודעה בפייסבוק, היא רלוונטית היום יותר מתמיד.

מלחמה.

זה מה שהולך היום ברשתות החברתיות.

מלחמה על תשומת הלב של הגולש – והיא אכזרית היום יותר מתמיד…

קרוב ל-5 מליארד פוסטים מתפרסמים כל יום בפייסבוק, והמסיחים בחיינו רק הולכים ומתרבים.

אז איך מביאים את הקהל שלכם לשים לב, להתעניין, לרצות את השירות שלכם ולנקוט פעולה להשגתו?

יש 5 סוגי פוסטים או מודעות שמצאנו שהם אפקטיביים במיוחד.

אבל היום במאמר אני רוצה להתמקד בסוג אחד מיוחד של מודעות לפייסבוק.

הוא נקרא "פוסט טקסט בפורמט ארוך", אבל הנוסחה הזו עובדת עם פוסטים בכל אורך טקסט.

(הערה: רוצים להשיג יותר מכירות מפייסבוק? במדריך החדש שלנו תגלו מהם 5 סוגי הפוסטים האפקטיבים ביותר לפרסום בפייסבוק ואיך לעשות בהם שימוש כדי להגדיל את המכירות בעסק שלכם. הורידו את פוסטים שמוכרים עכשיו.)
רוצים להשיג יותר מפייסבוק? הורידו את המדריך לפוסטים שמוכרים!

כשתטמיעו את השימוש בנוסחה הזו בכל פוסט שאתם כותבים, תוכלו להניע לקוחות לעשות את מה שאתם רוצים, ובפחות מאמץ.

אנחנו משתמשים בנוסחה הזו כשאנחנו רוצים להניע את הלקוח לעשות פעולה משמעותית או מחייבת (יותר מאשר רק להקליק) למשל:

  • כשאנחנו מפנים אותו לדף נחיתה להרשמה למדריך חינמי
  • כשהוא נדרש להשאיר את הפרטים שלו (שם, אימייל, טלפון)
  • כשאנחנו רוצים לגרום לאדם לבצע תשלום

הנוסחה ליצירת מודעה בפייסבוק שמשיגה מכירות

A-I-D-A.

תכניסו את את ארבעת האותיות האלו טוב טוב לראש שלכם…

כי זאת הנוסחה האלמותית לכתיבת פוסטים שמוכרים.

שורשי נוסחת AIDA נעוצים בעולם הפרסום בארה"ב בסוף המאה ה-19(!) והיא אחת מנוסחאות השיווק ששרדו את מבחן הזמן ועדין מוכיחות יעילות גבוהה גם היום.

הנוסחה תואמת לשלבים הקוגניטיביים שעובר הלקוח בתהליך רכישה של מוצר או שירות.

היא בעצמה מעין משפך שיווקי, שבו הקונה עובר בכל שלב תהליך שמניע אותו לקבלת החלטת קנייה (או כל פעולה אחרת שתרצו שהוא יעשה).

AIDA זה בעצם ראשי תיבות של נוסחה המכילה 4 חלקים:

  1. Attention – תשומת לב: לתפוס את תשומת הלב של הגולשים שנחשפים לפוסט.
  2. Interest – עניין: לעורר עניין ולגרום לגולשים להמשיך לקרוא את הפוסט.
  3. Desire – תשוקה: לגרום לגולשים להשתוקק ולרצות את ההצעה בפוסט.
  4. Action – קריאה לפעולה: להניע לפעולה בהתאם למטרה הספציפית שבחרתם לפוסט הזה.

מודעה ממומנת בפייסבוק שהמטרה שלה למכור מוצר או שירות, תכיל את כל ארבעת החלקים האלו.

איך להשתמש בנוסחת AIDA בפרסום מודעה בפייסבוק

הנה דוגמה לשימוש בנוסחת AIDA באחד מהפוסטים המצליחים ביותר שלנו.

דוגמה של מודעה בפייסבוק
ביצירת מודעה ממומנת בפייסבוק אנחנו משתמשים בכל ארבעת השלבים בטקסט שמעל התמונה.

