10 השלבים לכתיבת מדריך חינמי

מדריך חינמי הוא סוג של מגנט לידים, מעין שוחד “אתי” אותו אנו מציעים ללקוח הפוטנציאלי תמורת פרטי ההתקשרות שלו.

כתיבת מדריך היא פתרון מעולה ליצירת מגנט לידים לאנשים שלא אוהבים להצטלם או מחפשים דרך מהירה לבנות או להגדיל את רשימת התפוצה.

רוב בעלי העסקים שמנסים לכתוב מדריך חינמי נתקלים בהמון מכשולים ומחסומים. זה לא דבר קל לשבת ולכתוב מדריך באורך עשרות עמודים על תחום העיסוק שלך. לרוב בעלי העסקים אין תבנית מוכחת והם פשוט מעתיקים אחד מהשני מבלי להבין את העקרונות מאחורי החלקים השונים שאמורים להיות במדריך חינמי.

אחרי מחקר ארוך, בארץ ובחו”ל, של עשרות אם לא מאות מדריכים חינמיים, יצרתי את 10 השלבים ליצירת מדריך חינמי. כל שלב נבחר בקפידה ויש לו מטרה ספציפית לעורר בלקוח תחושה מסוימת שהמטרה הסופית היא לגרום לו לרכוש ממך.

בעסק שלי יצרתי מספר רב של מדריכים חינמיים שעזרו לי להשיג אלפי נרשמים לרשימת התפוצה. כמו כן, עבדתי עם עשרות בעלי עסקים שהשתמשו בעשרת השלבים ליצירת מדריך חינמי כדי לכתוב ולהשיק מדריכים במהירות וביעילות רבה.

בתוכנית הפעולה הזו אחלוק אתכם כל מה שאני למדתי על כתיבה מהירה של מדריכים חינמיים שיגרמו לכם להיראות כמו מומחים מובילים בתחומכם.

בהצלחה!

בן יעבץ
מנהל הדרכות
המעבדה לשיווק דיגיטל

נ”ב

עולות לכם שאלות במהלך ההדרכה? רוצים להתייעץ עם חברי הקבוצה?

לחצו פה לשרשור שאלות ותשובות* בקבוצת הפייסבוק הסגורה שלנו.

*זמין רק עבור חברי קהילת העסקים של המעבדה…
רוצים להצטרף ולקבל ליווי אישי מצוות המומחים שלנו? לחצו פה

אחוז ההשלמה של הקורס

0.00%

התחילו כאן

לחצו עליי להסבר קצר לגבי אתר ההדרכות

ראשית, אם אתה חבר בקהילת העסקים של המעבדה לשיווק דיגיטלי, יש לך אפשרות להעלות כל שאלה שיש לך לגבי תכנית הפעולה הזו (או כל שאלה אחרת על שיווק) בתוך *קבוצת המאסטרמיינד הפרטית שלנו בפייסבוק.

*זמין רק עבור חברי קהילת העסקים של המעבדה… רוצים להצטרף ולקבל ליווי אישי מצוות המומחים שלנו? לחצו פה

הנה איך להפיק את המירב מתכנית הפעולה הזו:

1. עברו על כל התכנים פעם אחת: קראו את כל התכנים, צפו בכל הסרטונים והורידו את כל הכלים שמצורפים לתכנית הפעולה הזו לתיקייה ייעודית במחשב. אל תנסו להשלים את משימות השיעור עד שלא סיימתם לקרוא את כל תכנית הפעולה. זה יעזור לכם להבין את התמונה המלאה לפני שתנסו ליישם את השלבים השונים בשיווק שלכם.

2. השלימו את כל משימות השיעור: בכל תכנית פעולה יש משימות שמטרתם להוביל אותך לעבר התוצאה הרצויה. השלימו כל שלב בסדר המתאים כדי להשיג את התוצאה של תכנית הפעולה הזו.

לסיום, בואו נראה איך להשתמש בממשק תכניות הפעולה.

