המדריך לפוסטים ממומנים בפייסבוק

אם יש לכם תוכן שאתם מעוניינים להתחיל לקדם אותו בפייסבוק במהירות, צפו בהדרכה הזו. זה ממש לא משנה מה המטרה שלך. בין אם אתה רוצה לעשות שימוש בפוסטים ממומנים כדי למכור, כדי להניע את העוקבים שלך לבקר באתר שלך, ליצור איתך קשר דרך העמוד או בטלפון.

או אולי מה שאתה רוצה זה להשיג חשיפה רחבה יותר למסר שלך להגדיל את מספר העוקבים והלייקים בעמוד שלך ולהפוך את העסק שלך למותג. את הכל תוכל להשיג בהצלחה על ידי יצירה של קידום נכון.

אבל הבעיה היא שכפתורי הקידום שפייסבוק פיזרו ברחבי האתר ממש לא אפקטיבים! ומהניסיון שלי – שימוש בהם הוא מתכון בטוח ללייקים מזוייפים, לייקים לא רלוונטים והחזר נמוך על ההשקעה בפרסום.

גם אני עמדתי להתייאש, עד שגילית טריק קטן… סדרת שינויים שפייסבוק ערכה בתקופה האחרונה הפכו את כפתורי הקידום שפזורים ברחבי העמוד שלך לכלי הרבה יותר יעיל.

בתכנית הפעולה הזו אתם עומדים לגלות:

1. איך יוצרים קידומים אפקטיבים לפוסטים שלך.

2. מהן ההגדרות החשובות ליצירת קידום.

3. איך למצוא את הלקוחות הפוטנציאלים שלך בפייסבוק ולמקד אליהם את המסר.

4. מהם המרכיבים של פוסט מצויין.

5. איך בוחרים תמונות שמושכות את תשומת הלב (ואיך משיגים אותן בחינם).

6. ואיך מניעים לפעולה בצורה אפקטיבית!

ההדרכה הקצרה והממוקדת על קידום פוסטים פייסבוק, תעזור לך להגיע לקהל חדש של לקוחות פוטנציאלים בעזרת פוסטים מקודמים שפשוטים לשימוש גם למפרסם המתחיל שמעולם לא השתמש בפרסום ממומן. בהצלחה!

עומר בר
מייסד ומנכ"ל
המעבדה לשיווק דיגיטלי

נ"ב

עולות לכם שאלות במהלך ההדרכה? רוצים להתייעץ עם חברי הקבוצה?

לחצו פה לשרשור שאלות ותשובות* בקבוצת הפייסבוק הסגורה שלנו.

*זמין רק עבור חברי קהילת העסקים של המעבדה…
רוצים להצטרף ולקבל ליווי אישי מצוות המומחים שלנו? לחצו פה

אחוז ההשלמה של הקורס

0.00%

התחילו כאן

לחצו עליי להסבר קצר לגבי אתר ההדרכות

ראשית, אם אתה חבר בקהילת העסקים של המעבדה לשיווק דיגיטלי, יש לך אפשרות להעלות כל שאלה שיש לך לגבי תכנית הפעולה הזו (או כל שאלה אחרת על שיווק) בתוך *קבוצת המאסטרמיינד הפרטית שלנו בפייסבוק.

*זמין רק עבור חברי קהילת העסקים של המעבדה… רוצים להצטרף ולקבל ליווי אישי מצוות המומחים שלנו? לחצו פה

הנה איך להפיק את המירב מתכנית הפעולה הזו:

1. עברו על כל התכנים פעם אחת: קראו את כל התכנים, צפו בכל הסרטונים והורידו את כל הכלים שמצורפים לתכנית הפעולה הזו לתיקייה ייעודית במחשב. אל תנסו להשלים את משימות השיעור עד שלא סיימתם לקרוא את כל תכנית הפעולה. זה יעזור לכם להבין את התמונה המלאה לפני שתנסו ליישם את השלבים השונים בשיווק שלכם.

2. השלימו את כל משימות השיעור: בכל תכנית פעולה יש משימות שמטרתם להוביל אותך לעבר התוצאה הרצויה. השלימו כל שלב בסדר המתאים כדי להשיג את התוצאה של תכנית הפעולה הזו.

לסיום, בואו נראה איך להשתמש בממשק תכניות הפעולה.

1. סרגל התקדמות: מראה את אחוז ההתקדמות שלכם בתכנית הפעולה הספציפית. בכל פעם שמסמנים את תיבת הסימון (שלצידה המספר 3) סרגל ההתקדמות מתמלא.

2. חלקי ההדרכה: ההדרכה מחולקת לכמה חלקים שמכילים כמה שלבים בדרך להשגת תוצאה רצויה. ברגע שתסמנו את כל השלבים בתוך חלק מסוים של ההדרכה, תיבת הסימון של אותו חלק תסומן באופן עצמי.

3. תיבת סימון סיום שלב: הקליקו על תיבת הסימון כדי לאשר סיום שלב בהדרכה. לחיצה על תיבת הסימון תעדכן את סרגל ההתקדמות ותקרב אתכם שלב אחד קדימה לעבר התוצאה שלכם.

4. לחצנים: השתמש בלחצנים זה כדי לפתוח ולסגור את הלשוניות שבהם נמצא התוכן של אותו שלב.

5. אזור התוכן: כאן נמצא התוכן של תכנית הפעולה שמורכב מסרטונים, טקסט וקישורים שונים.

6. כלים להורדה: ברוב תכניות הפעולה תמצאו כלים ודפי עבודה שיעזרו לכם ליישם את המידע שיש בהדרכה. לחצו על הקישורים המסומנים באדום ושמור את הקבצים לתיקייה ייעודית במחשב. אנחנו ממליצים לעשות תיקייה נפרדת לכל תכנית פעולה.

7. סימון משימות השיעור: מתחת לחלק מהשלבים יהיו משימות שעליכם לעשות כדי להשלים את אותו שלב. אם אתם רוצים לקבל תוצאה מצפייה בהדרכה, עשו את המשימות האלו!

8. כפתור סיום שלב: הקליקו על הכפתור הזה כדי לאשר את סיום השלב. לחיצה על הכפתור תסמן וי בתיבת סימון השלב ותפתח את השלב הבא בהדרכה.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

איך להשתמש בתכנית הפעולה הזו?

תכנית הפעולה הזו מחולקת לכמה חלקים:

שלב 1: הגדרת המטרה וקהל היעד

שלב 2: הכנת הפוסט לקידום

חלק 3: בחירת תמונה

שלב 4: קידום הפוסטים

שלב 5: ניתוח התוצאות וטיפול בתקלות נפוצות

עברו על כל ההדרכה פעם אחת, מההתחלה ועד הסוף. לאחר מכן, עברו על השיעורים שוב, עקבו אחר הצעדים שאני עושה בהדרכה וצרו את הפוסט הממומן שלכם בהתאם להוראות.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

חומרי עזר להדרכה זו

הורידו את המדריך ״פוסטים שמוכרים – 5 סוגי הפוסטים שיעזרו לך למשוך יותר לקוחות בפייסבוק״.

במדריך הזה אספנו את הפוסטים הטובים ביותר שעשינו בהם שימוש בעסק שלנו ובעסקים של לקוחות שלנו, כדי למשוך לקוחות חדשים דרך פייסבוק. אבל אתם יכולים בקלות להתאים את התכנים לעסק שלכם.

כדי שתוכלו להפיק את המירב מהידע שאני משתף במדריך הזה, צירפתי דוגמאות לפוסטים שכאלה עם התייחסות ספציפית לאיך ולמה הם עובדים.