Attention – תשומת לב: “כנראה שלעמוד שלכם יש כמות נכבדה של לייקים מזויפים.״

המודעה הזו פורסמה בתקופה שבה מפרסמים היו בטוחים שאסטרטגיית שיווק טובה בפייסבוק היא דף עסקי עם כמה שיותר לייקים. במקרה כזה, האמירה ׳יש לכם לייקים מזויפים׳ הייתה שבירה של דפוס החשיבה הנפוץ.

היא בעצם הציגה בעיה חדשה למצב שהיה נראה נורמלי לחלוטין, רגע אחד לפני שהגולש נתקל במודעה. בגלל זה המודעה פעלה טוב כדי לתפוס את תשומת הלב של הגולשים שנחשפו למודעה.

Interest – עניין: ״מה זה בעצם אומר? למה זה קורה?״

ברגע שאתה משתמש בשאלות פתוחות במודעה, הגולש קורא את השאלות האלו וזה יוצר בתוכו עניין, כי הוא בעצם שואל את עצמו את השאלות האלו. באותו רגע עוברת בראש של הגולש מחשבה ״מעניין מה זה באמת אומר… ומעניין למה זה באמת קורה…״.

Desire – תשוקה: ״איך אפשר להימנע מזה?״

ברגע שיש בעיה, המוח האנושי משתוקק לפתור אותה. בשלב ׳תשומת הלב׳ הצגנו בעיה שנקראת ״לייקים מזוייפים״. אם לייקים מזוייפים היא בעיה שהגולש רוצה להימנע ממנה, ואנחנו רומזים לו שיש פתרון… זה יגרום לו לרצות לשמוע על הפתרון של הבעיה.

Action – קריאה לפעולה: ״לחצו כאן לקריאת המאמר: [קישור למאמר]״

בשלב זה תפסנו את תשומת הלב של הגולש בעזרת בעיה, יצרנו בו עניין ורמזנו שיש לנו את הפתרון לבעיה הזו.

עכשיו כל מה שנשאר זה להגיד לו מה הוא צריך לעשות כדי לפתור את הבעיה. במקרה הזה, הפתרון של הבעיה נמצא במאמר בבלוג שלנו. במקרה כזה נאמר לו בצורה ישירה ללחוץ על הקישור שמוביל למאמר… רק לא לשכוח לשים קישור.

אבל לא סיימנו!

שימו לב מה קורה מתחת לטקסט של הפוסט…

גם כאן נשתמש בכל ארבעת מרכיבי נוסחת AIDA.

תמונה וכיתוב תחתון במודעת פייסבוק
ביצירת מודעה בפייסבוק, אנחנו מנסים לשלב את כל ארבעת העקרונות גם מתחת לטקסט העליון

Attention – תשומת לב: במקרה הזה, השתמשנו בתמונה שתמשוך את תשומת הלב של כל מי שמפרסם  בפייסבוק.

עשינו את זה בעזרת תמונה שמכילה את הצבעים הכחולים של פייסבוק עם חותמת והכיתוב Dislike.

משהו שהפוך ממה שגולשים רגילים לראות.

מזהים פה דפוס חוזר?

דרך טובה לתפוס את תשומת הלב של מישהו היא לשבור לו את הדפוס שהוא מאמין בו או רגיל לשמוע ולראות.

Interest – עניין: אחרי שהגולש קרא את הטקסט העליון, הכותרת ״כל האמת על לייקים מזויפים״ משתמשת אותנו כדי לעורר בו עניין נוסף ולגרום לו לרצות לגלות את האמת מאחוריה הבעיה שחשפנו בפניו

Action – קריאה לפעולה: נחזור שוב על הקריאה לפעולה ״לחצו כאן לקריאת המאמר״.

(הערה: רוצים להשיג יותר מכירות מפייסבוק? במדריך החדש שלנו תגלו מהם 5 סוגי הפוסטים האפקטיבים ביותר לפרסום בפייסבוק ואיך לעשות בהם שימוש כדי להגדיל את המכירות בעסק שלכם. הורידו את פוסטים שמוכרים עכשיו.)

באנר מאמר חמשת סוגי הפוסטים האפקטיביים ביותר לפרסום בפייסבוק

 

איך ליישם את AIDA בתוך מודעה בפייסבוק

הנה כמה הצעות להרכבת מסר שיווקי, צעד אחר צעד, בעזרת ארבעת שלבי הנוסחה לכתיבת מודעה בפייסבוק.

