הקורס לשיווק בפייסבוק של המעבדה

אחוז ההשלמה של הקורס

0.00%

שיעור ראשון – מבנה העמוד

ברוכים הבאים לקורס לשיווק בפייסבוק

הקורס החינמי לשיווק בפייסבוק:
שיעור ראשון, שיעור שני , שיעור שלישי

קבוצת הפייסבוק של קהילת העסקים של המעבדה

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

מבוא לשיווק דיגיטלי

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

מטרות ויעדים לתכנית

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

הלקוח האידיאלי


שאלון למציאת הלקוח האידאלי

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

חלקי העמוד

כלים לעמוד עסקי

יצירת אלמנטים גרפיים:

Pagemodo

Canva

טאבים מותאמים אישית:

Woobox

(הפנייה לאתר חיצוני, הטמעת קוד html, הטמעת תמונה)

יצירת קשר:

ContactMe

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

איך פותחים עמוד פייסבוק

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

איך להתקין טאב מותאם אישית

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

שיעורי בית

דף עבודה – שיעור ראשון

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

משימות השיעור הראשון

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

שיעור שני – אסטרטגיית תוכן

מבוא לאסטרטגיית תוכן

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

סוגי תוכן ומדדים

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

אבני בניין לאסטרטגיית תוכן

לרשימת העמודים המוצגים בוידאו

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

קישורים לרשימת העמודים

השראה

https://www.facebook.com/Omerbarphotography
https://www.facebook.com/hatayas
https://www.facebook.com/greenweddingshoes

לפרסם כמה פעמים ביום
https://www.facebook.com/michael.shmidt.art

מקור של ידע
https://www.facebook.com/TimFerriss
https://www.facebook.com/sethgodin
https://www.facebook.com/design

מכנה משותף נמוך – פתיון

https://www.facebook.com/itsadate.co.il
https://www.facebook.com/nostal

דברים שכיף לפרסם
https://www.facebook.com/EranShvartzbard
https://www.facebook.com/ArchiDesiign?ref=br_rs
https://www.facebook.com/NutrishforCats/app_1482870775257837

תועלת גבוהה
https://www.facebook.com/hasolidit
https://www.facebook.com/Leadpages
https://www.facebook.com/LetsTalkAboutBrandingBlog

נוצר על ידי המשתמש
https://www.facebook.com/instagram
https://www.facebook.com/pages/%D7%90%D7%99%D7%94-%D7%AA%D7%9B%D7%A9%D7%99%D7%98%D7%99-%D7%A9%D7%99%D7%A2%D7%A8-%D7%90%D7%99%D7%94-%D7%91%D7%9F-%D7%99%D7%A2%D7%A7%D7%91/355414771186271

תוכן מיוחד לעמוד
https://www.facebook.com/addoadv
https://www.facebook.com/designseeds

אחידות ויזאולית
https://www.facebook.com/Leadpages
https://www.facebook.com/LetsTalkAboutBrandingBlog
https://www.facebook.com/PASSpremier

להיכנס לתהליך העבודה
https://www.facebook.com/ShalomMongolRally
https://www.facebook.com/LonelyPeleg
https://www.facebook.com/gary

להראות את השימוש של המוצר
https://www.facebook.com/wix
https://www.facebook.com/medusa.is.us
https://www.facebook.com/BelovedShirts
https://www.facebook.com/getpebble

חשיפה אישית
https://www.facebook.com/lewishowes
https://www.facebook.com/JasmineStarPage
https://www.facebook.com/TalNavarro2

תוכן מקורי לקידום
https://www.facebook.com/thingsthatannoyme
https://www.facebook.com/pages/%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%A8-%D7%90%D7%99%D7%95%D7%9D/192559897480701

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

דרכי יצירת תוכן



רשימת הקישורים והכלים בשיעור

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

יצירת תוכן – רשימת כלים ואתרים

 Pocket – getpocket.com

Feed – feedly.com

Bloglovin – bloglovin.com

Buzzsumo – buzzsumo.com

Klout – klout.com

Twitter – twitter.com

תמונות

Google Images – google.com

pinterest – pinterest.com

 תמונות חינמיות

שימו לב! בחלק מאתרים נדרש לתת קרדיט ליוצר התמונה

http://www.freeimages.com/

https://www.flickr.com/creativecommons/by-2.0/

http://www.dreamstime.com/free-photos

http://www.freephotosbank.com/

http://www.freedigitalphotos.net/

ציטוטים

בין המרכאות

Brainy quotes

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

20 סוגי תוכן שאתה יכול וצריך לשתף

עדכונים סטאטוס קצרים


שאלות

האם כדאי לפרסם שאלה?

התשובה היא כן!

היכולת לעורר תגובות ואהדה מקהל העוקבים שלך היא קריטית ליצירת קהילה
ובכך עוזרות לך להשיג חשיפה רחבה יותר, מעורבות גבוהה יותר ומיקום אטרקטיבי יותר באוסף החדשות(Newsfeed)

שאלות לא צריכות להיות עמוקות או מעוררות מחשבה בהכרח.
למעשה שאלות קלילות יותר זוכות גם הן לתגובות מצויינות ומסייעות ליצור שיחה.

הנה כמה דוגמאות:
שאלות שמסייעות לכל משתתף לשתף את התוכן שלו (מהו המתכון המועדף עליכם לשקשוקה, צרפו את המתכון בתגובה!)
שאלות שעוזרות לחזק את תחושת הגאווה והזהות הקולקטיבית שאנשים חולקים סביב עניין דומה
(מה הדבר הכי קשה בלהיות אמא? מה הכי קל?)
שאלות פתוחות (הדרך הטובה ביותר לבלות שבת אחר הצהריים היא …)

שאלות הצבעה שלהן העוקבים יכולים לענות על ידי לייק לפוסט (ממש קר בחוץ היום. עשו לייק לפוסט אם אתם מתכננים להישאר בבית!)