אפשר להדפיס את המדריך או לקרוא אותו אונליין בעזרת תוכנה לקריאת מסמכי PDF כמו Abobe Reader.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

בונוסים

בונוס: המדריך לשיתוף תוכן בפייסבוק

מכיל בתוכו:

  • 20 סוגים של תוכן שצריך לשתף בעמוד העסקי בפייסבוק
  • 16 שיטות ליצירת תוכן רענן לעמוד שלך
  • איך לתזמן פוסטים בפייסבוק
  • ועוד

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

רגע לפני שמתחילים

פוסטים ממומנים

בתכנית הפעולה הבאה נלמד, איך לעשות שימוש בסטטוסים מממומנים כדי להפיץ את המסרים ליותר אנשים, וגם איך עושים שימוש בכפתורי קידום הסטטוסים בצורה האפקטיבית ביותר כדי ליצור את האפקט הגדול ביותר תמורת ההשקעה שלכם.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

3 סיבות להשתמש בפוסטים ממומנים

1. ירידה בחשיפה האורגנית: סטטוס יגיע רק ל-5 עד 10 אחוז מאוהדי העמוד. לא נקדם כל סטטוס אבל יש סטטוסים שאנחנו רוצים שיגיעו לכמה שיותר אנשים. הדרך לעשות את זה היא בעזרת סטטוסים ממומנים.

2. יכולת להשקיע מאמצים ממוקדים: פעם בכמה זמן אנחנו רוצים שפוסט ספציפי יגיע ליותר מקהל היעד. לדוגמה פוסט עם מידע חיוני, פוסט שעבד טוב בצורה אורגנית או פוסט שמיועד להשיג המרות או מכירות.

3. חסכון בזמן ומאמץ:במקום להתרוצץ ולנסות לפרסם בקבוצות או לבקש מאנשים שישתפו, יגיבו או יעשו לייקים לפוסטים שלכם נוכל לשלם מעט כסף לפייסבוק עבור הפצת הפוסטים ונהיה בטוחים ושקטים שהפוסט נחשף לאנשים הרלוונטים ביותר.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

מה ההבדל בין פוסטים או סטטוסים למודעות

בהדרכה הזו לא נדבר על יצירת מודעות דרך מערכת הפרסום, אלא על קידום פוסטים בעזרת כפתורי הקידום של פייסבוק שמופיעים בעמוד העסקי מתחת לכל פוסט.

כפתורי קידום

פוסט או סטטוס: כל דבר שאנחנו מעלים לעמוד הפייסבוק העסקי (טקסט, לינק, סרטון וכדומה) שאנחנו מחליטים לתת לו להיחשף לקהל בצורה אורגנית. כלומר, לא אנחנו לא משלמים כסף עבור הפצה של הפוסט הזה מעבר להפצה הרגילה בהתאם לכללים של פייסבוק.

הקדמה 1

מודעה : פוסט ששילמנו ששילמנו כסף עבור ההפצה שלו. כלומר, ברגע שאנחנו לוקחים פוסט רגיל ומבקשים לקדם אותו בתשלום, הוא הופך למודעה. אפשר לזהות אותו בעזרת המילה Sponsored או ממומן שמופיעה מתחת לשם העמוד.

הקדמה 2

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

איפה מופיעים הפוסטים הממומנים?

1. זרם החדשות Newsfeed: מודעות שמופיעות בתוך הפיד הרגיל של פייסבוק.

2. מודעות צד: ככל שאמשיך לגלול למטה, אני עדיין ימשיך לראות את המודעות בצד ימין.

הקדמה 3

3. מודעות מובייל: מופיעות באפליקציה או בדפדפן כשגולשים בפייסבוק דרך המובייל בתוך הפיד הרגיל של פייסבוק. אין מודעות צד במובייל.

הקדמה 4

4. מודעות אינסטגרם: מופיעות באפליקציה במובייל ואפשר לזהות אותה בעזרת המילה ממומן או Sponserd שמופיעה ליד מעל התמונה. אבל יש אפשרות לבטל הצגת פוסטים ממומנים באינסטגרם בעזרת כפתור אחד. נגיע לזה בחלק שמדבר על קידום פוסט.

הקדמה 5

  • מודעות זרם החדשות, מודעות מובייל ואינסטגרם נראות הרבה פעמים כמו פוסט רגיל ובגלל זה הן אפקטיביות ביותר.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

שלב 1 – הגדרת מטרה וקהל היעד

המטרה

לפני שנשלם עבור פרסום הפוסט, עלינו לענות על השאלה – מהי המטרה של קידום הפוסט הזה?

יש 3 מטרות עיקריות לפרסום ממומן של פוסט:

1. ביקור באתר אינטרנט או דף נחיתה: אם נרצה שאנשים יגיעו לעמוד אינטרנט חיצוני לפייסבוק. לדוגמה, מאמר בבלוג שאנחנו רוצים שהגולשים יגיעו אליו, דף נחיתה שאנחנו רוצים שהגולשים ישאירו בו את הפרטים שלהם או ביקור בחנות אינטרנטית שבה אפשר לרכוש מוצרים או שירותים.

2. יצירת קשר דרך העמוד: אם נרצה שאנשים ישלחו לעמוד העסקי הודעה או ישאירו את הפרטים שלהם בתגובה בקשר בנוגע למוצר, שירות או מבצע מסוים שאנחנו עושים. במקרה כזה, נקדם את הפוסט כדי להגיע ליותר אנשים מתוך קהל היעד הפוטנציאלי שלנו.

3. יצירת קשר טלפוני: אם נרצה שגולש יתקל בפוסט ויצור איתנו קשר בנוגע להצעה כלשהי. במקרה כזה חשוב שתופיע הנעה לפעולה שמבקשת ממי שנחשף לפוסט להתקשר ושהפוסט יכיל את מספר הטלפון העדכני והרלוונטי ביותר.

חשוב מאוד! לכל סטטוס צריכה להיות מטרה אחת ויחידה. אי אפשר לבקש מאנשים גם לבקר באתר האינטרנט שלי, גם ליצור איתי קשר דרך העמוד וגם להתקשר. זה פשוט יבלבל את הגולשים והם לא יעשו אף פעולה. לכן תמיד חשבו – מהי המטרה שאני מנסה להשיג. זאת תהיה ההנעה לפעולה שלכם.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

קהל היעד

בשלב הזה נגדיר את קהל היעד אליו אנחנו רוצים שהפוסט ייחשף.

היתרון הגדול בפרסום בפייסבוק הוא שאפשר להיות מאוד ממוקדים. אנחנו עושים את זה ע"י 4 תחומי מיקוד עיקריים:

1. דמוגרפיה: ניתן להגיע לגולשים לפי משתנים דמוגרפיים שונים כמו מיקום מסוים (מדינה, עיר, אזור ואפילו שכונה), גיל, מין, שפה, מצב משפחתי, השכלה (מה ואיפה למדו), מקום עבודה (חברה או תפקיד ספציפי), אירועי חיים.

בפרסום בארה"ב פועלים בבלעדיות עוד משתנים כמו הגדרות סוציואקונומיות, מוצא/אתניות והשקפה פוליטית.

2. תחומי עניין: ניתן להגיע לגולשים לפי התחומים שמעניינים אותם לדוגמה, חובבי כדורסל, מתעניינים בעיצוב, עשו לייק לעמודים שמדברים על שיווק באינטרנט או לייפסטייל.

בנוסף אפשר להגיע לגולשים לפי מילות מפתח מסוימות. למשל, יהיה אפשר להשתמש בתחום העניין 'חתונה' כדי להגיע לגולשים שמשתמשים הרבה במילה חתונה.

תחת תחומי עניין אפשר להגיע גם לגולשים שעשו לייקים לעמודים עסקיים גדולים. שימו לב, אי אפשר לפרסום לאוהדי כל עמוד. ישנם עמודים קטנים מידי שפייסבוק לא הכניסה למאגר הפרסום. אבל כדאי לבדוק האם משהו השתנה מפעם לפעם.

3. התנהגות: פייסבוק אוספת המון מידע ממקורות פנימיים, למשל באיזה סוג מכשיר סלולרי (Iphone או Android) משתמש הגולש כאשר הוא משתמש באפליקציה של פייסבוק.