Awareness – תשומת לב ומודעות

אני רוצה לשתף אתכם בחמש דרכים לתפוס את תשומת הלב של הגולש שנתקל במודעה שלכם…

אבל לפני זה קראו את הציטוט הבא.

אם תפנימו את כמה חשוב לתפוס את תשומת הלב של הלקוח, הדרך שבה אתם מסתכלים על יצירת מודעה בפייסבוק (או בכלל) תשתנה לתמיד.

ציטוט תשומת לב
לא לחינם, תשומת לב זה השלב הראשון בנוסחה לכתיבת מודעה בפייסבוק.

הצהרה שנויה במחלוקת: כשאנחנו שומעים משהו ששונה ממה שאנחנו מאמינים לנכון, זה גורם לנו לעצור ולהרהר.

בדיוק כמו בפתיחה של הפוסט שהראנו לכם קודם – "כנראה שלעמוד שלכם יש כמות נכבדה של לייקים מזויפים".

איזה אמת חד משמעית שמחזיק הלקוח, אתם יכולים לערער לו.

שימו לב לא לעצבן אותו, אלא רק לגרום לו מספיק להסתקרן כדי לעצור ולרצות לקרוא עוד.

פתיחה בחריקת בלמים: ממש כמו השם שלנו, יש מילים וביטויים שפשוט נכנסים לנו למודעות, אפילו דעתנו מוסחת.

הנה כמה דוגמאות – עצור, שים לב, זהירות, הערה, חשוב.

וכמובן – מבצע וחינם, אם זה רלוונטי לפוסט שלכם.

איזה מילה, משפט או ביטוי יהיה מוזר/מפחיד/מפתיע/מסקרן, מספיק כדי לשבור את הדפוס שהגולש נמצא בו ברגע שהוא נתקל במודעה?

ואם תחזרו לתחילת המאמר, תראו שהתחלנו אותו במילה "מלחמה".

מילה חזקה שיכולה לעצור כל אחד במקומו.

טיפ אחרון בהקשר זה, גם שימוש בסימן קריאה, מעביר טון של חשיבות ויכול למשוך עוד תשובת לב.

שימו לב להבדל בין "חשוב" לבין "חשוב!".

מים על תמרור עצור
בנינו, זה קרה לכולנו.

קריאה ישירה: הדבר הראשון שהגולש רוצה לדעת זה, האם המודעה הזו מיועדת עבורי אם הוא יחשוב שהוא במקום הלא נכון הוא עלול להמשיך לגלול הלאה. זה יגרום לנו לאבד לקוח פוטנציאלי.

קריאה ישירה ללקוח האידאלי שלכם, יכולה לתפוס את תשומת הלב שלו.

לדוגמה "שימו לב בעלי עסקים קטנים" או "רק בשביל נשים שאוהבות שופינג".

באיזה אופן הלקוח האידאלי שלכם רואה את עצמו כחלק מקבוצה גדולה יותר של אנשים?

פנייה לתועלת מרכזית: בסופו של דבר, אנשים מתעניינים רק בעצמם.

התחלה של פוסט בפנייה לתועלת שהלקוח רוצה להשיג, יכולה להיות אפקטיבית מאוד.

השתמשו במבנה "איך להשיג [תוצאה רצויה]".

איזה תוצאה הלקוח שלכם רוצה להשיג או מה יצא לו אם הוא ימשיך לקרוא את הפוסט.

ואם אתם עדיין לא בטוחים, מה ההבדל בין מאפיינים לתועלות…

הנה קטע קצר מהרצאה של ג'ון קרלטון, אחד מהקופירייטרים לשיווק ישיר הטובים בעולם, שיעשה לכם סדר בנושא.

שאלה כואבת: טכניקה מוכרת במכירות, שמטרתה היא לתפוס את תשומת הלב של עוברי האורח התמימים, היא לשאול שאלה כואבת.

לדוגמה, לא נמאס לך שהכלב משתין על כל הבית?

נסו למצוא דבר אחד שמעצבן או מכאיב את הלקוח, והציגו אותו בצורת שאלה.