שאלות משוב ושיפור עצמי (מה אנחנו יכולים לעשות טוב יותר בפעם הבאה?)

שאלות בתכנון ופעולות עתידיות (אנחנו מוסיפים טעמים חדשים לתפריט הגלידה שלנו הקיץ … אילו טעמים הייתם רוצים לנסות?)


וכמובן שאל תשכח לשאול את העוקבים שלך אם יש להם שאלות בשבילך.

ציטוטים

אם יש ציטוט שמתאים לקהל הידע שלך – שתף אותו!
יש הרבה בעלי עמודים שלא אוהבים את הרעיון של לשתף ציטוטים, אבל כדאי ואף מומלץ לעשות את זה. אם זהו ציטוט מעורר השראה עם ערך לקהל שלך – אתה יכול ואפילו צריך לנצל את זה לטובתך.

ציטוטים, במיוחד כאלו שמעוצבים כתמונה הם בין התכנים הכי משותפים ועם המעורבות הכי גבוהה בפייסבוק כבר זמן רב. וזה לא נראה שזה הולך להשתנות.
אנשים פשוט אוהבים את זה.
ציטוט טוב פוגע בנקודה הנכונה ויכול לעזור לך ליצור חיבור רגשי עם הקהל שלך בשניות.

ציטוט

תובנה

אני משתמש במושג תובנה כדי לתאר כל הודעה או פוסט שאינו שאלה אלא מציג הבחנה כלשהי.
אלו הם חוויות או מחשבות שמבוססות על הניסיון האישי שלך שאותם אתה משתף
עם הקהל ויכולות להיות להן מטרות שונות:

לחנך (הטעם של אוכל רק משתפר אם עוצרים, מאיטים קצת את הקצב ונהנים מכל ביס)
השראה ( יש משהו מאוד משחרר בלסלוח לבן אדם אחד, גם אם זה קצת פוגע באגו שלך)
לבדר (לילדים יש תמיד יש כל כך הרבה אנרגיה … עד שמישהו אומר "זמן לנקות!")


חדשות

תהיה אתה זה שמשתף את התכנים המעודכנים ביותר עם קהל העוקבים שלך,
למשל בפוסטים שמלווים בלינק לפיסת חדשות או עדכון חשוב.
זה המקום גם לשתף את הדעה האישית שלך או לסכם את המאמר בנקודות החשובות
שהעוקבים שלך צריכים לדעת.
המטרה היא להיות זה שמסנן את כל החדשות בתחום העיסוק שלך ומשתף איתם את הנושאים
החשובים שהם צריך לדעת.

ממים MEME
אני בטוח שכבר נתקלת בכמה ממים ברחבי הרשת.
הם ויראלים,
הם מצחיקים.
זה היתרון העיקרי של סוג התוכן הזה  – יש בהם הומור.

הכללים הם די פשוטים.
צריכים רק לבחור את אחד התבניות הקיימות של ממים,
לשנות את הטקסט או התמונה בהתאם למסר שאתה רוצה להעביר- ובום!
יש לך תמונה הומוריסטית שכיף לשתף.

אין גם צורך ביכולות עיצוב גרפי מיוחדת, במיוחד בגלל שיש היום המון מחוללי ממים כמו :

מחולל ממים בעברית
מחולל ממים באנגלית

אמנם, זהו לא תוכן רציני שאתה צריך לפרסם באתר האינטרט שלך או בבלוג בהכרח,
אבל כדאי מידי פעם לשבור את הרצינות של היום יום ברשתות חברתיות על ידי שיתוף של ממים שהכנת או מצאת עם הקהל שלך.

בפעם הבאה שעולה לך רעיון מצחיק או תובנה שנונה, אל תחשוב יותר מידי – הפוך אותך למם.

תוכן פופלרי

האלגוריתם של פייסבוק בנוי בצורה כזאת שתוכן פופלרי שזוכה להרבה שיתופים בקרב החברים והעמודים שאתה עוקב אחריהם יזכה לחשיפה גבוהה יותר ומיקום מרכזי באוסף החדשות (newsfeed).

ניתן לרכב על הגל של אותו תוכן הפופולרי על ידי יצירה של מסרים שיווקים שמתחברים לנושאים הפופולרים וככה למשוך את תשומת הלב של הקהל שלך.
אם זה נושא שמעניין את קהל העוקבים שלך – המעורבות עם התוכן שיצרת תעלה ותשיג חשיפה רחבה יותר לתוכן.

וידאו

זה ברור שהפופולריות של וידאו גדלה באופן עקבי והוא צובר תאוצה בהרבה רשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ועוד…)

סרטוני וידאו הם התוכן שבדרך כלל זוכה לויראליות גבוהה, יותר מתמונות ומאמרים.
קל לצרוך מידע שעובר בסרטון, זה לא מצריך אותנו לקרוא מאמר ארוך ואנחנו מסוגלים לקלוט, לעבד ולנתח מידע רב רק מכמה תמונות רצות.

ישנם שתי דרכים עיקריות שאני ממליץ ליצירה של תוכן ויזואלי בוידאו:

הראשונה היא לעשות שימוש ביתרונות של הפורמט כדי להעביר את המסר שאתם רוצים לקהל.
כלומר לכתוב תסריט של מה שאתם רוצים להגיד ולשלב אותו בהצלחה בפורמט.

השנייה היא לעשות שימוש בתוכן שכבר יצרתם בעבר ולארוז אותו מחדש בוידאו, נגיד אם כתבתם מאמר שזכה לפופלריות אדירה – אתם יכולים להשתמש בו כתסריט לסרטון וידאו בנושא.