בנוסף, פייסבוק רוכשת מידע ממקורות חיצוניים ומצליבה את המידע עם הנתונים שיש לה על הגולשים. לדוגמה, בארה"ב אפשר לפרסם רק לאנשים שיש ברשותם רכב מסוג מסוים.

דבר נוסף הוא פילוח לפי קטגוריות מסוימות, למשל פרסום רק לאנשים שמנהלים דפי פייסבוק.

4. קשרים חברתיים (התקשרויות): אפשר לפרסם רק לגולשים שעוקבים אחרי עמוד, משתמשים באפליקציה או התעניינו באירוע. התנאי היחיד זה שאלו יהיו העמודים, אפליקציות או אירועים שהמפרסם יצר.

אפשר גם להגיע רק לגולשים שלא אוהדים את העמוד, משתמשים באפליקציה או התעניינו באירוע שהמפרסם יצר. ככה אנחנו מסננים את אותם גולשים שעשויים להיחשף לתכנים באופן אורגני.

אופציה נוספת היא לפרסם לחברים של אנשים שאוהדים את העמוד, משתמשים באפליקציה או התעניינו באירוע שהמפרסם יצר.

שילוב של 4 התחומים השונים מאפשרים לנו להגיע לקהל יעד מאוד ספציפי ולחשוף את המודעה רק בפני מי שבאמת רלוונטי למטרה שלנו.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

שלב 2 – הכנת הפוסט לקידום

המרכיבים של סטאטוס אפקטיבי

פוסט שמיועד לקידום צריך להכיל כמה מרכיבים:

1. הוכחה חברתית: אפשר לראות שבחלק העליון של הפוסט מופיעים שמות של כמה חברים שאוהבים את אותו עמוד עסקי. החלק הזה מופיע אוטומטית אם לאותו גולש יש חברים שאוהדים את העמוד המפרסם ומופיע רק בפוסט ממומן. זה אחד היתרונות שיש לפוסט ממומן שאין לסטטוס שנחשף בצורה אורגנית לקהל.

2. טקסט: יש טקסט שמתאר על מה מדובר בפוסט הזה ומהווה הקדמה או הסבר לתוכן של הפוסט, שבמקרה הזה הוא לינק.

3. תוכן: בד"כ כאן תופיע ההנעה לפעולה בהתאם למטרה של הפוסט, עליה דיברנו בחלק הקודם. במקרה הזה אפשר לראות שהמטרה של הפוסט היא לגרום לגולשים להקליק על המודעה ולבקר באתר Udemy שם מחכה להם מבצע של 70% הנחה.

הכנת הפוסט 1

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

שימוש בנוסחת AIDA לכתיבת פוסטים

המפתח לכתיבת סטטוס אפקטיבי הוא שימוש בנוסחת AIDA. זה בעצם ראשי תיבות של נוסחה המכילה 4 חלקים:

Attention – תשומת לב: לתפוס את תשומת הלב של הגולשים שנחשפים לפוסט.
Interest – עניין: לעורר עניין ולגרום לגולשים להמשיך לקרוא את הפוסט.
Desire – רצון/השתוקקות: לגרום לגולשים להשתוקק ולרצות להצעה בפוסט.
Action – קריאה לפעולה: להניע לפעולה בהתאם למטרה הספציפית שבחרתם לפוסט הזה.

פוסט טוב יכיל את כל ארבעת החלקים האלו.

לדוגמה, בפוסטים הבאים נוכל לראות את כל ארבעת החלקים בפעולה:

הכנת פוסט 2

Attention – תשומת לב: "כנראה שלעמוד שלכם יש כמות נכבדה של לייקים מזוייפים.״

המודעה הזו פורסמה בתקופה שבה מפרסמים היו בטוחים שאסטרטגיית שיווק טובה בפייסבוק היא דף עסקי עם כמה שיותר לייקים. במקרה כזה, האמרה ׳יש לכם לייקים מזוייפים׳ הייתה שבירה של דפוס החשיבה הנפוץ.

היא בעצם הציגה בעיה חדשה למצב שהיה נראה נורמלי לחלוטין, רגע אחד לפני שהגולש נתקל במודעה. בגלל זה המודעה פעלה טוב כדי לתפוס את תשומת הלב של הגולשים שנחשפו למודעה.

Interest – עניין: ״מה זה בעצם אומר? למה זה קורה?״

ברגע שאתה משתמש בשאלות פתוחות במודעה, הגולש קורא את השאלות האלו וזה יוצר בתוכו עניין, כי הוא בעצם שואל את עצמו את השאלות האלו. באותו רגע עוברת בראש של הגולש מחשבה ״מעניין מה זה באמת אומר… ומעניין למה זה באמת קורה…״.

Desire – רצון/השתוקקות: ״איך אפשר להימנע מזה?״

ברגע שיש בעיה, המוח האנושי משתוקק לפתור אותה. בשלב ׳תשומת הלב׳ הצגנו בעיה שנקראת ״לייקים מזוייפים״. אם לייקים מזוייפים היא בעיה שהגולש רוצה להימנע ממנה, ואנחנו רומזים לו שיש פתרון… זה יגרום לו לרצות לשמוע על הפתרון של הבעיה.

Action – קריאה לפעולה: ״לחצו כאן לקריאת המאמר: [קישור למאמר]״

בשלב זה תפסנו את תשומת הלב של הגולש בעזרת בעיה, יצרנו בו עניין ורמזנו שיש לנו את הפתרון לבעיה הזו. עכשיו כל מה שנשאר זה להגיד לו מה הוא צריך לעשות כדי לפתור את הבעיה. במקרה הזה, הפתרון של הבעיה נמצא במאמר בבלוג שלנו. במקרה כזה נאמר לו בצורה ישירה ללחוץ על הקישור שמוביל למאמר… רק לא לשכוח לשים קישור 🙂

אבל לא סיימנו, שימו לב מה קורה מתחת לטקסט של הפוסט… גם כאן נשתמש בכל ארבעת מרכיבי נוסחת AIDA.


פוסט עם נוסחת AIDA בתחתית

תשומת לב: במקרה הזה, השתמשנו בתמונה שתמשוך את תשומת הלב של כל מי שמפרסם בפייסבוק. עשינו את זה בעזרת תמונה שמכילה את הצבעים הכחולים של פייסבוק עם חותמת והכיתוב Dislike שהפוך ממה שגולשים רגילים לראות. מזהים פה דפוס חוזר? דרך טובה לתפוס את תשומת הלב של מישהו היא לשבור לו את הדפוס שהוא מאמין בו או רגיל לשמוע ולראות.

עניין/רצון: אחרי שהגולש קרא את הטקסט העליון, הכותרת ״כל האמת על לייקים מזוייפים״ משתמשת אותנו כדי לעורר בו עניין נוסף ולגרום לו לרצות לגלות את האמת מאחוריה הבעיה שחשפנו בפניו.

קריאה לפעולה: נחזור שוב על הקריאה לפעולה ״לחצו כאן לקריאת המאמר״.

הסוד מאחורי נוסחת AIDA היא שכל חלק בה נשען על חוזק החלק הקודם. לדוגמה, בלי לתפוס את תשומת הלב של הגולש, לא נוכל להגיע לשלב יצירת העניין וכן הלאה. בגלל זה חשוב להתנסות עם כתיבת פוסטים בעזרת הנוסחה הזו, ולשכתב שוב ושוב עד שמגיעים לגרסה שנראית לכם הכי אפקטיבית.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

5 סוגי הפוסטים האפקטיבים ביותר

בחלק הזה תמצאו את חמשת הפוסטים האפקטיביים ביותר.

בנוסף צירפנו עבורכם מדריך להורדה ובו דוגמאות לפוסטים הטובים ביותר שאנו עושים בהם שימוש בעסק שלי ובעסקים של הלקוחות שלנו כדי למשוך לקוחות חדשים דרך פייסבוק.

הורידו את המדריך ״פוסטים שמוכרים – 5 סוגי הפוסטים שיעזרו לך למשוך יותר לקוחות בפייסבוק״

לחצו כאן או על תמונות המדריך.  כריכת-המדריך-פוסטים-שמוכרים

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

פוסט מעורר סקרנות

זהו פוסט שנועד לגרום לגולש להקליק על הפוסט כדי לבקר במאמר או באתר שלכם. הפוסט הזה עובד טוב בגלל שאנחנו יוצרים בצורה מכוונת פער של מידע. סוג הפוסט הזה עובד כל כך טוב בגלל שהמוח האנושי מתוכנת לחפש השלמה של כל פער במידע שהוא נחשף אליו. במקרה של יצירת פער כזה במודעה, הגולש יקליק על המודעה כדי לקרוא הלאה ולהשלים את פיסת האינפורמציה החסרה לו, במטרה לגלות את התמונה השלמה.

פוסט מעורר סקרנות

לדוגמה, במודעה הבאה מופיע הטקסט ״שיטה מוזרה אבל אפקטיבית שמאפשרת לה לדבר עם תינוקות…״. הגולש שנתקל במודעה מסוג זה משתוקק לדעת באיזה מהי השיטה הזו ואיך היא מסוגלת בעזרתה לדבר עם תינוקות.

בנוסף הכותרת התחתונה ״תינוק שישן לילה שלם ברצף… זה אפשרי?״ גורמת ללקוח לשאול את עצמו את אותה השאלה ומעמיקה בתוכו את פער המידע. על כל זה נוספת התמונה הלא ברורה שמכילה תמונה של מוח אנושי שמואר באזורים שונים וחצים שמעידים על תהליך לא ברור שמתרחש בין האם לתינוק.

אבל שימו לב, ייתכן שפוסט מסוג זה ישיג עבורכם הרבה הקלקות, אבל אלו יהיו קליקים פחות איכותיים. כלומר, אנשים שילחצו על הפוסט, יסתובבו באתר לכמה שניות ויעזבו מיד בגלל שהם לא מצאו מה שהם ציפו למצוא בו. לכן ביצירת פוסטים מסוג זה, צריך להקפיד תמיד על שילוב בין יצירת סקרנות לבין רלוונטיות.

אם אתם מבטיחים לגולשים הרים וגבעות, אבל לא מספקים הסחורה בצד השני – הפוסט לא יהיה אפקטיבי. לכן חייבת להיות הלימה בין הפוסט לבין דף הנחיתה, המאמר או סרטון הוידאו.

טיפ של אלופים: מצאנו שהדרך הכי אפקטיבית למצוא רעיונות לפוסטים מעוררי סקרנות היא ביקור באתרי חדשות או עמודי פייסבוק שידועים בכתיבת פוסטים וכותרות שמעוררות סקרנות וגורמות לאנשים לפעול.

חפשו אתרים כמו חורים ברשת, הפיטריה, The Marker ,Viral Nova, Upworthy ואחרים.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

פוסט טקסט בפורמט ארוך

פוסט שמכיל טקסט באורך של יותר מ-100 מילים. לרוב, פוסט כזה יכיל 500 מילים, אבל עשינו ניסויים עם פוסטים באורך 1500-1000 מילים בהצלחה.

הפוסט הזה עובד מעולה, למרות שזה נוגד את ההיגיון הרווח שאומר שמסר שיווקי צריך להיות קצר וממוקד. הניסיון שלנו מראה שכלל שהפוסט יותר ארוך, ככה עולה היכולת שלו לשכנע את הגולש לפעול בהתאם למטרה שלנו.

פוסט טקסט ארוך

לדוגמה, במודעה הבאה השתמשנו בפנייה ישירה לקהל היעד ״…לבעלי עסקים.״ כדי לתפוס את תשומת הלב של הגולשים הרלוונטים אליהם רצינו לפנות.

כשהזכרנו שיש לנו מנגנון שהכניס 4 מיליון שקלים, יצרנו בגולשים עניין לקרוא הלאה. יצרנו אצל הגולשים רצון והשתוקקות ברגע שהצענו להם ״לגנוב״ מאיתנו את המנגון הזה. לאחר מכן מגיעה, כמובן, קריאה ראשונה לפעולה.

בהמשך אנחנו יוצרים סדרה של פערי מידע בעזרת שימוש בנקודות מתוך ההדרכה, מה שיוצר אצל הלקוח עניין ורצון.

בהמשך מופיעות עוד 2 קריאות לפעולה בנוסף לנדירות, כאשר אנחנו כותבים ״…מספר המקומות מוגבלים״. בתמונה השתמשנו בתמונות שמסתכלות ישירות אל הגולשים, מה שמוכח כטקטיקה שתופסת את תשומת הלב של הגולשים בצורה אפקטיבית ביותר.

כשמחברים את כל האלמנטים האלו יחדיו, אפשר להיות בטוחים שיש לנו פה פוסט מנצח שישיג את המטרה (הרשמה לוובינר) ששווה מאוד לקדם אותם בתשלום.

נעשה שימוש בפוסט ארוך כשאנחנו רוצים להניע לפעולה משמעותית יותר מאשר רק להקליק על המודעה. למשל, אם המטרה היא לא רק להשיג כניסות לדף נחיתה אלא גם לעודד את הגולש להשלים הרשמה למגנט לידים או להשארת פרטים מלאים ליצירת קשר. שימוש בפוסט ארוך יהיה אפקטיבי יותר מפוסטים קצרים בייחוד כשהמטרה היא שהגולש ירכוש ויבצע תשלום באופן עצמאי.

דבר אחרון, מצאנו כי שימוש בפוסטים ארוכים בפרסום ממומן מוריד את העלות של הקלקה או מכירה. האלגוריתם של פייסבוק יכול למדוד כמה זמן בילה הגולש בקריאת הפוסט. מערכת הפרסום עושה שימוש בנתונים האלו כדי לתת לכל מודעה ציון רלוונטיות. ככל שציון הרלוונטיות גבוה יותר, כך מחיר הקלקה או מעורבות בפוסט יהיה נמוך יותר.

טיפ של אלופים: אם אתם כבר מדוורים לרשימת תפוצה במייל, לא צריכים לשבור את הראש בכתיבת פוסטים ארוכים. ניתן להשתמש במיילים ששלחתם בתור פוסט ארוך, עם שינויים קטנים בנוסח או במבנה. רק שימו לב שאתם משתמשים בארבעת המרכיבים של כתיבת פוסט אפקטיבי או AIDA – תשומת לב, עניין, רצון ותשוקה, הנעה לפעולה.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

פוסט וידאו

אפשר לראות פוסט וידאו כהמשך ישיר של סוג הפוסט הקודם, פוסט טקסט ארוך, רק בפורמט שונה – וידאו. סוג הפוסט הזה עובד כי פייסבוק פשוט אוהבת לקדם וידאו! פייסבוק שואפת לעקוף את יוטיוב בתור בפלטפורמה הגדולה ביותר ברשת לשיתוף וידאו. בגלל זה האלגוריתם של פייסבוק יקדם פוסטים עם וידאו ליותר אנשים בעלות נמוכה יחסית למודעות אחרות. פוסט וידאו עובד טוב בכמה מצבים. מצב ראשון, אם נרצה להניע לקוחות לביצוע פעולה כמו: הרשמה, השארת פרטים או רכישה. המצב השני שבו נשתמש בפוסט וידאו הוא כשאנחנו רוצים לשתף תוכן בעל ערך.    פוסט וידאו 1   לדוגמה, במודעה הבאה רצינו שאנשים יקליקו על הקישור ויורידו מדריך חינמי בנושא מסוים. בסרטון עומר דיבר על הסיבה למה הוא יצר את המדריך הזה, יצר עניין לתכנים שבתוכו והניע את הגולשים להקליק על הקישור ולהרשם בדף הנחיתה להורדת המדריך. העובדה שרואים אדם אמיתי שמדבר ומבקש מהגולשים לעשות פעולה, עוזרת ליצור אמון ולכן תגביר בצורה משמעותית את אחוזי ההרשמה בדף הנחיתה.   כדי להפיק את המירב מהיתרונות של קידום סרטוני וידאו, חשוב לסיים כל סרטון בקריאה לפעולה. אם זה כדי לבקר באתר האינטרנט שלך, להוריד מדריך חינמי או להירשם לרשימת תפוצה, או שאולי זה ליצור קשר עם בית העסק. פייסבוק לקחו את זה שלב נוסף ומאפשרים בשלב העלאת הוידאו לעמוד העסקי ליצור כפתור קריאה לפעולה שיופיע בסוף הסרטון. כאן מתחת ניתן לראות דוגמה לכפתור כזה. פוסט וידאו 2  טיפ של אלופים: דרך קלה ליצור פוסט וידאו היא לקחת את הטקסט של הפוסט בפורמט ארוך, ונקליט אותו כסרטון וידאו. אפשר לעשות את זה בכמה דרכים שונות. זה יכול להיות כמצגת או צילום מסך בליווי קול. זה יכול להיות גם צילום שלנו מקריאים (בצורה כמה שיותר טבעית) את התוכן של הפוסט או פשוט מדברים למצלמה ומסבירים את הנקודות העיקריות בו.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

פוסט קארמה טובה

מערכת היחסים עם הגולשים היא כמו קופת חיסכון. אנחנו צריכים להפקיד מספיק מטבעות (רצון אמיתי לעזור), לפני שאנחנו יכולים למשוך את ההפקדות (להניע לפעולה או למכור).

בגלל זה, כדאי לעיתים קרובות לשתף בעמוד העסקי תכנים מעניינים, מצחיקים, מלמדים או מעוררי השראה. ולא, לא השתגענו… אתם קוראים נכון… אנחנו מדברים פה על פוסטים שלא מכילים קישורים לרכישה, הרשמה או כל ניסיון אחר להניע אותם לפעולה.

כדי לשמור על אמון ואהדת העוקבים, נרצה לשמור על יחס נכון של קידום מכירות לעומת תוכן בעל ערך או תוכן קליל יותר שאנשים אוהבים לראות ברשת חברתית כמו פייסבוק. מה היחס שאנחנו ממליצים עליו? אז בדיוק כמו חוק פארטו המפורסם, אנחנו משתמשים בנוסחת 80/20. כלומר, 80% תוכן בעל ערך לעומת 20% תוכן מכירתי נטו.

לסיכום, ככל שתשתפו יותר תוכן בעל ערך – ככה תוכלו למכור יותר. נתקלתם בסרטון קצר ומשעשע, שתפו אותו בדף העסקי עם טקסט קצר שמסביר למה אתם חושבים שהקהל שלכם צריך לצפות בו. כל מה שתשתפו יכול לעזור לכם להפקיד עוד קצת ״מטבעות ערך״ לקופת החיסכון, מערכת היחסים שלנו עם הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים. נחמד, לא?

אפשר לחלק את פוסט קארמה טובה לשני סוגים:

1 .תוכן שיצרתם בעצמכם: פוסט שיצרתם ומכיל שמכיל טקסט, קישור למאמר, תמונה או סרטון וידאו שהוא מצחיק, מלמד או מעורר השראה.

 פוסט קארמה טובה 1

בפוסט הזה שיתפנו קישור למאמר בבלוג של המעבדה לשיווק דיגיטלי בנושא שמעניין את קהל היעד שלנו. שימו לב שלמרות שזהו תוכן בעל ערך, אנחנו עדיין צריך לעשות מאמץ קטן כדי שהגולשים יצרכו את התוכן, יקראו ויקליקו. בגלל זה השתמשנו במספר עקרונות מסוגי הפוסטים הקודמים כמו שאלות פתוחות ליצירת עניין, פער מידע וטעימה מהמאמר עצמו.

2 .תכנים שיצרו אחרים: יש המון תכנים ברשת, אתם רק צריכים לשתף אותם עם קהל העוקבים שלכם בפייסבוק.

 פוסט קארמה טובה 2

במקרה הזה, שיתפנו סיכום שנה שעשתה חברת הדיוור Mailchimp. החברה שיצרה את הדו״ח הזה השקיעה כנראה המון זמן וכסף ביצירתו. אין ספר שזהו תוכן בעל ערך גדול מאוד לכל מי שעוסק בשיווק דיגיטלי. וכל מה שאנחנו היינו צריכים לעשות כדי לקבל קרדיט מקהל העוקבים שלנו, זה רק לשתף אותו. תענוג 🙂

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

פוסט מוגבלות/דדליין

מטרת הפוסט הזה הוא להניע אנשים לפעולה באופן מיידי. הסיבה שהפוסט הזה עובד כל כך טוב היא בגלל שמוגבלות או נדירות הוא אחד מהעקרונות הפסיכולוגיים החזקים ביותר שמניעים אנשים לפעולה. אנשים פשוט מפחדים לפספס הזדמנות. אם יש מוצר או שירות שאנחנו רוצים אבל הוא מוגבל בכמות, בזמן, במחיר או מכיל מאפיינים שונים, זה יניע אותנו לפעול עכשיו!

סוג הפוסט הזה עובד כי רוב הלקוחות שלנו נמצאים רוב הזמן במצב של השהיית קנייה. הם יודעים שהם רוצים לקנות או להשתמש בשירותינו, אבל עדיין לא קיבלו את ההחלטה מתי. מוגבלות או דדליין ״תדחוף״ אותם לצאת ממצב ההמתנה ולעשות פעולה.

האם זה באמת עובד? כמו שעון שוויצרי. בכל פעם שאנחנו מוסיפים דדליין לקידום מכירה, אנחנו רואים עלייה של עשרות אחוזים במספר הקונים. זה עובד כל כך טוב שרוב הרכישות נעשות ממש ברגע שמתקרבים לסיום מסגרת הזמן, למשל ביום או אפילו בשעות האחרונות.

פוסט מוגבלות

בפוסט הזה אפשר לראות שאנחנו מדגישים את המוגבלות בכל דרך אפשרית. יש דדליין ספציפי ביותר לתום ההצעה, חמישי 22.9 בחצות. אנחנו מדגישים שהם צריכים למהר ומניעים את כל מי שנתקל במודעה להצטרף ״לפני שיהיה מאוחר מדי…״. חוץ מהטקסט, הוספנו כיתוב גדול ובולט על התמונה עצמה שאי אפשר להתעלם ממנו. ככה אף אחד לא יכול להגיד שלא הזכרנו לו שהמבצע הולך להסתיים.

רוצים להשתמש בפוסט כזה? קודם כל אתם צריכים ליצור הצעה מיוחדת, כמו לדוגמה הנחה מוגבלת לשבוע בלבד, על אחד המוצרים או השירותים שלכם. כדאי מאוד לציין את המוגבלות כבר בפוסט הראשון שהקהל שלכם נחשף אליו.

אבל שימו לב! אל תתפסו עם המכנסיים למטה, המוגבלות חייבת להיות אמיתית. דאגו באמת להגביל את כמות המקומות או משך הקידום. ברגע שמסגרת הזמן או מספר היחידות / מקומות נגמר – הפסיקו את הקידום ואל תאפשרו ללקוחות נוספים לרכוש.

לשקר לגבי מוגבלות ישחוק את האמינות שלכם בפני הלקוחות, ולאורך זמן יהפוך את הקידומים האלה לפחות ופחות אפקטיבים… וזה הדבר האחרון שאנחנו רוצים!

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

שלב 3 – בחירת תמונה

איך לבחור תמונות טובות לשימוש בפוסטים

לתמונה יש חשיבות גדולה מאוד בכל פוסט. המטרה של תמונה היא למשוך את תשומת הלב של הגולשים ולעורר עניין. אנחנו חיים בעולם שבו אנחנו נחשפים להמון מסרים שווקיים שונים בעולם סביבנו ובייחוד בפייסבוק. בגלל זה צריך לעשות את כל המאמצים כדי לבלוט ולגרום לגולשים לעצור דווקא על הפוסט שלכם.

לתמונה טובה יהיו כמה מאפיינים עיקריים:

1. קונטרסטיות (ניגודיות) גבוהה: בתמונה טובה יהיה ניגדיות גבוהה בין הצבעים השונים, צבע אחד בולט במיוחד לעומת האחרים או שהיא פשוט תבלוט יותר לעומת כל הפוסטים האחרים שנמצאים בפיד של פייסבוק.

2. גורם ההפתעה: תמונה טובה יכולה לעורר בגולש את חווית ההפתעה. הפתעה מתרחשת כאשר יש הבדל בין הציפייה לבין התוצאה בפועל. המטרה היא שהגולש ישאל את עצמו ״מה אני רואה?״, ״למה אני רואה את זה?״ או ״למה הוא פרסם את זה?״. לא חייבים לגרום לפרובוקציה, כי פייסבוק יכולה לחסום תמונות כאלו, אבל היא עדיין צריכה להפתיע את מי שנתקל בה.

3. אסתטיות: זה יכול להיות תמונה של אדם, איור, מוצר או נוף מסוים. ככל שהתמונה אסתטית, יפה יותר ועונה על חוקי הקומפוזיציה, כך העין תמשך אליה ותרצה להסתכל עליה עוד.

4. מושכת את העין: תמיד תחשבו, מהם האלמנטים השונים שאפשר לצרף לתמונה שיעשו אותה מושכת יותר. לדוגמה, תמונת אדם שמסתכל לכיוון מסוים תגרום לגולש שנתקל בתמונה להסתכל גם כן לאותו כיוון.

5. קריאה לפעולה: אם המטרה היא שאנשים יקליקו על התמונה, אפשר לנסות לשלב תמונות שיש עליהם קריאה לפעולה, כמו לדוגמה כיתוב שאומר ״הקליקו פה״ או תמונה של כפתור.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

דוגמאות לתמונות מוצלחות

בחלק הבא אראה לכם כמה תמונות מוצלחות ואסביר למה הם פעלו כל כך טוב:

תמונה אפקטיבית 1 - אגודל
ניגודיות – אגודל מופנה מטה לעומת אגודל מופנה מעלה שהוא בעצם הלייק של פייסבוק.

מושכת את העין – בגלל שהאגודל מופנה מטה, גם העין נמשכת להסתכל מטה, אל הכותרת של הפוסט.


 תמונה אפקטיבית 2 - ידיים
ניגודיות – ובנוסף אנחנו לא נתקלים בהרבה בתמונות כאלו בפרסומות (במקרה הזה, זאת הייתה פרסומת לחברת ביטוח) או בפיד של פייסבוק ולכן היא פעלה טוב.

מושכת את העין – יד קטנה על יד גדולה גורמת למוח לרצות להבין את הפרופרציות ולכן להתעכב על התמונה עוד כמה רגעים.


 תמונה אפקטיבית 3 - מקולי קלקין

אלמנט ההפתעה –  כולם מכירים את התמונה אבל כשנתקלים בה בפייסבוק הגולש הממוצע עוצר ושואל את עצמו ״למה מישהו פרסם את התמונה הזאת?״.


 תמונה אפקטיבית 4 - כלב עם משקפיים

אלמנט ההפתעה – הגולש הממוצע יעצור על התמונה הזו כי משהו בתמונה של כלב עם משקפיים שמסתכל על מחשב פשוט נראה מוזר.


 תמונה אפקטיבית 5 - ילד עם שרירים

אסתטיות – זאת דוגמה לתמונה שהיופי שלה מגיע מדמות הילד החמוד שלובש פפיון וסוודר עם משבצות. זה מראה שיגרום לגולש לעצור ולהסתכל עוד על התמונה הזו.

רק חשוב שהתמונה עצמה תהיה קשורה לפוסט עצמו. במקרה הזה הפוסט דיבר על ״שיווק חזק״ ולכן התמונה של הילד עם השרירים המצויירים עבדה מעולה.


 תמונה אפקטיבית 6 - מצייר על לוח

מושכת את העין – גולש שנתקל בתמונה כזו עם המון מידע שמצויר על הלוח יעצור לרגע וינסה להבין מה הוא רואה. זה פעל מעולה לקדם וובינר בנושא פרסום בפייסבוק ולהמחיש את העובדה שיש המון בלאגן (כמו בלוח) ובהדרכה נעשה עבורך סדר.


 תמונה אפקטיבית 7 - אקדח בראש

הפתעה – הגולש שואל את עצמו ״למה הוא רוצה לירות בעצמו?״ ולכן יעצור ויקרא את הפוסט כדי להבין על מה מדובר.

מושכת את העין –  העין נמשכת לתמונה של אנשים שמסתכלים ישירות אלינו.


 תמונה אפקטיבית 8 - עומר הרשמה נפתחה

מושכת את העין –  כמו שאמרנו מקודם, העין נמשכת לתמונה של אנשים שמסתכלים ישירות אלינו.

קריאה לפעולה –  יש כיתוב על התמונה שאומר ״ההרשמה נפתחה״. זה רלוונטי ומניע לפעולה את מי שמבין על מה מדובר. אבל זה גם מושך את תשומת הלב של מי שלא מבין איזה הרשמה נפתחה ובגלל זה יגרום לו לעצור ולקרוא את הפוסט כדי להבין על מה מדובר.


 תמונה אפקטיבית 9 - בחורה לייק

מושכת את העין – מחקרים מעידים שתמונה של בחורה מושכת את תשומת הלב של גברים אבל גם של נשים בצורה שווה. ובתמונה הזו, כאשר הבחורה מסתכל ישירות על הגולש, זה יוצר אפקט משיכה כפול. במקרה הזה, גם היה לנו תירוץ להשתמש בתמונה של בחורה בגלל שהיא עושה לייק והפוסט היה על פרסום בפייסבוק.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

שלב 4 – קידום הפוסטים

2 השלבים לקידום פוסט בדרךהנכונה

לחצו כאן כדי להגיע אל מערכת הפרסום של פייסבוק.

יש 2 שלבים בדרך לקידום פוסט בדרך הנכונה:

  1. יצירת קהל שמור.
  2. פרסום הפוסט בעזרת כפתורי הקידום.

צפו בסרטון הבא, או עקבו אחר ההוראות בשלבים שמופיעים בשיעורים הבאים.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

שלב 1 – יצירת קהל שמור

בשלב הבא ניצור קהל שמור, אליו נקדם את הפוסט:

  • נכנס ללשונית ׳קהלים׳ או Audiences בתוך מערכת הפרסום של פייסבוק, כדי ליצור קהל יעד מוגדר מראש.

קהל שמור 1

  • נלחץ על ׳צור קהל׳ ואז על ׳קהל שמור׳.

קהל שמור 2

  • נתן לקהל שם, כדי שנוכל לזכור בקלות למי אנחנו מפרסמים.

קהל שמור 3

  • שימו לב שכל הגדרה שנעשה בשלב הזה, תצמצם את גודל הקהל אליו המודעה תחשף.

קהל שמור 4

  • קהלים מותאמים אישית: מתאים אם יש לכם רשימת מיילים, טלפונים קיימת.

קהל שמור 5

  • מיקומים: נבחר במדינה, עיר או אזור אליו אנחנו רוצים לפרסם.

קהל שמור 6

  • גיל: נבחר מהם טווחי הגיל אליהם אנחנו רוצים להגיע.

קהל שמור 7

  • מין: האם יש מגדר ספציפי אליו אתם רוצים לפנות. אם כן, בחרו אותו פה.

קהל שמור 8

  • שפות: איזה שפה קהל היעד מדבר?

קהל שמור 9

  • נתונים דמוגרפיים: משתנים נוספים כמו סטטוס מערכת יחסים, השכלה, עבודה, אירועים משמעותיים בחיים ועוד.

קהל שמור 10

  • תחומי עניין: נבחר תחומי עניין שונים בעזרת שימוש במילים שונות שרלוונטיות לקהל היעד שלנו. שימו לב שאחרי שבחרנו כמה תחומי עניין, פייסבוק מתחיל להציע עוד תחומי עניין דומים.

קהל שמור 11

  • התנהגויות: כאן מופיעים משתנים נוספים ממקורות מידע פנימיים או חיצוניים. לדוגמה, באיזה מערכת הפעלה משתמש הגולש או איזה סוג של טלפון נייד ברשותו.

קהל שמור 12

  • התקשרויות: כאן נבחר האם המודעה תחשף לגולשים שאוהדים את העמוד, לא אוהדים את העמוד או שחברים שלהם אוהדים את העמוד.

קהל שמור 13

  • ניתן לראות בצד את סיכום כל ההגדרות שבחרנו וכן את גודל קהל היעד אליו אנחנו מבקשים להגיע.

קהל שמור 14

  • לסיום נלחץ על ׳צור קהל׳ בתחתית העמוד ונוכל לראות ברשימת הקהלים שנוצר לנו קהל חדש עם השם שבחרנו.

קהל שמור 15

  • במקרה שקהל היעד קטן מידי, נוכל להוריד כמה מאפיינים וכך להגדיל את הקהל. נסו להגיע לקהל שמור בגודל של 5,000-10,000 לפחות, אם אתם לא פונים רק לאוהדי העמוד העסקי.
  • עכשיו שיש לנו קהל שמור, אנחנו יכולים לעבור לשלב הבא – קידום הפוסט בעזרת כפתורי הקידום.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

שלב 2 – קידום הפוסט בעזרת כפתורי הקידום

אם כבר יצרתם קהל שמור, לפי ההוראות בשלב הקודם, אתם יכולים עכשיו לקדם את הפוסט לאותו קהל בעזרת לחיצה על כפתורי הקידום שנמצאים מתחת לפוסט הרצוי.

קידום פוסט 1

לחיצה על כפתור ׳קדם את הפוסט׳ תפתח לנו חלון עם הגדרות קידום הפוסט.

קידום פוסט 2

נוכל לראות איך הפוסט יראה במחשב נייד, במובייל או באינסטגרם.

קידום פוסט 3

נוכל לבקש שהפוסט לא יפורסם באינסטגרם בעזרת לחיצה על הכפתור שמופיע לצד תצוגת המודעה.

קידום פוסט 8

בשלב הבא נוכל לבחור את קהל היעד אליו הפוסט ייחשף. יש כמה אופציות, אנשים שנבחר בעזרת פילוח, אנשים שאוהבים את הדף, אנשים שאוהבים את העמוד וחברים שלהם. אבל אם יצרתם קהל שמור הוא יופיע כאופציה הרביעית או שתצטרכו ללחוץ על ׳הצג הכל׳ אם יש לכם כמה קהלים שמורים. בחרו את הקהל שיצרתם בשלב הקודם.

קידום פוסט 4

עכשיו אנחנו יכולים לבחור את התקציב שנשקיע בפרסום. פייסבוק יציע לכם באופן אוטומטי כמה אופציות שונות בהתאם לגודל הקהל שלכם. ההצעה שלנו היא שתבחרו תקציב בעצמכם.

קידום פוסט 5

בשלב הבא נגדיר מהו משך הזמן שתרצו שהפוסט הזה יהיה מקודם. בד״כ אנחנו מפרסמים ליום אחד או יומיים.

קידום פוסט 6

שימו לב ששינוי בהגדרות האלו ישנה את פריסת התקציב לפי ימים. כלומר, אם בחרתם להשקיע 100 שקלים ליומיים, פייסבוק יחלק את התקציב כך שבכל יום יושקע 50 שקלים בלבד.

קידום פוסט 7

בהתאם לגודל הקהל, התקציב ופרק הזמן שהמודעה תרוץ, אפשר לראות כמה אנשים אמורים להיחשף ביום לפוסט הממומן.

קידום פוסט 9

לחיצה על קידום תפרסם את הפוסט בצורה ממומנת לקהל אליו אתם מבקשים להגיע, בהתאם לתקציב ופרק זמן שהגדרתם.

קידום פוסט 10

לאחר הלחיצה על קידום, נוכל לראות את סיכום ההזמנה ואת סטטוס הפרסום.

קידום פוסט 11

בד״כ המודעה תקבל אישור באופן אוטומטי תוך מספר דקות, אלא אם עברתם על חוקי הפרסום של פייסבוק.

במקרה כזה, תצטרכו לשנות את התמונה, טקסט או לבדוק בחלק שמדבר על טיפול בתקלות נפוצות.

קידום פוסט 12

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

קידום בזק בעזרת הצעה של פייסבוק

שימוש בהצעות של פייסבוק היא דרך קלה מאוד ליצור פוסט עם הצעה מוגבלת בזמן. צפו בסרטון הבא כדי לראות איך יוצרים הצעה ומקדמים אותה לקהל היעד.

מתקשים לחשוב על הצעה? מוזמנים לכתוב לנו בקבוצת הפייסבוק של קהילת העסקים וננסה לעזור לכם.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

איך למכור בעזרת פוסט אחד בלבד

בסרטון הבא נראה לכם איך יצרנו מהלך שיווקי פשוט ובעזרת קידום פוסט הצלחנו למכור שירותים בשווי של 8,310 ש״ח. 

כמו שאפשר לראות בתמונה, המסר של הפוסט היה ישיר מאוד (ואפילו עם שגיאת כתיב קטנה…).

למכור בפוסט 1

כל מי שלחץ על הקישור במודעה הגיע לטופס פשוט שמכיל 3 שדות, שם, אימייל וטלפון.

את הפוסט קידמתי לאוהדי העמוד וההשקעה הייתה 45 שקלים לפרסום במשך 3 ימים. כלומר, 15 שקלים ליום. 164 אנשים הקליקו על הקישור. 15 אנשים השאירו את הפרטים שלהם. מתוכם 3 אנשים רכשו לבסוף את הקורס בעלות של 2,770 שקלים.

סה״כ 8,310 שקלים תמורת השקעה של 45 שקלים על פרסום הפוסט ועבודה של 20 דקות בכתיבת הפוסט ויצירת העמוד עם הטופס.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

שלב 5 – ניתוח הנתונים וטיפול בתקלות נפוצות

ניתוח ומדידה

אחרי כמה ימים אנחנו רוצים לבחון את הפוסט ולהבין האם הפוסט היה אפקטיבי והשיג את המטרה שלו.

יש כמה דרכים לעקוב אחר הנתונים:

1. כפתור ״הצג את התוצאות״

ברגע שמסתיים פרק הזמן לקידום הפוסט, כפי שהגדרנו ברגע הפרסום, מתחלף כפתור הקידום לכפתור עליו רשום ״הצג את התוצאות״, כמו בתמונה הבאה.

ניתוח נתונים 1

לחיצה על הכפתור תפתח חלונית חדשה ובה כמה נתונים לגבי הקמפיין. הנה כמה דברים שמופיעים בחלונית הנתונים.

ניתוח נתונים 2

הוצאה כוללת: כמה כסף שילמתם על הפרסום הממומן של הפוסט, עד עכשיו.

אנשים שהגעת אליהם: כמות האנשים אליהם נחשף הפוסט.

מעורבות: כמות הפעולות שבוצעו, כמו הקלקות על קישור, הקלקות על התמונה ולייקים לפוסט או לעמוד העסקי ותגובות.

בתמונה למטה ניתן לראות תצוגה מפורטת יותר של כמות וסוג הפעולות שנעשו. בפוסט הזה לדוגמה, אפשר לראות שלמעלה מ-240 אנשים צפו בסרטון ורק 2 אנשים הקליקו על הקישור.

ניתן גם לראות מהו המין והגילאים של מי שביצע פעולה כלשהי בפוסט. במקרה הזה אפשר לראות שהיחס די שווה בין נשים לגברים, כאשר רוב הפעולות מגיעות מקהל בגילאי 25-44.

עוד נתון שאפשר לראות בחלונית זו, הוא באיזה מדינה נמצאים האנשים שביצעו פעולה כלשהי בפוסט. במקרה שלנו, קידמנו את הפוסט הזה לאוהדי העמוד שרובם גרים בישראל… אבל מסתבר שיש לנו אוהד אחד מאיטליה 🙂

אם הקידום היה טוב, ישנה אופציה להוסיף עוד תקציב.

 

2. נתונים של הקלקה על קישורים מקוצרים בעזרת Bit.ly

דרך נוספת לעקוב אחר נתוני הקמפיין היא בעזרת אתר bit.ly. א

תר זה מאפשר לקצר את הקישורים הארוכים ולמדוד את נתוני ההקלקה עליהם.

אם מטרת הפוסט היא הנעה לפעולה כמו כניסה לאתר או לדף נחיתה, מומלץ מאוד לקצר את הקישור בעזרת השירות החינמי של bit.ly כדי לקבל עוד שכבה של מידע.

בתמונה למטה אפשר לראות צילום מסך מתוך האתר שמראה סקירה של כל הקישורים שקוצרו בעזרתו וכמו ההקלקות על הקישור.

3. לשונית ׳נתוני שימוש׳ בדף העסקי

מידע נוסף על הפצת הפוסט, ובכלל על הפעילות בדף העסקי, אפשר לקבל תחת לשונית ׳נתוני שימוש׳ שנמצאת בדף העסקי.

באזור זה אפשר לראות את תוצאות כל הפוסטים האחרונים בצורה מרוכזת לפי תקופת זמן ולהשוות בניהם.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

טיפול ב-4 התקלות הנפוצות ביותר

נתקלתם בבעיה בקידום? זאת כנראה לא אשמתכם! אני חייב לציין מערכת הפרסום בפייסבוק היא עוגה חצי אפוייה. פייסבוק נמצאת בתהליך מתמיד של שיפור ועדכון המערכת. לכן, יש סיכוי גדול שמהלך העבודה במערכת תיתקלו בבעיות שאתם לא מצליחים למצוא להם הסבר בסרטוני ההדרכה שיצרתי.

ברוב המקרים רענון של הדף, המתנה של כמה שעות, או משחק עם ההגדרות יפתרו את הבעיות. אתם צריכים להתרגל ולהיות מוכנים לכן לבאגים ובעיות טכניות שעלולות לצוץ במהלך הדרך. תמיד תפקחו עין על הקידומים שאתם יוצרים ותוודאו שהכל עובד בצורה חלקה ומביא את התוצאות שציפיתם להם.

כך תטפלו ב-4 התקלות הנפוצות ביותר שמקדמים נתקלים בהם בשלב קידום הפוסטים שלהם במערכת הפרסום של פייסבוק:

1. אני לא מצליח למצוא את קהל היעד המוגדר מראש שיצרתי כשאני רוצה לקדם פוסט, מה לעשות?

יש שתי דרכים לפתרון הבעיה:
א. אפשר להמתין כמה שעות עד שהמערכת הפרסום תדע ״למשוך״ את האינפורמציה ממאגר הנתונים שלהם.
ב. שנה את שם קהל הידע המוגדר לאנגלית.

2. קידמתי את הפוסט – אבל הוא עדיין לא רץ, למה?

בד"כ פייסבוק מאשרים את כל הפוסטים באופן אוטומטי. לפעמים יש מילה בפוסט שמדליקה נורה אדומה והפוסט נשלח לאישור ידני. לדוגמה, בשיחה שהייתה לנו לאחרונה עם מחלקת התמיכה של פייסבוק הם סיפרו לנו שהייתה תקופה מסוימת שפוסטים נשלחו לבדיקה ידנית בגלל המילה "תזונה" רק בגלל שהיא מכילה בתוכה את המילה "זונה"… כן, גם זה יכול לקרות.

לרוב זה יכול לקחת עד שעה שהם מאשרים, אבל לפעמים זה יכול לקחת כמה שעות. אחרי שהפוסט אושר, מערכת הפרסום תתחיל להריץ את המודעה בקצב איטי יחסית כדי לבדוק את התגובות אל המודעה. לכן זה הגיוני שיעברו לפעמים 4-5 שעות עד שמודעה תרוץ. קחו את זה בחשבון לפני שאתם יוצר את הקידום.

3. הקידום תקוע – עברו יותר מ 5 שעות וכלום לא זז, מה לעשות?

א. מדובר בבאג ככל הנראה. נסה להיכנס להגדרות של הפוסט לשחק עם התקציב, או עם ההגדרות.
יכול להיות שזה יוכל לשחרר את התקיעות. במקרה וזה לא עוזר – אפשר לבטל את הקידום ולהפעיל אותו מחדש.

ב. קהל היעד שהגדרת כנראה קטן מידי. נסה להרחיב אותו ליותר אנשים מקהל יעד רלוונטי – וכך תוכל להגדיל את החשיפה.

4. הפוסט שלי לא אושר, מה לעשות?

כנראה שהפוסט לא עמדו באחת מתוך ההנחיות של פייסבוק לקידום פוסטים:
א. פייסבוק מעדיפה תמונות מודעות ללא טקסט או עם טקסט מועט, לכן לא מומלץ שתמונת המודעה תכלול יותר מ-20% של טקסט.

ניתן לעשות שימוש בכלי לבדיקת יחס טקסט/תמונה של פייסבוק כדי לבדוק את דירוג הטקסט בתמונה.

אלו רמות הדירוג של טקסט בתמונה שפייסבוק משתמשת בהם כדי לקבוע האם המודעה תוצג באופן רגיל או שהתפוצה שלה תהיה נמוכה.
דירוג טקסט בתמונה

ב. הפוסט עוסק או שיש בו חשד לאזכור לתחומים אסורים או שנמצאים בתחומים האפורים.

הימורים, הגרלות, הרזייה, התעשרות, עבודה מהבית, מסחר אלקטרוני הם רק חלק מתחומים שפייסבוק לא מועניינת שתקדם. אם יש אזכור לאחד מהנושאים הללו בפוסט – תנסה לתקן זאת ו״להלבין״ אותו.

שימו לב! אי ציות להוראות הללו יכול להוביל לסגירת חשבון המפרסם שלכם.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

מענה לשאלות נפוצות

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

סיכום

מה עכשיו?

מזל טוב! עשיתם דרך ארוכה אבל הגעת לסוף ההדרכה בהצלחה.

אם עקבתם אחרי השלבים של ההדרכה, אתם אמורים לדעת עכשיו איך לקדם פייסבוק בפייסבוק בדרך הנכונה וגם לדעת…

  • מהם המרכיבים של סטטוס אפקטיבי.
  • איך לבחור תמונות שמושכות את תשומת הלב של הגולשים.
  • איך לעשות קידום בזק של Offers.
  • איך למדוד ולנתח את הנתונים.
  • ואפילו, איך למכור בעזרת פוסט אחד בלבד!

ההדרכה הזו היא הדרכה מעולה למי שרוצה לצאת לדרך במהירות ולחשוף את ההצעות והעסק שלו ללקוחות חדשים במינימום מאמץ.

בכמה שיעורים האחרונים למדתם את הבסיס של פרסום בפייסבוק.

אני מזמין אתכם לקדם פוסט אחד או שניים בעצמכם לפני שאתם קופצים ומנסים להעמיק בחומר.

אבל אם קידמתם כבר פוסט ואתם מוכנים לקחת את השיווק שלכם לשלב הבא, הנה כמה הדרכות נוספת שאני ממליץ לכם לעבור עליהם עכשיו:

יצירת משפך שיווק למקסום ערך לקוח

הקורס לשיווק בפייסבוק של המעבדה

בהצלחה! עומר בר

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

אפשר לקבל את המשוב שלך על ההדרכה הזו?

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…