סיכום שלב יצירת תשומת הלב:

בחרו פתיחה אחת ונסו לדמיין את עצמכם, בתור הלקוח שלכם, גוללים בפיד של פייסבוק ופתאום נתקלים במשפט הפתיחה הזה.

האם הפתיחה הזו תגרום לכם לעצור במקומכם ולרצות לקרוא את השורה הבאה.

אם לא, נסו פתיחה אחרת.

Interest – עניין

בעיה: הצלחת לתפוס את תשומת ליבו של הלקוח שנתקל בפוסט שלכם, יפה.

אבל עכשיו הוא תוהה האם אתם באמת יודעים מה הבעיה שלו.

בטכניקה הזו ליצירת עניין, המטרה היא למצוא קרקע משותפת כדי להתחיל את השיחה עם הלקוח ממקום של הסכמה.

שאלו את הלקוח 2-3 שאלות, כדי להראות לו שאתם מבינים מהם האתגרים שהוא מתמודד אתם.

אנחנו רוצים לתאר את הבעיה בצורה טובה יותר מהלקוח בעצמו. הוא צריך להרגיש שהצלחתם להיכנס לשיחה שמתרחשת אצלו בראש.

אם הלקוח יגיד לעצמו “כן! זה בדיוק מה שאני מרגיש!” זה סימן שהוא מרגיש שאתם מבינים אותו, וזה יעניק לכם את הקשב המרבי בזמן שתציע לו את הפתרון שלכם.

נסו לכתוב את תיאור הבעיה של הלקוח בעזרת התבנית הבאה: האם אתה [מתמודד עם אתגר כלשהו]?

  • האם אתה מוצא את עצמך אוכל באמצע הלילה ללא שליטה?
  • האם את לא מוצאת את שמלה המושלמת לחתונה במחיר שאת יכולה להרשות לעצמך?

הערה: זה מאוד דומה לטכניקת "השאלה הכואבת" בשלב הקודם. אז אם בחרתם בה כדי לתפוס את תשומת הלב של הגולש, נסו להשתמש באחת מהטכניקות הבאות.

סיפור: אנשים פשוט אוהבים לשמוע סיפורים, המוח שלנו פשוט מחווט לקלוט בצורה הזו מידע.

לא סתם התנ"ך הוא הספר הנמכר ביותר בהיסטוריה, הוא מלא בסיפורים מגוונים.

אפילו בשעה 2:00 בלילה, כשמחר יש יום עבודה, אתם תישארו עוד 5 דקות ותקשיבו אם החבר שלכם יגיד לכם "סיפור אחרון וזהו…".

הסיפור צריך להעביר נקודה מסוימת או להוכיח טענה שחשוב לכם שהקורא יבין מקריאת הפוסט.

בנוסף, אנשים מאמינים לסיפורים יותר מאשר עובדות ומחקרים.

וחוץ מזה, מאוד קשה, למי ששומע או קורא סיפור, להפסיק אותו באמצע. יש בסיפור משהו שמושך אותך להגיע לסוף כדי לגלות איך הוא נגמר.

סת גודין ציטוטים
אחד הציטוטים של סת' גודין שכל משווק צריך לקעקע על הזרוע בגאווה.

טיזר: הפוסט שלכם אמור להניע את הלקוח לרכישה או לקריאת מאמר?

השתמשו בפיסה קטנה של תוכן, שיופיע לאחר ההקלקה, כדי ליצור עניין להמשיך לקרוא.

אפשר לתאר מאפיין אחד של המוצר או השירות שמחכים לו בצד השני. לדוגמה "סוף סוף יש סכין עם 5 להבים, והיא עושה את רוב העבודה בשבילך."

או במקרה שמדובר במאמר, אפשר לתת טיפ קטן מתוך המאמר השלם. לדוגמה "יש כפתור אחד שיכול לחשוף את הפוסטים שלך לקהל עצום. והוא מסתתר ממש מתחת לאף שלך."

בולטים: במקום לחשוף את התוכן, אפשר ליצור רשימה של נושאים שיופיעו לאחר ההקלקה.

כל בולט צריך להיות מסקרן כדי לגרום לגולש לרצות להקליק ולראות מה מחכה לו.

