סט הכלים לשיווק דיגיטלי

רוצים לדעת איך אנחנו בונים את דפי נחיתה שלנו, באיזה תוכנה אנחנו עושה שימוש לניהול רשימות תפוצה, איפה אנחנו מארחים את הסרטונים שלנו או איך אנחנו מטפלים במשימות מעצבנות בעסק ב-5$ בלבד?

קיבלתי המון בקשות ממשווקים ובעלי עסקים שרוצים לדעת, מהם הכלים שהמעבדה לשיווק דיגיטלי עושה בהם שימוש לשיווק וניהול העסק. אז החלטתי לעשות קצת סדר ולשתף אתכם הדרכה חדשה שיצרתי – סט הכלים לשיווק דיגיטלי.

בהצלחה!

עומר בר
מייסד ומנכ”ל
המעבדה לשיווק דיגיטלי

נ”ב

עולות לכם שאלות במהלך ההדרכה? רוצים להתייעץ עם חברי הקבוצה?

לחצו פה לשרשור שאלות ותשובות* בקבוצת הפייסבוק הסגורה שלנו.

*זמין רק עבור חברי קהילת העסקים של המעבדה…
רוצים להצטרף ולקבל ליווי אישי מצוות המומחים שלנו? לחצו פה

אחוז ההשלמה של הקורס

0.00%

התחילו כאן

לחצו עליי להסבר קצר לגבי אתר ההדרכות

ראשית, אם אתה חבר בקהילת העסקים של המעבדה לשיווק דיגיטלי, יש לך אפשרות להעלות כל שאלה שיש לך לגבי תכנית הפעולה הזו (או כל שאלה אחרת על שיווק) בתוך *קבוצת המאסטרמיינד הפרטית שלנו בפייסבוק.

*זמין רק עבור חברי קהילת העסקים של המעבדה… רוצים להצטרף ולקבל ליווי אישי מצוות המומחים שלנו? לחצו פה

הנה איך להפיק את המירב מתכנית הפעולה הזו:

1. עברו על כל התכנים פעם אחת: קראו את כל התכנים, צפו בכל הסרטונים והורידו את כל הכלים שמצורפים לתכנית הפעולה הזו לתיקייה ייעודית במחשב. אל תנסו להשלים את משימות השיעור עד שלא סיימתם לקרוא את כל תכנית הפעולה. זה יעזור לכם להבין את התמונה המלאה לפני שתנסו ליישם את השלבים השונים בשיווק שלכם.

2. השלימו את כל משימות השיעור: בכל תכנית פעולה יש משימות שמטרתם להוביל אותך לעבר התוצאה הרצויה. השלימו כל שלב בסדר המתאים כדי להשיג את התוצאה של תכנית הפעולה הזו.

לסיום, בואו נראה איך להשתמש בממשק תכניות הפעולה.

1. סרגל התקדמות: מראה את אחוז ההתקדמות שלכם בתכנית הפעולה הספציפית. בכל פעם שמסמנים את תיבת הסימון (שלצידה המספר 3) סרגל ההתקדמות מתמלא.

2. חלקי ההדרכה: ההדרכה מחולקת לכמה חלקים שמכילים כמה שלבים בדרך להשגת תוצאה רצויה. ברגע שתסמנו את כל השלבים בתוך חלק מסוים של ההדרכה, תיבת הסימון של אותו חלק תסומן באופן עצמי.

3. תיבת סימון סיום שלב: הקליקו על תיבת הסימון כדי לאשר סיום שלב בהדרכה. לחיצה על תיבת הסימון תעדכן את סרגל ההתקדמות ותקרב אתכם שלב אחד קדימה לעבר התוצאה שלכם.

4. לחצנים: השתמש בלחצנים זה כדי לפתוח ולסגור את הלשוניות שבהם נמצא התוכן של אותו שלב.

5. אזור התוכן: כאן נמצא התוכן של תכנית הפעולה שמורכב מסרטונים, טקסט וקישורים שונים.

6. כלים להורדה: ברוב תכניות הפעולה תמצאו כלים ודפי עבודה שיעזרו לכם ליישם את המידע שיש בהדרכה. לחצו על הקישורים המסומנים באדום ושמור את הקבצים לתיקייה ייעודית במחשב. אנחנו ממליצים לעשות תיקייה נפרדת לכל תכנית פעולה.

7. סימון משימות השיעור: מתחת לחלק מהשלבים יהיו משימות שעליכם לעשות כדי להשלים את אותו שלב. אם אתם רוצים לקבל תוצאה מצפייה בהדרכה, עשו את המשימות האלו!