עלויות ההפקה אמנם יכולות להיות גבוהות, אבל החשיבות של וידאו היא כל כך גדולה שאפילו סרטונים שצילמתם בפלאפון, או צילומי מסך בליווי הסבר קולי הם מצויינים ויזכו למעורבות גבוהה.

מחקר ואיסוף

אינפוגרפיקה

אינפוגרפיקה היא כל סוג של תוכן שמועבר בצורה ויזואלית ומכן השם:
אינפורמציה+גרפיקה = אינפוגרפיקה


איפוגרפיקות מקבלות יותר צפיות, יותר שיתופים והן מאוד חביבות על הגולשים ברשתות חברתיות, במיוחד בקרב הקהל הטכנולוגי יותר.

הסיבה היא שאינפוגרפיקה טובה יכולה להעביר איפורמציה של מאמר שלם בכמה תמונות,
ועוזרות לנו לזכור טוב יותר את האיפורמציה החשובה.

ישנו מחקר שהוכיח שתוכן שכזה זוכה לפי שלוש יותר שיתופים ולייקים מאשר תוכן אינפורמטיבי דומה.

איך עושים את זה?

הכל בסופו של דבר זה תלוי בתקציב שלך,
עבודה מעצב גרפי טוב שיודע איך ליצור אינפוגרפיקה והעביר את המסר בצורה ויזואלית,
יכול לעלות כמה אלפי שקלים.
מצד שני יש היום אופציות זולות יותר ואפילו חינמיות כמו :

http://piktochart.com/
https://venngage.com/
https://infogr.am/en

הפוטנציאל הוא עצום למי שעושה שימוש בכלי הזה בצורה נכונה,
אבל כדי לגורם לה להיות ויראלית צריך להיות שילוב מעולה של תוכן חדש, חשוב ומעניין
עם הצגה ויזואלית ומתומצתת.


עמוד לינקים

עמוד לינקים הוא עמוד בו אתה מרכז מספר לינקים למקורות בתחום שרלוונטי לקהל שלך.
היופי ברשימות הוא שהוא מקשר בין העמוד או האתר שלך לעמודים ואתרים אחרים בתחום, מסייע לקדם את החשיפה של מנועי חיפוש לתכנים שעוזר לך להציג עצמך כמוביל בתחומך.

כאשר אני ממליץ על כלים, מומחים או חברות אחרות אני מציב אותם לצידי.
זהו גם כר פורה לשיתופי פעולה שיעזרו לחשוף אותך לקהל העוקבים של המקבילים שלך.

רשימת לינקים בתחום רלוונטי יהיה משהו העוקבים שלך תמיד יחזרו אליו, במיוחד עם אחת או יותר מההמלצות שלך היו מוצלחות.

אפשר ליצור רשימות לינקים של העמודים שאתה נהנה לעקוב אחריהם,
בעלי עסקים או חברות מקבילות, כלים מקצועיים שאתה עושה בהם שימוש, ספרים מומלצים שקראת בעבר והרשימה ארוכה.

הנה דוגמה לרשימה כזאת באתר שלי :

סט הכלים שלי לשיווק דיגיטלי

תנסה ליצור רשימה שתעורר השראה בקרב העוקבים שלך, תחסוך להם זמן, מאמץ או אנרגיה או תעזור להם לקשר אותך באופן אוטומטי עם הלינקים ששיתפת.

מומלץ מאוד להוסיף כמה מילים לפני כל לינק שמתאר מה הם יוכלו למצוא בצד השני, למה הם צריכים להכיר את זה או מהו הניסיון שלך עם התוכן או המוצרים שאתה משתף.

מדריכי איך ל….

זה אולי מסוגי התוכן הכי פופולרים במיוחד בנישה שלי.
בעמוד הפייסבוק וברשימת התפוצה שלי אני משתף הרבה מאוד מדריכים שמסבירים איך ל…. (לשווק בפייסבוק, לבנות דף נחיתה, ליצור רשימת תפוצה או איך ליצור תוכן חדש)
למאמרי איך ל…. יש פוטנציאל אדיר במנועי חיפוש, בעיקר בגלל שהרבה חיפושים מתחילים בצמד המילים (איך ל… או איך אני…)

אז איך כותבים מאמר איכותי בפורמט הזה?
צריך להתחיל בזיהוי הבעיה, עם מה הלקוח הפוטנציאלי שלך מתקשה או מה הוא רוצה לדעת.

מבנה של מאמר כזה צריך להראות כך:

הצגת הבעיה
הצגת הפתרון
להסביר ולפרט על כל שלב בפתרון
להסביר איך כל השלבים מתחברים
ולסכם את המאמר


רשימות

כצרכנים של אינפורמציה אנחנו נמשכים באופן אוטומטי לרשימות.
רוב הסיכויים שאתה הולך להיתקל במאמר או כתבה שהיא רשימה של פריטים מכל סוג שהוא:
״21 שיטות לנצח את השיעמום״ או ״ 3 העקרונות החשובים בפרודקטיביות״
אפילו החלק הזה במדריך הזה הוא רשימה של ״20 סוגי התוכן ״


מעשרת הדיברות לרשימות מודרניות יותר שכוללות בתוכן פחות או יותר הכל, רעיונות ממוספרים הם יותר פופלרים מתמיד. וממש קשה לטעות עם סוג זה של תוכן.
מגזינים עושה שימוש בכותרות של מאמרים כאלו לכדי למכור יותר עותקים

וזהו מקום נהדר לקבל השראה למאמרים כאלו.

תוכן בפורמט ארוך

ספרים אלקטרונים

ספרים אלקטרונים (ebook) הם פורמט של תוכן ארוך ומקיף שארוז בדרך כלל כקובץ PDF.
אלו ספרים או מדריכים שלרוב ניתן להוריד כתמורה הצטרפות לרשימת תפוצה ולכן נקראים לא פעם מגנט לידים.
המטרה של ספר אלקטרוני היא להקיף נושא מסויים בצורה רחבה יותר ומעמיקה יותר ממאמר בבלוג או רשומה בפייסבוק.
אם תיצור ספר אלקטרוני תוכל להשיג מעמד של מומחה בתחומך בקלות רבה יותר ולמצב את עצמך כאוטוריטה.

בניגוד לספר מודפס אין צורך לכתוב מאות של עמודים וישנו יתרון מסויים לספרים שהם קצרים יותר ומונים פחות מ 100 דפים. זה הופך את תהליך צריכת התוכן למהירה יותר.
אין שום דבר יותר נורא מספר השקעת בו עשרות או מאות של שעות עבודה ובסופו של דבר שוכב ללא קריאה בתקיית ההורדות של הלקוחות הפוטנציאלים שלך.

לכן נסה לאגד את החומר החשוב ביותר בתחום שבו החלטת לכתוב את הספר או המדריך, תנסה לחתוך כמה שיותר מהתיאורים והסברים הכללים ולגשת יש לעניין.

כדי לעודד כמה שיותר אנשים להוריד את המדריך עלייך ליצור כותרת מעניינת ומושכת תשומת לב כמו:
הבטחה גדולה (איך להוריד 30 ק״ג ב 30 ימים)
פער מידע ( 10 הנושאים שאתה בטוח מזניח בעסק שלך)
או מקורות ( 300 תרגילי כושר שאתה יכול לבצע ללא ציוד)

עיצוב הספר הוא חשוב מאוד!
מהניסיון שלי ספרים בעלי עיצוב פשוט לא יזכו התייחסות זהה כמו ספר שהושקע בו
מאמץ בעיצוב.
לכן, שווה להיעזר במעצב או בטמפלטים מעוצבים מראש לספרים שכאלו.
אבל, אל תתנו לעיצוב להיות זה שמונע ממכם להפיץ את הספר, הרבה יותר חשוב ליצור ספר שתצליחו לשתף מאשר ספר שישב במגירה חודשים בהמתנה לעיצוב מרהיב.

פודקסטים

למרות שהפוסקאסט הומצא כבר בשנת 2003, החשיפה לסוג תוכן זה בישראל היא עדיין נמוכה
יחסית.
אבל יכול להיות שיש פה יתרון…

פודקאסט למי שלא מכיר, היא תוכנית רדיו דיגיטלית.
אפל היו הראשונים שאפשרו לכל אחד לפתוח תוכנית רדיו משלו בעזרת iTunes לאפשר לאלפי אנשים להאזין לתוכן קולי בזמנם הפנוי.
בניגוד לרדיו, התוכניות לא מועברות בשידור חי אלא הן מוקלטות ומועלות לרשת.
ולכן מאוד זול ליצור פודקאסט, ובעצם כל אחד יכול להקליט ולערוך תוכנית באמצעות אביזרים ביתיים או זולים. כל מה שאתה צריך הוא מיקרופון ומכשיר הקלטה.
היתרון השני הוא שהתוכן שיוצרים הוא לרוב על-זמני והוא יכול להישאר רלוונטי גם בעוד כמה שנים. זה מאוד נהוג להאזין לתוכנית שהוקלטו לפני כמה חודשים או שנים, ולא רק להישאר צמוד לחדשות ולאקטואליה.

ראיונות

בכל תחום ישנם מובילי דעה ומנהיגים.
כאשר אתה יכול לערוך ראיון עם מוביל או מנהיג תוכל להינות גם מהערכה מהמקבילים שלך בתחום וגם להנות מהחשיפה הגדולה עקב הפופולריות של המרואיין.
ראיונות הם יחודיים לך, ולרוב לאף אחד אחר את אותה האינפורמציה.

ניתן להקליט את הראיון, לתמלל אותו למאמר או אפילו לצלם לערוך אותו לסרטון וידאו.
אפשר ליצור גרסה קצרה של הראיון לשיתוף ברשתות חברתיות, בבלוג או באתר שלך
וגרסה ארוכה ומעמיקה יותר רק למעגל הלקוחות שלך, ואולי אפילו למכור אותו.
הכל שאלה של כמה הראיון עצמו הוא ייחודי ומעניין.

מחקרים

אנחנו חיים בחברה בה למספרים ולאינפורמציה חשיבות רבה,
אך באותה המידה אנחנו מוצפים ביותר מידי אינפורמציה.

היכולת למצוא מחקרים מעניינים ורלוונטים לקהל היעד שלך ולהציג את התוצאות שלהם תסייע לעורר סקרנות ולמצב את עצמך כמומחה בקרב העוקבים שלך.
עבודת איסוף המידע והמחקר היא קשה והקהל שלך יעריך אותך על המאמץ.
ככל שהתוצאות הן מפתיעות, ייחודיות או חשובות יותר כך יותר אנשים ישתפו את אותו התוכן.

מחקר מקצועי ומעמיק יכול להיות יקר, לכן אני ממליץ על שתי אופציות שונות.
א. עשה שימוש במחקרים קיימים, חיפוש קצר יכול לספק לך עשרות מאמרים שנכתבו על ידי חוקרים. אפשר לסכם את הנקודות העיקריות של המחקר ולעטוף אותם במאמר מסגרת או שניתן לעשות שימוש במספר מאמרים שונים שתומכים אחד בשני ולקשר אותם לטענה המרכזית שלך.