אנחנו משתמשים בזה, בכל פעם שאנחנו יוצרים מודעה בפייסבוק שמקדמת פיסת תוכן, כמו לדוגמה וובינר.

מתחילים מיצירת רשימה ארוכה של נושאים עליהם נדבר ומה התועלת שהלקוח יקבל מזה.

אחרי זה אנחנו מדרגים אותם לפי רמת העניין שהם יוצרים.

ולבסוף נכניס לפוסט רק את הבולטים המעניינים ביותר.

כדי ליצור בולטים טובים, השתמשו בסקרנות, ספציפיות, חדשנות או שלבו כמה עקרונות ביחד.

הנה כמה בולטים לדוגמה:

  • סקרנות –  תדעו מהי את המילה החשובה ביותר בשיווק, שמתחילה באות א' ובה 6 אותיות בלבד.
  • ספציפיות –  תגלו את 4 הגישות הנפוצות ביותר לכתיבת מדריך חינמי.
  • חדשות – תחשפו לנוסחה החדשנית שמייצרת מכירות מהירות, אבל פייסבוק מנסה להסתיר מכם.
ציטוט על כתיבת בולטים
בגלל שאתה לא יכול לדעת איזה בולט (כדור) יפגע בלקוח, שים כמה שיותר מהם.

סיכום שלב יצירת העניין:

התאמנו בכמה טכניקות שונות ובדקו מה משתלב טוב יותר עם שורת הפתיחה, שמטרתה לתפוס את תשומת הלב של הגולש.

האם יש המשכיות בין השלבים או שזה מרגיש קמת מאולץ?

אם כן, חזרו לשולחן השרטוטים, שפצו או בחרו בטכניקה אחרת.

המבחן האמיתי של שלב יצירת העניין הוא האם הקורא ממשיך לשלב הבא, שלב התשוקה.

(הערה: רוצים להשיג יותר מכירות מפייסבוק? במדריך החדש שלנו תגלו מהם 5 סוגי הפוסטים האפקטיבים ביותר לפרסום בפייסבוק ואיך לעשות בהם שימוש כדי להגדיל את המכירות בעסק שלכם. הורידו את פוסטים שמוכרים עכשיו.)

רוצים להשיג יותר מפייסבוק? הורידו את המדריך לפוסטים שמוכרים!

Desire – תשוקה

בשונה משלב תשומת הלב, שבו צריך להשתמש רק בטכניקה אחת, בשלב הזה, אתם יכולים לשלב כמה טכניקות יחדיו.

כל טכניקה שתוסיפו לפירמידת התשוקה, תגרום ללקוח לרצות יותר את מה שאתם עומדים להציע בשלב הבא.

ציטוט של אפלטון
בחור חכם היה אפלטון הזה

 

הנה כמה דרכים קלות ליצירת תשוקה.

הצעה: אם אתם מוכרים משהו, ישירות בפוסט, זה הזמן להציג ללקוח מה הוא הולך לקבל.

ההצעה חייבת להיות ברורה ומושכת. לקוח שיש לו אפילו את הספק קטן ביותר לגבי מה שהוא הולך לקבל, לא ישלים את הרכישה.

לכן בשלב זה צריך להסביר מה בדיוק מכיל המוצר או השירות.

חשבו, מהם השאלות שהלקוח עשוי לשאול את עצמו בנוגע למה שאתם מציעים.

דחיפות או מוגבלות: אם יש דבר אחד שגורם להשתוקקות למשהו, זה התחושה שהוא עומד להיגמר.

גרמו לגולש להבין שלא כדאי לו לחכות להזדמנות אחרת לפעול.

הנה כמה דוגמאות:

  • סדרת הסרטונים הזו באוויר רק עד סוף השבוע הקרוב.
  • יש רק 100 מקומות בוובינר ונרשמו כבר למעלה מ-300 אנשים. מי שיגיע קודם יתפוס את המקום.
  • הרשמו לאירוע עכשיו, יש רק 32 מקומות זמינים.
  • קנו עכשיו, ההצעה הזאת תקפה עד ה-26 בינואר בלבד.
  • יש רק 1000 יחידות מהמוצר הזה, ברגע שהם נגמרים, הם נגמרים!