1. סרגל התקדמות: מראה את אחוז ההתקדמות שלכם בתכנית הפעולה הספציפית. בכל פעם שמסמנים את תיבת הסימון (שלצידה המספר 3) סרגל ההתקדמות מתמלא.

2. חלקי ההדרכה: ההדרכה מחולקת לכמה חלקים שמכילים כמה שלבים בדרך להשגת תוצאה רצויה. ברגע שתסמנו את כל השלבים בתוך חלק מסוים של ההדרכה, תיבת הסימון של אותו חלק תסומן באופן עצמי.

3. תיבת סימון סיום שלב: הקליקו על תיבת הסימון כדי לאשר סיום שלב בהדרכה. לחיצה על תיבת הסימון תעדכן את סרגל ההתקדמות ותקרב אתכם שלב אחד קדימה לעבר התוצאה שלכם.

4. לחצנים: השתמש בלחצנים זה כדי לפתוח ולסגור את הלשוניות שבהם נמצא התוכן של אותו שלב.

5. אזור התוכן: כאן נמצא התוכן של תכנית הפעולה שמורכב מסרטונים, טקסט וקישורים שונים.

6. כלים להורדה: ברוב תכניות הפעולה תמצאו כלים ודפי עבודה שיעזרו לכם ליישם את המידע שיש בהדרכה. לחצו על הקישורים המסומנים באדום ושמור את הקבצים לתיקייה ייעודית במחשב. אנחנו ממליצים לעשות תיקייה נפרדת לכל תכנית פעולה.

7. סימון משימות השיעור: מתחת לחלק מהשלבים יהיו משימות שעליכם לעשות כדי להשלים את אותו שלב. אם אתם רוצים לקבל תוצאה מצפייה בהדרכה, עשו את המשימות האלו!

8. כפתור סיום שלב: הקליקו על הכפתור הזה כדי לאשר את סיום השלב. לחיצה על הכפתור תסמן וי בתיבת סימון השלב ותפתח את השלב הבא בהדרכה.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

מטרת המדריך החינמי

מטרת המדריך מתחלקת לשניים:

1. להראות את הייחודיות שלך ושל העסק. לתת מעין "טעימה" מהעסק, מאישיותך ומהמומחיות שלך כדי שהלקוח יבין שיש אדם אמיתי שעומד מאחורי המוצר או השירות. שיכול לעזור לו לטפל בבעיה או באתגר שעומד בפניו.

2. להגדיל את רשימת הלקוחות הפוטנציאליים שלך, מה שנקרא בשפה השיווקית – רשימת התפוצה.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

למה להשתמש במדריך החינמי?

ממחקרים רבים שעשיתי גליתי שאחוז קטן בלבד של לקוחות פוטנציאליים מוכנים לעשות צעד וליצור קשר עם בעל העסק באופן מידי, למרות שהם צריכים את המוצר או השירות.

רוב הלקוחות נמצאים במצב של המתנה או הדחקה לגבי הבעיה שלהם. לכן הם לא ישאירו את הפרטים שלהם בטופס שמציע להם לקנות משהו שמטפל בבעיה שלהם. אבל אחוז גדול מהם יהיו מוכנים להשאיר כתובת אימייל בטופס שמציע להם מידע בחינם שיכול לעזור להם לטפל באותה בעיה.

כאן נכנס המדריך החינמי.

המדריך החינמי הוא ה"פיתיון" שלך למשוך את אותם לקוחות שנמצאים במצב של הדחקה או המתנה לגבי הבעיה שלהם. לאחר שהם יקראו את המדריך ויבינו שאתה באמת מסוגל לעזור להם, יגדל הסיכוי שהם יפנו אלייך בצורה משמעותית.

גם אם הלקוחות לא יפנו אלייך ישירות לאחר שיקראו את המדריך, עדיין יש בידך את כתובת האימייל שלהם ותוכל להמשיך לתקשר איתם, להציע להם הצעות ולנסות לשכנע אותם לרכוש ממך את המוצר או השירות שלך.

זה הכוח מאחורי המדריך החינמי וזה למה כל המומחים המובילים ביותר בישראל, בכל תחום שהוא משתמשים במדריך חינמי או סוג של מתנה חינמית כלשהו כדי לבנות את רשימת הלקוחות הפוטנציאליים שלהם.