ב. עשה שימוש באינפורמציה שאתה כבר אוסף על בסיס קבוע בעסק או בפעילות היום יומית.
אתה תופתע לגלות איזה חשיבות יש לאינפורמציה שיש כבר בידך כיום.
אם זה נתונים על לקוחות ועסקאות (מבלי לפגוע בפרטיות), סקרים שערכת בקרב הלקוחות,
דפוסים שאתה מזהה בהתנהגות חברתית, תרבותית או צרכנית.
איסוף האינפורמציה על בסיס קבוע תהפוך את תהליך יצירת התוכן לקצר יותר וזול יותר ותוכל להתמקד רק בניתוח של האינפורמציה החשובה.

מדריכים

מדריך הוא תוכן ארוך ומפורט. תחשוב על זה כמו בלוג פוסט אדיר.
לרוב מדובר על תוכן שהוא הרבה יותר מקיף, מיוחד ושונה בפורמט מהתוכן הרגיל שאתה יוצר.

המדריכים השונים שיצרתי במהלך השנים זכו לפופולריות אדירה, שותפו וזכו למעורבות גבוהה בקרב העוקבים שלי.


איך יוצרים מדריך מוצלח?

המטרה היא להעניק לקוראים של המדריך הזדמנות להיחשף לנושא או תחום מסויים בצורה מעמיקה הרבה יותר.
בניגוד לבלוג פוסט רגיל בו בדרך כלל מנסים להעביר רעיון מרכזי בפחות מ 1000 מילים, במדריך אתה לא רק מעורר את התיאבון של הקורא ומספק אות התובנות המשמעותיות – אתה עוזר לו להבין את הנושא לעומק.
מדריך טוב יכול ליצור שינוי מהותי בקרב הקוראים שלו.
זה אולי ישמע קצת מוזר, אבל במקרה כזה – כלל שהתוכן הוא יותר ארוך כך הוא זוכה ליותר שיתופים ולמעורבות גבוהה יותר.

הוא לא צריך להיות ארוך רק כדי שהוא יהיה ארוך, אלא הוא צריך להיות מעמיק ובאותו הזמן להעיר את עיני הקורא ולהטיל אור על נושאים שחשובים לו.

מומלץ מאוד לשלב גרפיקה שתעזור להעביר חלק מהתוכן או תלווה אותו במטרה להפוך את ההבנה של התוכן לקלה יותר.

חוויה אישית


ביקורת מוצרים

ממש כמו ביקרות ספרים, גם ביקורת מוצרים יכולה לסייע לך למצב את עצמך כמומחה בתחומך.
בכל תחום ונישה יש מגוון רחב של מוצרים ושרותים שהלקוחות הפוטנציאלים שלך יכולים לרכוש.
חלקם הם שירותים או מוצרים משלימים וחלק הם מתחרים ישירים שלך, אבל ברור לחלוטין שלפני שאנחנו מקבלים החלטות קנייה מכל סוג אנחנו נמצאים במצב של בלבול.
אם תוכל לעשות קצת סדר בכל האינפומציה ואפשרויות הקנייה השונות הלקוחות שלך לא רק יעריכו אותך – אלא גם יסמכו עלייך ויבטחו בך.

זהו גם מפתח לשיתוף פעולה עם בעלי עסקים אחרים שתוכל לתת להם במה מול קהל היעד שלך ולהיפך.

אלו המרכיבים של ביקורת מוצר טובה:

הצגת המוצר/שירות
הצג את היצרן/מספק
תאר את המוצר בפירוט
הצג את התמורות מהמוצר
ספר מה אתה אוהב בו
ספר מה אתה לא אוהב בו
שתף המלצות לשימוש
קריאה לפעולה

ביקורת ספרים/מדריכים

ביקורת ספרים היא בסך הכל דיון על התוכן והחוויה שלך מקריאת ספר.
אתה יכול להמליץ על ספרים טובים, לבקר את הספרים הפחות מוצלחים ולשתף את הערך שקיבלת מקריאתם.

ביקורות ספרים הן מצויינות מכיוון שהן עוזרות לך למצב את עצמך כמוביל דעה.

איך כותבים ביקורת ספרים טובה?

אני ממליץ על שיטת 7 הנקודות:

הצג את הספר : 1-5 משפטים
הצג את הסופר : 1-5 משפטים
סכם את הנקודות העיקריות בספר: 1-3 משפטים לנקודה
שתף מה אתה אוהב בספר : 1-5 משפטים
שתף מה אתה לא אוהב בספר : 1-5 משפטים
המלץ עליו (או שלא) לקהל שלך: 1-3 משפטים
קריאה לפעולה (לינק לספר)

חשוב לזכור!
ביקורות ספרים עבודות מצויין אם יש לך קהל שאוהב לקרוא.
זה אולי נשמע טרוויאלי אבל קל לשכוח את זה.

ביקורות ספרים גם עובדים במיוחד טוב בשילוב עם ראיון עם הסופר.

מאחורי הקלעים

תוכן שנוצר מאחורי הקלעים היא דרך מצויינת להציג את העסק שלך באופן אנושי ואישי ולעזור לאנשים להתחבר אלייך.


אפשר לשתף תמונות,
אפשר לשתף מחשבות
או אפילו לחשוף את כל תהליך העבודה שלך בפני הקהל.

אנשים מתחברים באופן טבעי לסיפורים ולא רק לנתונים היבשים,
ותוכן מסוג זה יכול לעזור להם להתחבר אלייך.

קידומי מכירות

זה אמנם סוג התוכן האחרון – אבל אני ממש לא להסביר למה קידומים הם חשובים לעסק שלך.
אנחנו משתפים תוכן על הקהל שלנו על בסיס קבוע מתוך מטרה לפתח איתה מערכת יחסים
ובסופו של דבר מערכת היחסים הזאת צריכה להוביל לרכישה.

יש הרבה בעלי עסקים שקצת מפחדים לפרסם הצעות מיוחדות, מבצעים או הנחות.
ברור שאסור לנו להיות יותר מידי אגרסיבים בתוכן המכירתי שאנחנו מפרסמים,
לכן ישנו עקרון אחד שחייב ללוות את תהליך קידום המכירות.

המטרה היא לתת תוכן בעל ערך לצד המכירה.
אפשר לעשות את זה על ידי שזירת סיפור מיוחד או מעניין שיחבר אנשים לעצם המכירה, לדוגמה.
סיפור איכותי יגרום גם לאנשים שלא צריכים את המוצר או השירות שלך להינות מהקידום.

בסופו של דבר רק אחוז קטן של העוקבים שלך ירכוש ממך, לכן אנחנו רוצים שהחוויה תהיה
כיפית לכולם ולא תוביל לנטישה עצומה של עוקבים שיסירו עצמם מעמוד הפייסבוק ֿאו מרשימת התפוצה שלך.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

שיעורי בית

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

משימות השיעור השני

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

שיעור שלישי – מערכת הפרסום

מבוא למערכת הפרסום

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

יצירת מודעה במערכת הפרסום

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

שימוש חינמי בתמונות

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

מערכת ניהול המודעות

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

אסטרטגיית פרסום

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

מרכיבי המודעה

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

שיעורי בית

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

משימות השיעור השלישי

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

שיעור רביעי – קהלים וניתוח

לייקים מזויפים

כמעט מהיום הראשון של פייסבוק המטרה של בעלי עמודים תמיד הייתה אחת : להשיג יותר לייקים.

על פניו זה היה די הגיוני. יותר לייקים לעמוד, יותר אנשים נחשפים לעמוד שלך, יותר אנשים צופים בפוסטים שלך, יותר לקוחות פוטנציאלים.

בעוד שלהביא לגידול בלייקים בעמוד שלך, כרוך בהרבה פעילות ומצריך מאמץ, פייסבוק מציעים לנו קיצור דרך.

זה הולך ככה : אתם תשלמו לנו, ואנחנו נדאג לשאר,פחות או יותר.

פרסום ממומן נהיה חלק חשוב בפעילות השיווקית של בעלי עמודים. למי שלא התנסה ביצירת מודעות לקידום העמוד, מדובר על מודעות שנוצרות דרך מערכת הפרסום של פייסבוק.

כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להזין את פרטי קהל היעד שלכם (מיקום, גיל, מין תחומי עניין) להגדיר איזו תמונה וטקסט יופיעו במודעה, ופייסבוק כבר ידאגו להציג את זה בזמן ובמיקום שיביא לכמה שיותר לייקים לעמוד שלכם, במסגרת התקציב שהגדרתם.

בתמונה: מודעת לייק טיפוסית

התהליך הזה נהיה יותר ויותר פשוט במהלך השנים האחרונות, עד כדי כך שלפעמים כל מה שצריך זה רק ללחוץ על כפתור אחד.

פה בדיוק נמצאת הבעיה, לפעמים שפעולה היא קלה מידי – צריך לחשוש.

כי קיצורי הדרך שפייסבוק מציעה – אמנם יחסכו לך הרבה זמן,

אבל לרוב יביאו לתוצאות ירודות.

הפרסום בפייסבוק עובד בצורה די פשוטה, הקונספט הוא של בורסת פרסום, כלומר שטחי הפרסום ברחבי האתר מוצעים במרכז למרבה במחיר.

ברגע שאנחנו יוצרים את המודעה, אנחנו קובעים את המחיר שאנחנו מוכנים לשלם על כל חשיפה, או קליק או פעולה.

מערכת הפרסום מחליטה איפה למקם את המודעות ברחבי האתר ולמי להציג אותם, בצורה שתביא לתוצאות האופטימליות.

כן, פיסבוק לא רק רוצים את הכסף שלך, חשוב להם שקודם כל תקבלו החזר טוב על ההשקעה, כי אם לא, אתה פשוט תפסיק לפרסם.

אז בקמפיין שמטרתו להביא יותר לייקים לעמוד, המטרה היא כמותית בסופו של דבר.

כדי להגיע למספר הרב ביותר של לייקים לעמוד, האלגוריתם מאחורי מערכת הפרסום יעדיף תמיד להציג את המודעות שלכם לאנשים שזול יותר לפרסם להם. ובמקרה הזה, לכל אדם יש מחיר. העלות של שטח הפרסום משתנה מאדם לאדם שאליו אתה מפרסם.

אז איך הם מחליטים את זה ? אף אחד לא יודע בדיוק.

בארצות הברית פייסבוק מחזיקה מידע רב על רכישות קודמות של משתמשים, על ידי מידע עסקי שהם מקבלים מחברות שזה עיסוקן. כנראה שגם לאינטרקציה של הלקוח עם מודעות אחרות יש קשר.

בארץ, כמו גם בשאר מדינות העולם, החיתוך הוא פחות מדוייק ויותר כללי.

בעיקרון הוא מבוסס על הגדרות סוציו-אקונומיות.

נגיד, להציג מודעה לאדם שגר בשוויץ יהיה הרבה יותר יקר, מאשר להציג מודעה לאדם שגר בהודו.

למה ? כי ההכנסה ההמוצעת לתושב שוויץ היא גבוהה יותר מאשר בהודו. לכן מפרסם צפוי להכניס יותר כסף פר רכישה מאותו שוייצרי, ופייסבוק יכולה לגבות יותר כסף בעבור הפרסום.

זהו הבסיס של מערכות פרסום מבוססות מכרז. המחיר הוא דינמי ומשתנה כל הזמן. אתה מגדיר את התנאים הכללים, כמו : מיקום המודעות, מחיר לצפייה במודעה, תקציב ליום וכו׳

וברגע שמשתמש נכנס לעמוד הבית בפייסבוק, מערכת הפרסום ניגשת למאגר המידע שלה ומנסה לראות מה הן המודעות המתאימות ביותר להצגה בנדל״ן הפנוי שעל המסך.

האינטרסים הם כפולים,

מצד אחד הם מעוניינים להכניס כמה שיותר פר מודעה, מצד שני הם רוצים שהכסף שאתם משלמים על פרסום, לא יתבזבז סתם.

ומה אתה רוצה ? לשלם פחות ולקבל יותר.

וכאן נמצאת בדיוק הבעיה. אתה רוצים לשלם פחות, פייסבוק יציגו את המודעות שלך לקהל שזול לפרסם לו, וכך תקבל מבול של לייקים חדשים לעמוד, שמחירם אמנם זול, אבל האיכות שלהם כנראה גם נמוכה. מקרה קלאסי של איכות לעומת כמות.

במערכת הפרסום הנתונים נראים מצויין, מחיר נמוך ללייק, שלפעמים ממשיך לרדת לאורך תקופה ארוכה.

אבל בפועל, שמסתכלים על הדברים בגובה הקרקע, בעמוד הפייסבוק עצמו, הדברים נראים אחרת.

התלונה מספר אחת של מפרסים בארץ נוגעת ללייקים מהמגזר הערבי. בעלי עסקים, אפילו כאלו שהעסקים שלנם מציעים שירותים או מוצרים למגזר, מתלוננים שהיחס בין לייקים שהגיעו מהמגזר, לעומת לייקים שהגיעו מהאוכלוסיה היהודית בארץ – הוא לא הגיוני.

הסיבה לכך היא שהרבה יותר זול לפרסם להם. בגלל שבאופן ממוצע, ההכנסה של המגזר הערבי היא נמוכה יותר בהשוואה לשאר קבוצות דמוגרפיות בארץ, וסטטיסטית הנכונות שלהם לבצע רכישות באינטרנט נמוכה יותר. לכן מפרסמים אחרים בפייסבוק יהיו מוכנים לשלם פחות עבור הצגת מודעות לקהל היעד הזה. המחיר ההממוצע להצגת מודעה נמוך יותר בהשוואה לאוכלוסיה היהודית.

אותו הדבר קורה כאשר מציגים מודעות מחוץ לישראל. אם נחליט להציג מודעה מסויימת לכל אזרחי העולם, באופן טבעי – עיקר תקציב הפרסום יופנה למדינות שזול יותר לפרסם להם. הרבה מפרסמים מתלוננים על לייקים רבים שמגיעים ממדינות באסיה כמו הודו, פקיסטן ותאילנד ומדינות אפריקה השונות, למשל מרוקו וניגריה. עובדתית פשוט הרבה יותר זול לפרסם להם. לכן במטרה למקסם את תקציב הפרסום – עדיך לאלגוריתם לשלוח את אותו תקציב הפרסום למדינות ״זולות״ יותר.

אם אתם יודעים שהלקוחות שלכם אמורים להגיע מאותם מגזרים או אותן מדינות – אז מצויין. הבעיה היא בעמודים שמקבלים הרבה לייקים מאותן מדינות, אבל אלו לא הופכים ללקוחות בפועל. והמעורבות שלהם בעמוד היא נמוכה.

ומעל לכל זה, אנחנו נתקלים בעוד בעיה, לצד המירוץ להגדלת מספר הלייקים שכל בעלי העמודים נמצאים בו, חברות שונות החלו להציע לבעלי עמודים לרכוש חבילה של מאות או אלפי לייקים, שכמעט תמיד מגיעים מפרופילים פיקטיבים, או כאלו שהושגו בדרכי מרמה.

יש סיפורים על חוות לייקים שנמצאות במדינות עולם שלישי, אלו מפעלים ללייקים בהם יושבים פועלים ומקליקים על כפתור הלייק. זאת בוודאי תמונה מאוד משעשעת.

בפועל, לרוב מדובר על תוכנות אוטומטיות שמבצעות את אותה הפעילות. בגלל שאותן התוכנות מייצרות דפוסים שחוזרים על עצמם – פייסבוק יכולה לזהות את אותם הפרופילים ולסגור אותם. כדי לגרום לאותם פרופילים להראות יותר אמיתיים, הם יעשו לייק לא רק למי ששילם לה, אלא  גם לפרופילים אקראיים, לרוב אלו יהיו בעלי עמודים תמימים כמונו.

בסופו של דבר, אנחנו גם נקבל לייקים מפרופילים לא רלוונטים, מעט החשיפה שיש לפוסטים שלו יגיעו לאנשים הלא נכונים, וכשנשלם על קידום פוסטים לכל קהל העמוד, אנחנו נוציא כסף על אנשים לא אקטואלים.

אז איך אפשר למנוע את זה ?

1. לייק גייט

זאת היא אסטרטגייה שאני משתמש בה כבר כמה שנים והיא עדיין עובדת מצויין. במקום להריץ מודעות לייק רגילות ((page like ads יוצרים מודעות הפנייה לאתר (website clicks) שמובילות לטאב מיוחד בעמוד שלכם ובו קריאה פשוטה לפעולה. לדוגמא : ״עשו לנו לייקים בכדי לקבל עדכונים על מוצרים חדשים״

ההנחה היא שהלייקים שיתקבלו יגיעו אך ורק ממי שישקיע את המאמץ לקרוא את תוכן טאב הנחיתה ויעשה את הפעולה עצמה של לחיצה על כפתור הלייק. מכיוון שהגולש צריך להתאמץ, זה יבטיח שהלייקים שיגיעו מאותו הפרסום אמנם יהיו קצת יותר יקרים – אבל הרבה הרבה יותר איכותיים. החסרון העיקרי היא שמערכת הפרסום לא מאפשרת לנו לעקוב אחרי המספר המדוייק של הלייקים שהגיעו מאותה המודעה, ואנחנו צריכים לעקוב אחרי זה באופן ידני. ניתן לעצב טאבים כאלו בקלות, ולהטמיע אותם בעזרת התוכנות החינמיות כדוגמת Woobox

2. CPC לעומת CPM אלו שני הסוגים העיקריים של אסטרטגייות התמחור בפייסבוק. CPC – Cost Per Click הוא תשלום לפי קליקים, כלומר רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלך. CPM – Cost Per imprestion הוא תשלום לפי מספר החשיפות של המודעה (המחיר הוא ל1000 חשיפות).

לרוב אנשים בוחרים באופציה של תשלום לפי קליק, שגורם לאלגוריתם לנסות להוריד את המחיר הממוצע על ידי חשיפה לקהלים זולים יותר. על ידי שינוי התמחור לCPM , או שינוי ל CPM והגדלת המחיר ל1000 לצפיות. במקרה מדובר על ניסוי וטעייה, יש קמפיינים שיגיבו בצורה חיובית וכאלו שלא. אם יצרתם קמפיין חדש, ואתם רואים שיותר ויותר לייקים לא רלוונטים מגיעים לעמוד שלכם, שווה להתנסות בשינוי שיטת התמחור לפני שעוצרים את הקמפיין לחלוטין.

3.Optimize for likes / Optimezed CPC

אופצייה חדשה יחסית במערכת הפרסום. במקום לבחור באופציות המסורתיות של תשלום לקליקים או תשלום לצפיות, פייסבוק מציעה לנו אופטימיזציה אוטומטית של המודעות כדי להבטיח יותר לייקים. גם במקרה הזה, מדובר בניסוי. למרות שהאלגוריתם שפייסבוק פיתחו כדי לאפשר אופטימיזציה של קמפיינים עובד מצויין בהרבה מקרים, לפעמים הוא עדיין מנסה לפרסם לקהלים זולים בכדי להוריד את המחיר הממוצע ללייק. בשורה התחתונה, עדין מתפלק לו איזה לייק ערבי פה ושם.

4. קהלים מותאמים אישית

בזמן יצירת המודעות לקמפיין לייקים, האופצייה לפרסום לקהל יעד מותאם (custom audiance) היא הראשונה, ולא בכדי. פרסום לקהל יעד מוגדר מראש יכול ללא ספק להוריד את המחיר ללייק ולבטל כמעט לחלוטין את ההופעה של לייקים מזוייפים או שאיכותם ירודה.

הנה כמה סוגי קהלים מומלצים : אנשים שביקרו באתר שלך אנשים הדומים לקהל קיים (lookalike) פרסום לרשימת התפוצה או רשימת לקוחות עבר/קיימים פרסום לקבוצות פייסבוק (על ידי שימוש בכלי חיצוני)

5. לא להשתמש בכלים האוטומטים של פייסבוק לפרסום מודעות

כן, שמעתם אותי נכון. פייסבוק מנסים לשכנע אותנו להגדיל את מספר הלייקים של העמוד על ידי הצבה של כפתורים שונים ברחבי האתר והפיכת תהליך יצירת מודעות הלייק לפשוט יותר וכמעט אוטומטי. ברוב המקרים המודעות הללו פשוט לא אפקטיביות. הוא נועדו למשוך אנשים שעדיין לא השתמשו במערכת הפרסום ולהראות להם שהיא אפקטיבית, אבל בעוד מערכת הפרסום באמת נהדרת, הגדרות אוטומטיות הן ממש לא!

הנה מספר דוגמאות לכפתורים כאלו :

אם אתם רצינים לגבי קידום העמוד שלכם אתם חייבים ליצור מודעות אך ורק דרך מערכת יצירת המודעות או ה Power Editor . המודעות שתיצרו על ידי הכפתורים השונים ברחבי העמוד שלכם, שלמעלה, פשוט לא יביאו לכם תוצאות טובות אלא אם כן יש לכם כסף מיותר לבזבז – וותרו עליהם!

נתקלת בלייקים מזוייפים בעמוד שלך ? מצאת שיטה אחרת להילחם בתופעה ? אשמח לשמוע ממך ! תוכל להגיב כאן למטה…

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

Insights

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

קהלי יעד

מיקום כפתור הגישה לכלי שונה, ונמצא היום כאן:

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

כלי ניתוח הקהלים

מיקום כפתור הגישה לכלי שונה, ונמצא היום כאן:

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

משימות השיעור הרביעי

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

שיעור חמישי – כלים מתקדמים

שיווק מחדש – Remarkting

מיקום כפתור הגישה לכלי שונה, ונמצא היום כאן:

להסבר על הטמעת קוד באתרי wix

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

המרות באתר

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

Graph Search

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

Buffer – כלי לניהול פרופילים

להרשמה לשירות:
bufferapp.com

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

משימות השיעור החמישי

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

שיעור שישי – Power Editor

מבוא ל – Power Editor

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

לשכפל מודעות, קבוצות וקמפיינים

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

לערוך מודעות במקביל

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

קידום פוסטים כמודעה

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

Dark Posts

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

איך לגנוב תמונות

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…