צפו בסרטון הקצר הבא וראו איך חברת ממתקים מובילה השתמשה ברעיון הזה, בצורה קצת שונה, כדי לגרום לנשים לקנות מהם הרבה יותר חטיפים.

הוכחה חברתית: אם אנחנו מדברים על המוצר או השירות שלנו, זה נשמע לא אובייקטיבי.

אבל אם מישהו אחר העיד על התוצאה שהוא השיג בזכות המוצר או השירות שלכם, זה ישכנע את הלקוח שהפתרון יכול לעבוד גם עבורו.

וזה כבר יוצר תשוקה למה שאתם מציעים.

אז אם יש לכם כמה המלצה שתומכות בטענה שלכם, זה המקום להכניס אותה.

עדות חברתית טובה תתאר את המצב ההתחלתי של הלקוח, הדרך שהוא עבר והתוצאה הסופית שהוא השיג.

אבל אם מדובר בפוסט שאמור להניע להקלקה למאמר, אפשר להשתמש רק בשורה קצרה שמתארת את התוצאה או החוויה של הקורא.

אפשר לכתוב את זה בצורת ציטוט, עם "גרשיים" משני צידי ההוכחה החברתית, כדי להיראות יותר אמין.

איפה מוצאים הוכחה חברתית, אתם שואלים?

שתי דרכים טובות להשיג המלצות הם:

  • לשלוח סקר ללקוחות הקיימים שרכשו מוצר דומה. רק אל תשכחו לבקש אישור להשתמש בזה.
  • לחפש תגובות של קוראים מרוצים באזור התגובות מתחת למאמר. לא צריך לבקש אישור במקרה הזה. אם מישהו פרסם את זה באתר שלכם, הוא בעצם נתן לכם את האישור להשתמש בזה.

סיכום שלב יצירת התשוקה:

המטרה פה היא ליצור לקורא חשק בלתי נשלט לעשות את הפעולה, שעוד רגע נבקש ממנו לעשות.

מה יגרום ללקוח שלכם לרצות את מה שהפוסט מציע, כך שלא תהיה שאלה בכלל האם הוא הולך לבצע את הפעולה שנבקש ממנו בשלב הבא.

Action – פעולה

הצלחנו לתפוס את תשומת הלב של הקורא, ליצור אצלו עניין ולגרום לו להשתוקק למה שאנחנו מציעים.

עבודה טובה!

אבל כל זה לא שווה כלום, אם לא נבקש ממנו לבצע את הפעולה שאנחנו רוצים שהוא יבצע.

כאן נכנסת הקריאה לפעולה.

בשלב זה אנחנו צריכים להסביר לקורא מה הוא צריך לעשות בדיוק כדי להמשיך לשלב הבא.

תגיד ללקוח בדיוק מה לעשות – להשאיר תגובה בפוסט, ללחוץ על קישור, לשלוח לכם הודעה וכדומה.

זה לא הזמן להיות עדינים.

למרות שרובנו לא נודה בזה, אנחנו אוהבים שאומרים לנו מה לעשות בביטחון וסמכות.

זה לא צריך להיות מסובך….

זה יכול להיות משפט פשוט כמו,

  • לחצו על הקישור הבא לקריאת המאמר + [קישור למאמר]
  • אם זה מעניין אתכם, השאירו לי תגובה למטה.
  • הרימו את הטלפון וחייגו עכשיו + [מספר טלפון]
  • להצטרפות, לחצו על התמונה והשאירו את הפרטים שלכם בטופס בעמוד הבא.
ציטוט על פעולה
לקחתם את הלקוח עד לשלב הזה, אל תפספסו את הפוש האחרון.

סיכום ארבעת השלבים והטכניקות השונות ליצירת מודעה בפייסבוק (או כל מסר שיווק אחר…)

Attention – תשומת לב:
– הצהרה שנויה במחלוקת
– פתיחה בחריקת בלמים
– קריאה ישירה
– פנייה לתועלת מרכזית
– שאלה כואבת

Interest – עניין:
– בעיה
– סיפור
– טיזר
– בולטים

Desire – תשוקה:
– הצעה
– דחיפות או מוגבלות
– הוכחה חברתית

Action – קריאה לפעולה:
– פשוט תגידו להם מה לעשות עכשיו!