8. כפתור סיום שלב: הקליקו על הכפתור הזה כדי לאשר את סיום השלב. לחיצה על הכפתור תסמן וי בתיבת סימון השלב ותפתח את השלב הבא בהדרכה.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

איך להשתמש בהדרכה זו

המדריך מחולק לארבעה נושאים עיקריים:

  • כלים לשיווק באימייל
  • כלים לבניית אתרים ודפי נחיתה
  • כלים לאינטרקציה
  • כלים לפרודקטיביות

אלו הכלים שאנו עושים בהם שימוש יום יומי בשיווק העסק שלנו, ואני שמח להמליץ לך עליהם.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

הסבר לגבי מבצעים והטבות לצופי ההדרכה

פניתי לחברות השונות ורובם הסכימו להעניק מבצעים והנחות למשתתפי ההדרכה. כדי ליהנות מהטבות אלו, חפשו את הקישורים שמופיעים מתחת לסרטונים בשיעורים הבאים.

חשוב לי לציין שחלק מהקישורים הם קישור שותף. כלומר אם תחליטו לרכוש את הכלי דרכם, אקבל עמלה קטנה מהמכירה.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

חומרי עזר להדרכה זו

להורדת המדריך הכתוב, סט הכלים שלי לשיווק דיגיטלי, שמלווה את הדרכה זו. לחצו כאן.

אפשר להדפיס את המדריך או לקרוא אותו אונליין בעזרת תוכנה לקריאת מסמכי PDF כמו Abobe Reader.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

כלים לשיווק באימייל

מבוא לשיווק באימייל

בעולם השיווק יש אמרה רווחת: הכסף נמצא ברשימה. הכוונה היא שהפעולות השיווקיות שבסופו של דבר מייצרות את ההכנסות המשמעותיות ומניעות לקוחות לחזור ולקנות ממך קשורות ליצירה ודיוור לרשימה של לקוחות פוטנציאלים ולקוחות עבר.

עם כל ההתפתחויות הטכנולוגיות, הרשתות החברתיות השונות והכלים השונים לפרסום, אימייל הוא עדיין הכלי הכי אפקטיבי לשיווק דיגיטלי.

הוא חינמי (או לפחות מאוד זול).
הוא תמידי (אנשים לא מחליפים את כתובת האימייל שלהם בדרך כלל)
הוא אפקטיבי (לפחות % 30מהקהל שלי נחשף לכל אימייל שאני שולח)
והכי חשוב…

אתה לא תלוי באף אחד אחר!
אתה יכול לשלוח אימייל לקהל שלך מתי שאתה רוצה וכמה שאתה רוצה. יותר מזה אתה יכול לקחת את הרשימה שלך ולעבור איתה לספק אחר. תנסה לעשות את זה עם הלייקים שלך בפייסבוק.

ההמלצה שלי לכל בעל עסק היא לא לבזבז זמן ולהתחיל עכשיו בבניית רשימת תפוצה. להוסיף טפסים להרשמה לרשימת התפוצה שלך באתר, בבלוג ובעמוד הפייסבוק שלך ולהציע מתנות חינמיות ללקוחות פוטנציאלים תמורת הצטרפות לרשימה.

כדי להפוך את תהליך השיווק באימייל למסודר ואפקטיבי וכדי לא לעבור על חוק הספאם – אתה צריך לעשות שימוש במערכת דיוור אלקטרוני. אלו המערכות העיקריות והמומלצות שאני עושה בהן שימוש.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

Mailchimp – איך להפוך את השיווק באימייל לכיפי ואפקטיבי

מייל צ׳ימפ היא המערכת הידידותית ביותר למשתמש המתחיל.  היא חינמית (עד 2000כתובות אימייל), מאפשרת ליצור עיצובים יפייפים, וזהו כלי שכיף לגדול ולהתפתח איתו. במהלך העבודה תגלו יותר ויותר אפשרויות שיעזרו לכם ליצור קמפיינים אפקטיבים יותר.

הבעיה היחידה היא שמייל צ׳ימפ נוצרה מתוך מחשבה על המשתמש דובר האנגלית. למרות שב מהמקרים היא עובדת מצויין, לפעמים צריכים להיות טיפה יצירתיים עם ההתאמה לעברית.

להצטרפות לשירות בחינם + 30$ לשימוש עתידי במערכת

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

רב מסר – התוכנה המובילה לשיווק באימייל ובניית דפי נחיתה

רב מסר היא מערכת דיוור ישראלית שנבנתה לצרכים של הלקוח הישראלי. לטעמי היא קצת יותר מסובכת ומבלבלת אבל מצד שני יש לה יתרון אדיר בתמיכה מלאה בעברית ומוקד תמיכה טלפוני שישמח לעזור לכם בכל שלב.

היתרון השני של רב מסר היא שמשתמשים בה מקבלים גישה בחינם לכלי לבניית דפי נחיתה ומכירה בשם רב דף. לא מדובר על דפי הנחיתה הכי מעוצבים או מתקדמים, אבל דווקא למשתמשים בתחילת הדרך יהיה מאוד נוח לעבוד עם הכלי הזה.

כמובן שהוא מתממשק בצורה מלאה למערכת הדיוור של רב מסר.

להצטרפות לחודש ניסיון בשירות לחץ כאן

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

כלים לבניית אתרים ודפי נחיתה

מבוא לאתרים ודפי נחיתה

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

Leadpages – לעשות שימוש בדפי הנחיתה הטובים בעולם

כשהמשווקים המובילים בעולם צריכים לבנות דף נחיתה -הם עושים שימוש בלידפיג׳ס. זאת לא רק התוכנה הכי מתקדמת לבניית דפי נחיתה מכל מיני סוגים, אלא הם ממש יצרו דפי נחיתה שהפכו לסטנדרט בעולם השיווק דיגיטלי.

בלידפיג׳ס תוכל למצוא עשרות דפים שונים לשימושים שונים, שעוצבו כדי להעניק את אחוזים ההמרה הגבוהים ביותר לכל שימוש.

העיצובים הם אמנם אחידים ולא ניתן לשנות אותם יותר מידי, אבל זה מעניק להם יכולת להיות סופר מהירים ולשמור על אחוזי ההמרה שגבוהים משמעותית מכל תוכנה אחרת שם בחוץ

בעיקרון לידפיג׳ס לא תומכת בעברית, אבל בעזרת כמה טריקים קטנים שמצאתי אפשר לעשות שימוש במערכת בלי שום בעיה. צפו בהדרכה בלשונית הבאה.

להרשמה ללידפיג׳ס לחץ כאן

לאחר הלחיצה על הלינק למעלה, תוכל להצטרף לשירות ב 1$ לחודש הראשון
על ידי לחיצה כאן

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

איך לעשות שימוש בתוכנת Leadpages בעברית

התוכנה המובילה לבניית דפי נחיתה עם אחוזי המרה גבוהים תומכת מהיום בעברית!

זה הקוד שצריכים להוסיף בדף – ההסבר המלא בסרטון.

להרשמה ללידפיג׳ס לחץ כאן

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

Profit Builder – לעצב דפי נחיתה ואתרים ללא ידע טכני

זאת היא תוכנה נהדרת ליצירה של דפי נחיתה. בעזרתה ניתן ליצור דפי נחיתה בהתאמה אישית גבוהה, לחבר אלמנטים שונים כדי ליצור דפים שונים שעונים על הצרכים המדוייקים שלך.

התוכנה מתלבשת על אתר וורדפרס קיים, אם כתוסף חיצוני שמאפשר ליצור דפי נחיתה לצד התוכן הקיים באתר שלך ואם בתור ערכת עיצוב שמאפשרת ליצור אתר שלם שבנוי מדפי נחיתה.

התוכנה הזאת זולה מספיק כדי להחזיר את ההשקעה בה כבר בדף הנחיתה הראשון שתיצור.

לרכישת התכנה ב-32% הנחה לחצו כאן

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

בניית בלוג ב-Wordpress

וורדפרס היא הפלטפורמה הנפוצה ביותר בעולם ליצירת בלוגים ואתרים. כל האתרים שלי (וחלק מדפי הנחיתה שלי) בנויים בעזרת וורדפס.

לוורדפרס יש מספר יתרונות:

1. היא חינמית לחלוטין (יש צורך רק לשלם על אחסנה ודומיין).

2. זאת פלטפורמה בקוד פתוח ולכן היא ממשיכה להשתפר להתפתח על ידי הקהילה.

3. יש לה ורסטיליות אדירה, ואין כיום כמעט שום סוג של אתר שאי אפשר לבנות בעזרתה.

4. סביב וורדפרס נוצרה קהילה עצומה של מפתחים, מעצבים ומשתמשים, ולא צריכים לפתח כמעט שום אתר או מרכיב מאפס, כי מישהו אחר כבר כנראה עשה זאת בשבילך.

5. ניתן לרכוש ולהוריד עשרות אלפי עיצוב ותוספים בחינם או בעלות סמלית.

עקומת הלימוד של השימוש בפלטפורמה היא יחסית חדה. תאורטית תוכל להקים, לעצב ולהכניס תוכן לאתר חדש תוך כמה שעות. וזה מבלי כל ידע מוקדם בבניית אתרים.

מכיוון שתהליך ההקמה הראשוני של אתר וורדפרס מאפס הוא טיפה טכני ומבלבל, אני ממליץ לעשות שימוש בשירות כמו wpwith.us שמאפשר לך להקים אתר וורדפרס חדש תוך פחות מחמש דקות מבלי ידע טכנולוגי.

אם אתה קצת יותר טכני ואתה רוצה לדעת כיצד לבנות אתרים ולצלול יותר לעומק הדברים, אמליץ לך על הקורס החינמי שיצר יהודה שלגר מוורדפרס קלאב ללימוד בניית אתרים בוורדפרדס. בחמשת השיעורים של הקורס תלמדו איך להקים אתרים מקצועיים בוורדפרס במו ידך צעד-אחר-צעד ללא צורך בידע מוקדם ומבלי לעזוב את הנוחות של הבית.

להצטרפות לשירות לתקופת ניסיון של 30 ימים לחץ כאן

הקורס החינמי לבניית אתרים של WPclub

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

Envato – זירת המסחר הגדולה בעולם לעיצוב, תמונות, וידאו ומוזיקה

Envato הוא האתר הגדול והמקיף ביותר בעולם לרכישה של קבצים דיגיטלים. בין היתר ניתן לרכוש:

  • עיצובים מוכנים לאתרים
  • גרפיקה ועיצובים לעסק
  • מוזיקה ואפקטים
  • תמונות סטוק וקטעי וידאו

האתר מפורסם בעיקר בתור זירה לרכישת של ערכות עיצוב לאתרים וורדפרס במחירים נוחים. כל האתרים שלי בנוים על עיצובים שרכשתי באתר.

לפתיחת חשבון משתמש באתר ללא עלות

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

Fiverr – איך לטפל במשימות מעצבנות ב 5$

Fiverr היא זירת מסחר לרכישת של שירותים ועבודות קטנות במחיר 5$ בלבד. אנשים בכל העולם מציעים את השירותים הייחודיים שלהם לביצוע משימות קטנות במחירים נמוכים משמעותית.

אם אתה צריך עזרה בהתקנת ערכת עיצוב באתר וורדפרס חדש או אולי מישהו שיעצב לך לוגו פשוט ובכלל כל סוג שירות שאתה יכול לדמיין – תמצא אותו באתר Fiverr.

אגב, זאת היא חברת סטארטאפ ישראלית ומאז שהאתר נוצר התפתח מעמד רחב של מיקרו יזמים ברחבי העולם (בדגש על מדינות עולם שלישי) שמפעילים עסקים מצליחים דרך האתר. ככה שברכישת שירותים מהספקים במדינות אלו אתה ממש יכול לנתב את הכסף שלך לבעלי עסקים בתחילת הדרך שבשבילם הוא סכום משמעותי.

לחץ כאן להצטרפות

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

Sumo.me – כלים להגדלת רשימת התפוצה וניתוח התנהגות גולשים

נכון לכתיבת שורות אלו אני מנהל 5 בלוגים שונים, עם מטרות שונות לעסקים השונים שלי. המשותף לכולם הוא שבכולם אני עושה שימוש בכלים של Sumo.me

זהו סט כלים חינמי שמסייע בניהול אפקטיבי של בלוג או אתר. אלו כלים כמו :

  • פופ-אפים לאיסוף כתובות אימייל של לקוחות פוטנציאלים.
  • הטמעת טפסי הרשמה לרשימה ברחבי האתר.
  • יצירת מפות חמות שעוזר לעקוב אחר התנהגות גולשים באתר שלך.
  • מעקב אחר התנהגות של גולשים בפוסטים ספיציפים (כמו כמה טקסט הם קראו).
  • יצירת כפתורי שיתוף

מאחורי הכלי האלה עומדים החבר׳ה של שעשו שימוש באותם הכלים שהם פיתחו כדי להגדיל הרשימה שלהם ליותר ממליון לקוחות פוטנציאלים.

להרשמה ושימוש בכלים ללא עלות לחץ כאן

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

כלים לוידאו ואינטראקציה

מבוא לוידאו ואינטראקציה

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

Webinar Jam – תוכנה לעריכת וובינר והדרכות אינטרנטיות

אם אני צריך להצביע על הפעילויות האפקטיבית ביותר והמכניסות ביותר שערכתי בעסק שלי מאז ההקמה שלו – אלו יהיו ללא ספק וובינרים.

וובינר, למי שלא מכיר, זהו סמינר או הרצאה שמועברת בשידור חי דרך האינטרנט. לקהל הצופים יש את האופציה להיות מעורב ולשאול שאלות לאורך כל ההרצאה ולהפוך את האירוע הוירטואלי להרבה יותר מעניין.

אני עורך וובינרים בדרך כלל כדי למכור קורסים או מוצרים חדשים שפיתחתי, בעיקר בגלל שמכירה שמתרחשת בשידור חי ומבוססת על אירוע היא הרבה יותר אפקטיבית ממעמדי מכירה אחרים כמו דף מכירה, סרטון וידאו או שיחת טלפון.

יש המון פלטפורמות שונות לעריכת וובינרים, חלקן חינמיות וחלקן יקרות מאוד. החיסרון הגדול הוא שכל הכלים הללו לא כל כך מתאימים לוובינרים שמטרתם למכור.

לפני קצת יותר משנה עולם הוובינרים עבר מהפכה עם הכלי הראשון לעריכת וובינרים שנוצר במיוחד למשווקים: וובינר ג׳ם.

לוובינר ג׳ם יש מספר יתרונות לעומת כלים אחרים:

  • אפשרות לערוך מספר בלתי מוגבל של וובינרים
  • אין הגבלה על מספר המשתתפים בכל וובינר
  • המשתתפים לא צריכים להוריד שום תוכנה כדי לצפות בשידור החי
  • ניתן לצפות גם מהטאבלט או הסמארטפון (מבלי להוריד אפליקציה)
  • ניתן להגדיל את המעורבות של הצופים בעזרת סקרים, סרטונים וידאו ואפילו ניתן לעלות לשידור החי כל אחד מהצופים בוובינר עצמו
  • ברגע האמת, כשאני מציג את ההצעה היחודי לוובינר אני יכול להקפיץ כפתור שמפנה את הצופים לעמוד רכישת ההצעה.

לכל הפרטים והרשמה לוובינר ג׳ם לחץ כאן

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

Vimeo – אחסון סרטוני הדרכה וסרטונים שיווקים

למרות שיוטיוב ופייסבוק שולטות היום בתחום שיתוף הוידאו ברשת ויש להם יתרון אדיר בתפוצה הרחבה שהן מעניקות לסרטונים שעולים אליהן, לפעמים יש דווקא צורך בשירות אחסון וידאו שעונה על צרכים אחרים.

אני עושה שימוש בוימאו כדי לאחסן את כל סרטוני הוידאו של הקורסים וההדרכות שלי. וימאו מאפשרים להטמיע את סרטוני הוידאו בכל עמוד או אתר שתרצה ומאפשרים להגדיר את הסרטונים כך שרק אנשים מסויימים יוכלו לצפות בהם, שניתן יהיה לנגן אותם אך ורק באתרים מסויימים ולשלוט במראה של הנגן.

עד לפני כמה שנים מי שהיה מעוניין באחסון מאובטח של סרטוני וידאו היה צריך לעשות שימוש בכלים יקרים ומסובכים הרבה יותר. השירות מציע חשבון חינמי אבל גם חשבון בתשלום שמעניק לך אופציות מתקדמות יותר לאחסון וידאו

להצטרפות לשירות ללא עלות לחץ כאן

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

Wistia – הכלי המוביל למשווק בוידאו

ויסטיה הוא השחקן החדש והמאוד מוצלח בתחום אחסון הוידאו. השימוש העיקרי שלי בשירות הוא לאחסון סרטוני המכירה שלי.

היתרון בויסטיה הוא שזהו שירות אחסון שמותאם למשווקים ולכן ישנם המון פיצ׳רים שתמצאו שימושיים. בין היתר תוכל לקבל סטטיסטיקה על צפייה בסרטון, יכולת לאסוף כתובת אימייל במהלך הצפייה, להוסיף קריאה לפעולה ולהתחבר עם תוכנות חיצוניות, זה בנוסף לשליטה מלאה בעיצוב הנגן כולל הוספה של כפתורי שיתוף.

ישנה גרסה חינמית שמוגבלת בהיקף תעבורת הרשת של הסרטונים שלך, ותוכניות בתשלום שעלותן תלויה ברוחב הפס הרצוי לך והפיצ׳רים השונים.

להצטרפות לשירות ללא עלות לחץ כאן

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

Easy VSL – ליצור סרטוני מכירה והדרכה בדקות

שיווק בוידאו עובד – זה די כבר ברור היום לכולם. הבעיה היא שהפקה של סרטוני וידאו יכולה להיות יקרה, ארוכה ומייגעת. אז איך אני יכול עדיין להפיק סרטונים איכותיים במחיר אפסי ובזמן קצר?

קוראים לזה Video Sales Letter

זהו בעצם גרסת וידאו של מכתב המכירה הקלאסי והיתרון העיקרי שלו הוא שניתן להפוך כל טקסט פשוט לסרטון שמשלב בו גם קול והופך את הצריכה של התוכן שיצרת ליותר קלה.

אפשר לעשות שימוש בפורמט הזה לסרטונים מכירה, סרטוני הדרכה או כל סוג אחר של תוכן שאתם רוצים לשתף עם הקהל שלכם. אם פעם הייתי צריך להשקיע שעות ביצירה של הסרטונים הללו בעזרת יצירה של מצגת, הקלטת הקול וחיבור בתוכנת עריכה – היום אפשר לעשות את הכל במקום אחד.

את התוכנה שבה אנחנו משתמשים בסרטון, ניתן לרכוש באתר הבא

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

כלים לפרודוקטיביות

מבוא לכלי פרודרקטיביות

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

Evernote – לרכז את כל המסמכים החשובים במקום אחד

בחיי היום יום בעסק אני נחשף להמון אינפורמציה. ממאמרים וכתבות, לרעיונות שעולים במוחי בנושאים שונים לאינפורמציה חשובה שאני צריך לשמור לשימוש עתידי ולמסמכים שאני צריך לתייק.

כל המסמכים שלי בעסק שמורים בתוכנת Evernote. נחשפתי לכלי הזה בעקבות קריאה של ספר מצויין בשם או “לגרום לדברים לקרות”.

אם אני נתקל בכל פיסת אינפומציה מעניינת אני שומר ומתייק בתוך Evernote. ככה אני יכול לגשת אלייה בקלות בשלב מאוחר יותר. התוכנה חינמית, ואני חייב להזהיר – היא ממש ממכרת 🙂

להרשמה למינוי חינמי ללא הגבלה לחץ כאן

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

Todoist – אפליקציית המשימות הכי טוב שאני מכיר

תקופה ארוכה חיפשתי כלי לניהול המשימות שלי בעסק, הדרישות היו ברורות:

  • להיות מסוגל לרשום משימות בכל מקום ובכל זמן, גם במחשב וגם בסמארטפון ובטאבלט שלי.
  • שיצליח לעבוד גם עם אנדרויד וגם עם אייפון, גם עם PC וגם Mac.
  • שתהיה תוכנה שאני יכול להתקין על המחשב ולגשת אלייה בלחיצת כפתור.
  • שיעבוד על פי הכללים שמופיעים בספר Getting Things Done.

לאחר בחינה של יותר מ 20 כלים שונים, גיליתי שתוכנת Todoist היא המתאימה ביותר לצרכים שלי.

לתוכנה גרסה חינמית מעולה, ואופציה לשדרג לגרסת פרימיום עם פיצ׳רים חשובים נוספים.

להורדת האפליקציה והרשמה ללא עלות לחץ כאן

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

Pocket – לרכז את כל רשימות הקריאה שלך במקום אחד

אני משתמש בפוקט כדי לאסוף את כל המאמרים והכתבות החשובות שאני נתקל בהם ביום יום ולרכז אותם לרשימת קריאה אחד שאני יכול לגשת אלייה מאוחר יותר.

הכלל שלי הוא שאני לא קורא מאמרים וכתבות בזמן העבודה ולכן כל פעם שאני נתקל במאמר מעניין או חשוב אני יכול לסמן אותו ולקרוא אותו בשלב מאוחר יותר.

לפוקט יש תוסף לכרום, אפליקציה לסמטארפון, לטאבלט ולמחשב שמאפשרים לך לסמן, לתייג ולגשת אליהם מכל אחד מהמכשירים.

יתרון נוסף הוא שפוקט מנקים כל מאמר מאלמנטים גרפים, פרסומות או כל הסחות דעת ומציגים את הטקסט בצורה נקייה, ברורה וקריאה יותר, דבר שהופך את החוויה להרבה יותר נעימה והרבה יותר פרודקטיבית.

להרשמה לשירות ללא עלות לחץ כאן

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

Buffer – כלי לניהול עמודים ופרופילים ברשתות חברתיות

באפר הוא ללא ספק הכלי הטוב ביותר והידידותי ביותר למציאה, תזמון ושיתוף של תוכן ברשתות חברתיות. זהו כלי שמתאים במיוחד למי שמנהל מספר פרופילים ברשתות חברתיות שונות, כי בעזרתה אתה יכול לנהל את כל הפרסומים במקום אחד.

חוץ מיכולות התזמון השונות, לתוכנה תוסף לדפדפן שמאפשר לך לאסוף תוכן מעניין כל פעם שאתה נתקל בכזה ברחבי הרשת, לתזמן אותו לפרסום מיידי, בשלב מאוחר יותר או לאסוף לשימוש עתידי.

הגרסה החינמית של התוכנה מאפשרת לך לשתף תוכן מהפרופיל הפרטי שלך בלבד, אבל ב 10$ לחודש תוכל לחבר גם את כל העמודים והפרופילים שלך במספר רשתות חברתיות.

להצטרפות לשירות ללא עלות לחץ כאן

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

Bit.ly – לקצר ולעקוב אחרי לינקים ברשתות חברתיות

אני עושה שימוש בביט.לי לשני דברים:

  • 1. קיצור לינקים ארוכים ללינקים קצרים ואסטטים יותר
  • 2. מעקב על תנועת גולשים וקליקים על לינקים שונים שאני מפזר ברחבי האתרים שלי וברשתות חברתיות.

איך עושים את זה?

פשוט מעתיקים את הלינק שאתה רוצה לקצר ומדביקים אותו בחלונית הקטנה שבאתר, מיד תקבל לינק מקוצר ותוכל לערוך את הטקסט שלו לפי הצורך שלך.

אם תוסיף את הסימן + בסוף הלינק שיצרת תקבל גישה ללוח בקרה שמאפשר לראות את מספר ההקלקות על הלינק, השעות, איפה הקליקו עליו ומאיזה מדינות, וכן מי עוד קיצר ושיתף את הלינק הזה בעבר.

התחל לקצר הלינקים שלך עכשיו!

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

F.lux – להתאים את העבודה על המשב למנגנון הביולוגי של הגוף.

למרות שהשעות הפרודקטיביות ביותר שלי הן דווקא בבוקר, אני עדיין מוצא את עצמי לא פעם עובד מול המחשב עד שעות מאוחרות. הבעיה היא שבהייה במסך מחשב במשך שעות הערב והלילה יכולות לשבש את הפעילות התקינה של המוח, להשפיע על המנגנונים הביולוגים ולגרום לנדודי שינה.

למה זה קורה?

הגוף שלנו רגיל להיחשף למגוון רחב של גוונים של אור לאורך כל שעות היממה.

אור רך וכתום בשעות הבוקר המוקדמות, אור כחול יותר לאורך שעות היום ולגוונים כתומים/אדומים יותר בשעות הערב. מסכים דיגיטלים נוטים להקרין אור בספקטרום הצבע הכחול בכל שעות היממה, בלי קשר לגווני של האור שבחוץ.

בהייה ארוכה במסך מחשב לאחר השקיעה משדרת לגוף סימנים מבלבלים וגורמת לו לחשוב שהשעה מוקדמת יותר ועלולה להקשות עלייך להירדם.

ממי ממיר את האור הכחול שמוקרן מהמסך והופך אותו לרך ונעים. כך שמרגע השקיעה המסך שלך יתחיל להפוך לכתום יותר ויותר.

פעם הייתי מסיים לעבוד על המחשב בשעה מאוחרת ולא הייתי מצליח להירדם, לפעמים אפילו לכמה שעות. היום אני יכול לסיים לעבוד, לסגור את המסך ולהירדם תוך כמה דקות בלי בעיה.

להורדת התוכנה ללא עלות לחץ כאן

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

Xmind – עכשיו קל לתכנן את ההשתלטות שלך על העולם

מהלכים שיווקים וקמפיינים שאני יוצר מורכבים הרבה פעמים מעשרות חלקים שונים וזה תמיד מאתגר להכניס את הכל למסמך או רשימה אחת מסודרת. זה אפילו קשה יותר לנסות להעביר ולהסביר את הרעיונות הללו למישהו אחר.

השיטה הטובה ביותר לפרק פרוייקט מורכב ולהפוך אותו לברור יותר הוא בעזרת מפות חשיבה, שעוזרת לתכנן ולהציג רעיונות מורכבים בצורה ויזואלית וברורה.

בעזרת Xmind אני יכול לקחת רעיונות מורכבים, לבנות מהם גרפים ותרשימים שמפשטים והופכים את התהליך לברור יותר. המוח של אנשים יצרתיים עובד בצורה שונה אחרת לחלוטין וזאת לטעמי הדרך הטובה ביותר לעצב את המחשבות שלך לכדי תוכנית פעולה ברורה.

להורדת התוכנה ללא עלות לחץ כאן

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

Streak – ניהול ושימור לקוחות בתוך חשבון הג׳ימייל

לפעמים לדברים טובים יש השפעות שליליות. אני הרגשתי כך בתחילת התקופה שהעסק שלי ממש התרומם והתחלתי לקבל מספר גדול של פניות מלקוחות ביום. הבעיה היא שבאיזשהו שלב כבר קשה לעקוב אחרי כל לקוח ולקוח בתהליך המכירה.

למי שלחתי כבר הצעת מחיר ומי ממתין לקביעת פגישה. הרגשתי שאני לא מצליח למצוא את הידיים והרגליים. ואז גיליתי את Streak.

סטריק היא תוכנת ניהול קשרי הלקוחות הפשוטה והקלה ביותר לשימוש שאני מכיר מצד אחד, אבל מצד שני היא מאפשרת גמישות ווסטירליות ביצירת תהליכי מכירה ארוכים ומורכבים.

בניגוד לתוכנות אחרות, היא יושבת בתוך חשבון הג׳ימייל שלי, כך שכל התקשורת היום יומית באימייל מתעודת ומוצמדת לכרטיס הלקוח. תהליכי המכירה שבניתי בתוכנה ליוו אותי במעקב אחרי מאות לקוחות פוטנציאלים ועשרות לקוחות קיימים שלי במקביל.

להרשמה לשימוש ב Streak ללא עלות

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

Insight.ly

אחרי שניהלתי את קשרי הלקוחות במשך שנים דרך מספר תוכנות שונות, עברתי לאחרונה למערכת הזאת – ואני ממש מרוצה.

את המעבר עשיתי כשהייתי צריך תוכנה שמספר אנשים יוכלו לעבוד בה במקביל ועדיין לשמור על הסדר והמעקב אחר התקשרות עם הלקוחות השונים בעסק.

insight.ly מציעה למשתמשים פחות או יותר כל מה שאתה צריך ועלול להיות צריך בעתיד. זאת היא מערכת שתגדל ביחד איתך לאורך השנים ומתאימה במיוחד לעסקים שיש בהם אנשי מכירות (או מעוניינים להכניס כאלו).

האמת היא שחשבתי להקליט הדרכה על הכלי הזה בעצמי, אבל אני חושב שעדיף ללמוד מהמקור, ממי שממנה למדתי על שימוש בכלי המדהים הזה.

אלומה גניאל קובי, מחברת 'שיטה, יצרה סדרה של שלושה סרטונים שילמדו אותך איך לנהל את הלקוחות והמכירות בעסק שלך.

לצפייה בסדרת הסרטונים ללא עלות לחץ כאן

(בצד השני תצטרף להכניס את האימייל והשם שלך)

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

עט ונייר

לא מדובר על טכנולוגיה מתקדמת או כלי חדש שהגיע היישר מעמק הסיליקון, ועדיין הרבה מאוד מהתהליך יצירת קמפיינים מוצלחים ותכנון הפעילות בעסק מתחיל משימוש פשוט בעט ונייר.

למשל, כל פעם שאני צריך לתכנן וליצור דפי נחיתה וספציפית דפי מכירה אני מתחיל ביצירה של סקיצה של איך אני רוצה שהדף יראה. זה מאוד קל לקפוץ ישר למערכת בניית דפי הנחיתה שבה אתה עושה שימוש ולהתחיל לבנות את הדף, להכניס את הטקסט, תמונות ואלמנטים שונים. אבל גיליתי שאסור לי לדלג על השלב החשוב של השרטוט הידני.

התהליך הוא כזה – אני יוצר שרטוט פשוט של כל החלקים השונים שאני רוצה שיופיעו בעמוד, כל חלק מיוצג על ידי קוביה.

ישנה קוביה אחת לכותרת ראשית, אחת לסרטון וידאו, אחת לשאלות וכו׳.

לאחר מכן אני ממלא בכל קוביה את כל הנושאים שאני רוצה לגעת בהם.

לאחר שיש לי את הסרטוט והדברים מסודרים בסדר שאני מוצא לנכון – אני ניגש לכתיבה של הדף על בסיס הסדר של החלקים השונים. אחרי שיש לי את המבנה הנכון והטקסט אני מתחיל ביצירה או בחירת של עיצוב לעמוד עצמו.

מהניסיון שלי, אם עובדים בסדר פעולות הזה אפשר להגיע לחיסכון של כמה שעות לפחות ביצירת דפי נחיתה, גם להגיע לתוצאות טובות יותר כבר בפעם הראשונה שאנחנו יוצרים אותם.

ההמלצה הזאת נכונה גם לבניית של אתרים, בלוגים, גרפיקה שאתם יוצרים, תהליכים מכירה, שיווק וכל מה שמצריך שימוש בכלים טכניים במהלך תהליך היצירה.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

סיכום

כלים נוספים ששוה להכיר

אימייל:

  • Litmus gmail tab –  מאפשר לערוך בדיקות האם הדיוורים שלך מגיעים לתיבת הדואר הנכנס בג׳ימייל.
  •  Email Extractor – מחלץ כתובות אימייל מכל עמוד אינטרנט.
  • Email X – תוכנה אינטרנטית לחילוץ של כתובות אימייל מכל מסמך טקסט.

פרודקטיביות:

  • Google Analytics URL Builder – תוסף לכרום המסייע בתיוג וביצירה של לינקים לצורך מעקב.
  • Zapier – עוזר לחבר ולאפשר לכל תוכנה כמעט במדריך הזה לתקשר אחת עם השניה ולהעביר ביניהן נתונים. חוסך לי הרבה מהעבודה הידנית שהייתי מבצע עד היום.
  • Newsfeed eredicator – תוסף לכרום שעוזר לך להימנע מבזבזן הזמן בגדול ביותר בחיינו – שיטוט חסר תכלית בזרם החדשות שלך בפייסבוק.

פיננסים:

  • Paypal – פייפאל מאפשרת לשלוח ולקבל כסף באינטרנט, זאת הדרך המועדפת עליי לקבל תשלומים.
  • פלא-פיי – שירות ישראלי לסליקת כרטיסי אשראי באתרי אינטרנט, מתאים במיוחד לעסקים מתחילים.
  • Accountbook – תוכנה להפקת חשבוניות וניהול חשבונות, מאפשר הפקה אוטומטית של חשבוניות ללקוחות שרוכשים ממני דרך פייפאל ובפלאפיי.

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

רגע לפני שנפרדים…

תודה שצפית בהדרכה, לפני שאנחנו נפרדים, יש לי בקשה אחת קטנה.

לקח לי יותר מחמש שנים למצוא כל הכלים שהצגתי בפניך במדריך הזה ואני אשמח שכמה שיותר אנשים יוכלו לעשות בהם שימוש ולא יצטרכו גם לעשות את אותה דרך ארוכה שאני עשיתי בניסיון למצוא אותם!

לכן הבקשה שלי היא פשוטה, אשמח אם תשתף אותו עם כל מי שאתה חושב שיהנה מההדרכה הזו.

לחצו כאן לשיתוף המדריך עם החברים שלך בפייסבוק

או שפשוט שלח את המדריך הזה במייל לכל מי שאתה חושב שיוכל ליהנות מהכלים הללו בעזרת הקישור הבא – לינק לשליחת המדריך לחבר

תודה רבה!

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

מה השלב הבא?

הנה כמה הדרכות שאני ממליץ שתעברו עליהם עכשיו:

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…

אפשר לקבל את המשוב שלך על ההדרכה

סיימתי, אפשר לעבור לשלב הבא…