עכשיו שהבנת את חשיבות יצירת המדריך החינמי וכיצד הוא יכול לשמש אותך כדי להגדיל את העסק שלך, אני חושב שאתה מוכן להתחיל עם היצירה שלו.
אז קדימה. בוא נתחיל!

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

שלב 1- הכנה לכתיבת המדריך

התמונה הגדולה בשיווק באינטרנט

במצב אידאלי, אם הלקוח היה יודע שיש לנו מוצר או שירות שמטפל בבעיה שלו הוא היה פשוט מגיע ורוכש. אבל בעולם האמתי יש ללקוחות שלנו המון מחסומים, חששות ואמונות מגבילות שגורמות לו להישאר במצב של המתנה או הדחקה לג
בי הבעיה שלו. המטרה שלנו היא לבנות גשר שיווק שידלג מעל המחסומים האלו. השימוש במדריך חינמי הוא הבסיס לגשר הזה והדבר שמניע את הלקוח להיכנס לרצף השיווק שלנו. בתמונה למטה ניתן דוגמה ל"גשר שיווק" שיכול לשמש אותך כדי למשוך לקוחות פוטנציאליים לעסק. זהו רק דוגמה אחת לשימוש במדריך חינמי שאני ממליץ להשתמש בה.

בשלב הראשון נפרסם מודעה, פוסט או כל דבר אחר שיכול להגיע ללקוח האידאלי שלנו. בפרסום לא נדבר על המוצר או השירות שלנו, אלא נשווק את המדריך החינמי. מטרת המודעה היא לגרום ללקוח להקליק על המודעה. בשלב השני הלקוח יגיע לדף נחיתה שבו הלקוח יתבקש להכניס את פרטיו לטופס הרשמה בשביל לקבל גישה למדריך החינמי. ברגע שהלקוח יכניס את פרטיו לטופס ישלח אליו המדריך החינמי, אותו אנחנו יוצרים יחדיו. כמו כן, אפשר במקביל להעביר אותו לדף נחיתה נוסף שבו תציע לו הצעה נוספת. כמו למשל, שיחת אבחון או הכרות. ברגע שיש בידך את כתובת המייל של הלקוח ניתן לשלוח לו הודעות והטבות לאורך זמן. שימוש במבנה הזה יכול לעזור לך להגיע ללקוחות פוטנציאליים שעדיין לא מוכנים לרכוש את המוצר או השירות שלך. עם הזמן, כאשר הלקוחות יהיו מוכנים לרכוש, אתה תהיה הראשון שהם יחשבו עליו.

כלים: תמונת גשר השיווק להורדה

משימות השיעור:

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

מי הלקוח שלי

על מנת לשווק בצורה אפקטיבית וליצור מדריך חינמי טוב יש להתמקד בדמות של לקוח אידאלי אליו נפנה את המסר שלנו. הרבה בעלי עסקים שפותחים את העסק רוצים לעזור לכמה שיותר אנשים ולהרוויח כמה שיותר כסף. בגלל זה הם מתפתים להניח שקהל היעד של העסק שלי הוא "כולם". אבל האמת שונה לחלוטין. בתוך קהל היעד שלי יש רק 20% לקוחות אידאליים לעסק שלי. אלו הלקוחות הכי טוב לעסק שלי. כדי ליצור מסר שיווקי חזק שיגע בהם יש לאפיין אותם בעזרת 5 משתנים:

  1. האלמנט הרגשי שלי – עם מי כיף לי לעבוד?
  2. דמוגרפיה – מין, גיל, גובה, מקום מגורים, תחומיי ענין וכו'.
  3. פסיכוגרפיה – ברממ"אטר: בעיה, רצון, מודעות, מרגש ואמונה.
  4. מצב כלכלי – רמת הכנסה, מקום עבודה, מסוגלות ונכונות לשלם לך את הסכום שאתה דורש.
  5. עסקי – פוטנציאל גדול לשת"פ והפניות.

בעזרת 5 המאפיינים הללו ניצור פרסונה מדויקת של הלקוח הפוטנציאלי שלנו. ברגע שניצור פרסונה מדויקת של הלקוח, נוכל להכיר את הלקוח בצורה אינטימית, נבין מה הוא באמת רוצה, מרגיש ומאמין ויהיה לנו קל יותר ליצור מדריך חינמי שישכנע אותו לרכוש את המוצרים או השירותים שלנו.

כדי ליצור תמונה מקיפה יותר של כל המאפיינים הדמוגרפים של הלקוח האידאלי, ניתן להעזר בתרשים הברממ"אטר. השימוש בברממ"אטר נועד לעזור לך להוציא מתוכך את כמה שיותר מידע לגבי הלקוח האידאלי שלך. נסה לכתוב כל העולה על דעתך ללא מקום של שיפוטיות כלפי עצמך או רצון להיות צודק.

נדפיס את התרשים או נצייר את חמשת החלקים על בריסטול ונמלא אותו בעזרת מענה על השאלות הבאות:

  1. מהי הבעיה שיש ללקוח?
  2. איך הלקוח מתאר את הבעיה במילים שלו?
  3. מהי רמת המודעות של הלקוח? (לא מודע, מודע לבעיה, מודע לפתרונות, מודע לפתרון שלי, מודע אליי)ברממטר
  4. מה צריך להיות המסר השיווקי כדי שהוא ירכוש ממני?
  5. מה הלקוח רוצה להיות, להשיג או לעשות?
  6. במה הלקוח רוצה לחסוך או ממה הוא רוצה להימנע?
  7. איך הלקוח מרגיש לגבי הבעיה או המצב שלו ברגע זה?
  8. איך הלקוח רוצה להרגיש לגבי הבעיה או המצב שלו?
  9. במה הלקוח מאמין ברגע זה?
  10. במה הלקוח צריך להאמין כדי לרכוש ממך?

המשך להוסיף תכנים מפעם לפעם כאשר אתה מגיע לתובנות חדשות לגבי הלקוח האידאלי שלך.

כלים:

תרשים ברממ"אטר להורדה

מסמך רצונות ותשוקות נפוצים

תבנית ליצירת פרסונת לקוח

דוגמה לפרסונת לקוח מלאה

משימות השיעור:

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

נוסחת הקסם – מי > תוצאה > פיתיון

כדי למשוך את הלקוח האידאלי נשתמש במגנט לידים, במקרה שלנו, מדריך חינמי. אבל לא כל מוצרי המידע נוצרו שווים. שימוש במוצר מידע לא נכון ימשוך את הלקוח הלא נכון.

לכן, חשוב מאוד להבין מה התוצאה המדויקת שהלקוח האידאלי שלנו רוצה להשיג. רק אז נוכל לבנות סביב אותה תוצאה את המדריך החינמי.

טעויות נפוצה לגבי יצירת המדריך החינמי היא להשתמש במדריך החינמי כסתם פיסת תוכן שלא קשורה למסר השיווקי ולא מחוברת לוגית למוצר או לשירות הנמכר.

לדוגמה: מדריך חינמי בנושא "איך לטפל בעור הפנים בעצמך" כאשר מטרת השיווק היא להשיג לקוחות ברמה גבוהה שמשקיעות הרבה כסף על טיפולים קוסמטיים.

לפני שתקבל החלטה מהו הנושא עליו המדריך החינמי ידבר, שאל את עצמך את השאלות הבאות:

  1. מיהו הלקוח האידאלי שלי?  (מענה על שאלה זו הייתה אמורה להתקבל כאשר עשית אם המשימות של השיעור "מי הלקוח שלי" .אם עוד לא השלמת את המשימות בשיעור זה, עכשיו זה הזמן.)
  2. מהי התוצאה שהלקוח רוצה להשיג או הבעיה הבוערת שהוא רוצה לפתור שאני יכול ורוצה לעזור לו?
  3. התחל לחשוב, מהו נושא המדריך החינמי שיכול למשוך את הלקוח האידאלי?

אתה מוזמן לקבל השראה מאוסף הדוגמאות למדריכים החינמיים שמופיעים באזור הכלים.

מתקשה לחשוב על רעיון? אל דאגה. השיעור הבא ידבר על 4 גישות נפוצות ליצירת מדריך חינמי. אני בטוח שבשיעור זה תוכל לקבל כיוון טוב למדריך חינמי.

כלים:

דוגמאות למדריכים חינמיים בנושאים שונים

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

4 גישות ליצירת מדריך חינמי

לפני שבוחרים את הנושא הכללי שעליו נכתוב את המדריך חשוב להבין שישנם ארבע גישות שונות ליצירת מוצר מידע. כל גישה מתאימה לסוג אחר של בעל עסק ולמטרה שאתם רוצים להשיג.

ארבעת הגישות הן:

1. הסבר מה הלקוח צריך לעשות כדי להשיג את המטרה שהוא רוצה ולמה הוא צריך לעשות את זה. אבל אל תסביר לו בדיוק איך עושים את זה.

הרציונל מאחורי גישה זו הוא הרצון של הלקוח לסגור את המעגל שפתחת. הלקוח מבין עכשיו מה הוא צריך לעשות, אבל לא יודע איך לעשות את זה. לאנשים יש נטייה לרצות להשלים דברים שנשארים פתוחים, בדיוק כמו בצפייה באחת מסדרות הטלוויזיה המובילות.

2. טעימה קטנה מהמוצר או מהשירות.

גישה זו עובדת בגלל ההוכחה שמקבל הלקוח לכך שהמוצר או השירות שלך באמת עובד. אם הוא ינסה את זה בעצמו ויראה שזה עובד הוא יהיה הרבה יותר נכון לשכור את שירותיך.

3. פתרון חדש, אחר, מהיר או טוב יותר לבעיה של הלקוח.

.מדריך זה יכול להתאים ללקוחות שמכירים את הפתרונות השונים שיש בשוק אבל עדיין לא משוכנעים שיש פתרון שמתאים להם או שהם ניסו וזה לא עבד. לכן במדריך זה תציג את הפתרון שלך כמשהו חדש, שונה או מהיר וטוב יותר לעומת האחרים.

הרציונל מאחורי גישה זו הוא העובדה שאנשים מכורים לדברים חדשים, שונים ותוצאות מהירות יותר. אנשים מחפשים כל הזמן את קיצור הדרך הבא. זה גם יכול לשכנע אנשים שניסו מוצר כלשהו בעבר אבל הבעיה שלהם עדיין לא נפתרה.

4. הסבר ללקוח איך לבחור מישהו כמוך.

אף אחד לא אוהב לעשות טעויות. אתה יכול ליצור מדריך קצר שמסביר איך לבחור בעל מקצוע בתחום שלך ולתוכו להכניס את היתרונות שלך בתור בעל מקצוע, החסרונות והדברים שצריך להיזהר מהם אצל בעלי מקצוע אחרים בתחום שלך.

אחד מהעקרונות בשכנוע הוא הדדיות, אתה בעצם עושה להם טובה כאשר אתה מזהיר אותם מטעויות ובזבוז של זמן, כסף ואנרגיה ומסביר להם איך לקבל את התוצאה שהם רוצים. חוק ההדדיות אומר שאם עשית טובה למישהו הוא בדרך יחזיר טובה בחזרה. לכן כאשר אותו לקוח יחליט לשכור מישהו בתחום העיסוק שלך, אתה תמיד תהיה זה שעזר לו בזמן שכולם רק צרחו בקול רם "קנה ממני".

מסגור התוכן העיקרי:

לאחר שנבחר גישה ליצירת המדריך החינמי שלנו, נוכל לבחור נושא כללי או דרך "למסגר" את התוכן העיקרי עליו אנחנו רוצים לדבר במדריך. הורד את המסמך שמכיל דוגמאות למסגור התוכן באזור הכלים כדי לקבל רעיונות למדריך שלך.

זכור, התוכן העיקרי הוא רק עשירית מהתוכן של המדריך החינמי. שאר החלקים חשובים לא פחות, לכן אל תבזבז יותר מידי זמן על בחירת הנושא והתלבטות. תמיד תוכל לחזור לתוכנית הפעולה הזו ולייצר עוד מדריך חינמי. שאר החלקים נשארים די אותו הדבר ובנויים לפי תבנית העתק-הדבק לפי עשרת השלבים.

כלים:

דוגמאות למסגור התוכן העיקרי של המדריך החינמי

משימות השיעור:

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

שלב 2 – יצירת המדריך החינמי

10 השלבים ליצירת מדריך חינמי

הגיע הזמן לשבת ולכתוב את המדריך. אבל אל דאגה, בהדרכה זו תקבל תבנית העתק-הדבק אליה תוכל לצקת את התוכן ולסיים את הכתיבה בזמן קצר.

שים לב שרק חלק אחד מתוך עשרת החלקים הוא התוכן העיקרי ושאר השלבים משמשים כבסיס אך גם כהמלצה.

אם אתה מתקשה להשלים את אחד השלבים, המשך הלאה. השלב היחיד שאי אפשר לוותר עליו הוא שלב 7. בשלב זה יש לספק ללקוח את התוכן העיקרי. זהו התוכן שהלקוח שלכם מצפה לקבל כאשר הוא מבקש להוריד את המדריך שכתבתם.

 המדריך החינמי שלך לא צריך להיות רב-מכר… רק להיות באוויר! 

כלים:

תבנית העתק-הדבק לכתיבת המדריך החינמי

משימות השיעור:

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

הדרכה טכנית על יצירת המתנה והעלאה לרשת

בשיעור הקודם המטרה הייתה לכתוב את התוכן לפי עשרת השלבים. בשיעור הזה תלמד כיצד לעצב את המדריך כך שהוא יראה מושך ומקצועי וגם איך להעלות אותו לרשת כך שתוכל לתת גישה לנרשמים לרשימת התפוצה שלך.

ניתן לכתוב את המדריך בקובץ word או PowerPoint. ההבדל בניהם הוא שב-PowerPoint יש אפשרות לעשות עיצובים מורכבים יותר ולהזיז את האלמנטים השונים בדף בקלות.

תוכנות מגבילות ל-PowerPoint הם Keynote במחשבי מקינטוש או Google Slides שמגיע עם חבילת Google Drive שיש לכל אחד שפתח אי פעם חשבון Gmail.

תוכל להשתמש באוסף התבניות המעוצבות המצורפות לשיעור זה כדי לקבל השראה לסגנונות שונים.

אחרי שעיצבנו את הקובץ, הוספנו תמונות וכדומה, נשמור אותו בפורמט PDF. הסיבה שאנחנו שומרים אותו בפורמט כזה היא להקשות על ההעתקה של התכנים, למרות שלא ניתן באמת להתגונן באופן מושלם מהעתקת התכנים ע"י עסקים מתחרים.

את קובץ ה-PDF נאחסן בשירות "ענן". כלומר, נאחסן את הקובץ ברשת כדי שכל אחד יוכל לקבל גישה אליו בעזרת קישור ייחודי שנשלח לו. תוכנות ענן נפוצות הם Google Drive או Dropbox.

לאחר שהקובץ עלה בהצלחה לענן, נלחץ על "שתף" ונקבל מהאתר קישור ייחודי שבו נשתמש כדי לתת גישה למדריך החינמי לכל מי שנרשם לרשימת התפוצה.

כלים:

אוסף תבניות מעוצבות ליצירת מדריך חינמי

משימות השיעור:

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

שלב 3 – הפצת המדריך החינמי

יצירת דף הנחיתה להורדת המדריך החינמי

דף נחיתה הוא דף אינטרנטי שנועד להניע את הלקוח לבצע פעולה אחת מסוימת. מיקוד הוא עקרון חשוב מאוד בדפי נחיתה, לכן חשוב מאוד שדף הנחיתה יבקש מהגולש לבצע פעולה אחת בלבד עם מינימום הסחות דעת. בלי סרגל צדדי, בלי לינק ליציאה ובלי תפריטים. ככל שבדף הנחיתה יוכל הגולש לבצע יותר פעולות, כך קטן הסיכוי שהוא יבצע את הפעולה שברצונך שיעשה.

במקרה שלנו מטרתו של דף הנחיתה היא להוציא מהגולש את הפרטים שלו כדי לקבל גישה למדריך החינמי ולהירשם לרשימת התפוצה שלך.

בעבר, בשביל ליצור את דף הנחיתה היה צורך בידע בתכנות או שימוש במתכנת, רכישה של דומיין (כתובת האתר באינטרנט) ואירוח. כיום הדברים פשוטים הרבה יותר. בעזרת אתרים כמו רב-מסר אנחנו יכולים ליצור, בחינם וללא כל ידע טכני, דף נחיתה פעיל שנראה מקצועי ביותר, אותו אתה יכול לפרסם ברשת האינטרנט בכוחות עצמך.

דף הנחיתה להורדת המדריך החינמי מכיל כמה מרכיבים:

1. כותרת ראשית
מטרתה להיות מושכת ולפתות את הלקוח להמשיך ולקרוא את התוכן שיש בדף.

2. תת-כותרת
מטרתה להרחיב מעט על התוכן הראשי ולתמוך בכותרת הראשית.

3. רשימת בולטים
מטרתם לספר ללקוח על התוכן שיש במדריך אך לא בצורה משולמת. כלומר, הרעיון הוא לגרות את הלקוח ולהשאיר אותו בסקרנות לגבי התוכן אותו הוא אמור לקבל במדריך.

4. טופס הרשמה
מטרתו לאפשר ללקוח להירשם להורדת המדריך. בד"כ יכיל רק כתובת אימייל. ככל שתבקש מהלקוח יותר פרטים, כך ירדו אחוזי ההמרה (היחס בין המבקרים בדף לנרשמים).

5. הנעה לפעולה
נמצאת על גבי הטופס, בד"כ מעליו. מטרתה להסביר ללקוח מה לעשות כדי לקבל את המדריך. לדוגמה: "הכנס את פרטיך בטופס ולחץ על הכפתור הכתום כדי לקבל גישה בחינם למדריך".

6. כפתור הנעה לפעולה
מטרתו לשלוח את הטופס לאחר המילוי. הכפתור אמור להיות בצבע שונה מהדף כדי שיבלוט לעין. ניתן לכתוב תועלת כלשהי על הכפתור עצמו כמו למשל "כן, גם אני רוצה כלב מאולף".

קישורים:

מערכות ליצירת דפי נחיתה וניהול רשימת תפוצה:

רב-מסר

שלח-מסר

V.I.Plus

אקטיב טרייל

משימות השיעור:

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

כתיבת המייל הראשון בסדרת המסרים לרשימת התפוצה

ברגע שהלקוח יכניס את הפרטים שלו לדף הנחיתה יקרו שני דברים בו זמנית:

1. הלקוח יעבור בצורה אוטומטית למדריך אותו ביקש להוריד.

2. ישלח לו מייל ראשון שמאשר את הרשמתו לרשימת התפוצה ושולח לו שוב את הקישור למדריך במקרה שפספס או שהוא רוצה לשמור אותו לזמן מאוחר יותר.

המייל הראשון, הנקרא גם "מסר 0" הוא חשוב כי הוא יוצר את הקרקע להמשך התקשורת עם הלקוח.
השתמש בתבנית שנמצאת באזור הכלים כדי לכתוב את המסר הראשון שלך.

כלים:

תבנית למסר 0 – המייל הראשון שישלח לרשימת התפוצה

משימות השיעור:

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

יצירת מסר אוטומטי ברשימת התפוצה

בשיעור זה תראה איך יוצרים מסר אוטומטי שישלח לנרשמים לרשימת התפוצה. במסר הזה הנרשמים יקבלו קישור למדריך החינמי שיצרנו בשלבים הקודמים.

משימות השיעור:

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

שלב 4 – סיכום

מה עוד אפשר לעשות עם המדריך החינמי?

הנה כמה רעיונות מה תוכל לעשות עם המדריך החינמי כדי למשוך עוד לקוחות:

1. ניתן לשלוח את המדריך ללקוח מתעניין שפנה אליך אך לא מכיר עדיין את המוצר או השירות שלך. אם הלקוח מתלבט האם לרכוש ממך או לא, ניתן להפנות אותו למדריך, לבקש ממנו לעיין בעדויות ובסיפור האישי שלך ולתאם איתו שיחה נוספת לאחר כמה ימים. יש לקוחות שלא אוהבים שמתקשרים אליהם ונוטים להגיד "אני אחזור אליך", המדריך נותן לך סיבה טובה לעשות פולואפ, להתעניין האם הוא קרא אותו ולהציע לו לשכור שוב את שירותיך.

2. ניתן לפרסם את הקישור לדף הנחיתה בפייסבוק האישי והעסקי שלך. מומלץ אפילו לשלם על פרסום ממומן שמופנה למדריך ומכוון לקהל היעד שלך כדי לעודד עוד אנשים להוריד אותו ולהצטרף לרשימת התפוצה שלך. הנה דוגמה לפרסום כזה.

3. ישנם קבוצות פייסבוק סגורות המאפשרות מפעם לפעם לפרסם מסרים שיווקיים. זאת הזדמנות טובה לפרסם קישור להורדת המדריך. כך תוכל לאסוף מתעניינים לרשימת התפוצה שלך ולא להסתמך על יום הפרסום המיוחד בקבוצה.

4. כולנו משתמשים בדיוור אלקטרוני ושולחים מיילים. ניתן לשים קישור למדריך החינמי בחתימה המופיעה במייל שלך וכך לעודד אנשים שאתה נמצא איתם בקשר להירשם לרשימת התפוצה. אפשר אפילו לבקש מהם להעביר את המייל אם הם מכירים מישהו שהמדריך שלך יכול לעזור להם וכך ליהנות מהפצה ויראלית ללא תשלום.

הנה דוגמה לחתימה במייל שבה מופיע קישור להורדת מתנה חינמית.

5. אם יש ברשותך אתר, רעיון טוב יהיה לאסוף את המבקרים המזדמנים אל תוך רשימת התפוצה שלך במקום לאפשר להם לעזוב ואולי לא לראותם לעולם. אפשר למקם באנר בסרגל הצד שבאתר או להשתמש בחלון קופץ באזורים שונים באתר שמציע הורדה של המדריך תמורת כתובת המייל של הגולש.

כמעט לכל מערכת לבניית רשימת תפוצה יש אפשרות לבנות טופס כזה. למערכות המתקדמות מבניהם, יש אפילו אפשרות לבנות חלונות קופצים שמופעלים לפי התנהגות הגולשים באתר.

הנה לדוגמה חלון קופץ שמופיע ברגע שמנסים לעזוב את אתר המעבדה לשיווק דיגיטלי.

 פופאפ-הורדת-מדריך

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

בונוס: ניתוח קמפיין מכירה בעזרת מדריך חינמי

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

מה עכשיו?

מזל טוב! עשית דרך ארוכה אבל הגעת לסוף ההדרכה בהצלחה.

אם עקבת אחרי השיעורים האחרונים אמור להיות בידך עכשיו מדריך חינמי כתוב לפי 10 השלבים ומותאם לפרופיל הלקוח האידאלי שלך. כמו כן, דף נחיתה ומסר ראשון שנשלח לרשימת התפוצה שלך. הדברים האלו יהוו את הבסיס למערכת השיווק האינטרנטית שלך.

שים לב: ייתכן ואתה מרגיש כי השוק מוצף במדריכים חינמיים. האמת היא שרק מספר זעיר של בעלי עסקים עושים בהם שימוש. היישום של החומר הנלמד בשיעורים יכול להיות ההבדל בין עסק מדשדש לעסק משגשג.

בהצלחה!
בן יעבץ

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

אפשר לקבל את המשוב שלך על ההדרכה הזו?

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…