עברו על הנקודות הבאות לפני כל פרסום מודעה בפייסבוק

ממש כמו בחוליות של שרשרת, העצמה של נוסחת AIDA לכתיבת מודעות לפייסבוק, היא שכל חלק בה נשען על החוזק של החלק הקודם לה.

בלי לתפוס את תשומת הלב של הגולש, הקורא לא יגיע לשלב יצירת העניין…

בלי ליצור עניין, הקורא לא יגיע לשלב התשוקה…

וכן הלאה.

בגלל זה, חשוב שתתנסו בכתיבת פוסטים בעזרת הנוסחה הזו שוב ושוב.

הנה מה לעשות ממש עכשיו, כדי לוודא שהנוסחה הזו תיכנס לכם לראש באוטומט.

יכול להיות שאתם כבר כותבים על פי העקרונות של AIDA באופן אינטואיטיבי.

אבל אם עדין לא, ההמלצה שלי היא לשריין לעצמכם זמן (או לנסות את זה ממש עכשיו) ולעבור על הנקודות הבאות:

שלב 1 – בחירת ההצעה

בחרו את ההצעה שאתם רוצים לקדם. זה יכול להיות מוצר, שירות או מגנט לידים כמו הרשמה לוובינר או מדריך חינמי.

שלב 2 – השתמשו בנוסחת AIDA

עברו שלב שלב בנוסחת AIDA והשתמשו בטכניקות לכתיבת המודעה.

שלב 3 – בדיקת אפקטיביות

נסו להיכנס לנעליים של הקורא ולבדוק האם מה שכתבתם מצליח לייצר את התגובה המתאימה. האם שורת הפתיחה תופסת את תשומת הלב? האם המשך הטקסט יוצר עניין? נסו ולשכתב שוב ושוב עד שתגיעו לגרסה שנראית לכם הכי אפקטיבית.

שלב 4 – בדיקת זרימה

קראו את מה שכתבתם מההתחלה לסוף ובדקו האם הקריאה זורמת וכל השלבים מתחברים בצורה הגיונית אחד לשני. אתם יכולים גם לבקש ממישהו אחר לקרוא את זה ולתת לכם את דעתו.

שלב 5 – פרסום ובדיקת התוצאה

פרסמו ובחנו האם המודעה משיגה את התוצאה הרצויה. אם לא, נסו לשפר כל פעם שלב אחר שאתם חושדים שהוא לא מספיק טוב.

שלב 6 – Rinse and Repeat

חזרו למאמר הזה שוב, ועברו על השלבים בכל פעם שאתם רוצים לייצר מודעה ממומנת בפייסבוק או אפילו סתם פוסט רגיל.

אם בחרתם בטכניקה אחת, נסו להשתמש בטכניקה שונה.

בכל פעם שתתנסו ביצירת מודעה בפייסבוק בשיטה הזו, אתם תשתפרו.

וכמובן, שתפו אותנו במודעות שלכם.

אם אתם מתקשים, אתם מוזמנים להתייעץ איתנו לגבי המודעה שלכם, ממש כאן בתגובות.

אנחנו ננסה לעזור לכם לשפר את המסרים.

בהצלחה.

נ"ב

אמנם דיברנו על יצירת מודעה בפייסבוק…

אבל נוסחת ארבעת השלבים מתאימה לכל סוג של מסר שיווקי.

אתם יכולים להשתמש בשלבי AIDA כדי לכתוב ניוזלטר, דף מכירה, פלייר ואפילו קורות חיים.

לסיכום,

רוצים לראות איך אנחנו משתמשים בנוסחת AIDA כדי להשיג יותר מכירות דרך פייסבוק?

במדריך החדש שלנו אנחנו חושפים את 5 סוגי הפוסטים האפקטיביים ביותר לפרסום בפייסבוק ואיך לעשות בהם שימוש כדי להגדיל את המכירות בעסק שלכם.

הורידו את פוסטים שמוכרים עכשיו.

באנר מאמר חמשת סוגי הפוסטים האפקטיביים ביותר לפרסום בפייסבוק

זה המקום שלך להגיב!

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *