למה אני מלמד שיווק ולא פשוט משווק בעצמי?

הרבה מאוד פעמים שואלים אותי את השאלה הזאת…

אם אני כל כך טוב בדבר הזה שנקרא שיווק באינטרנט, למה אני מגלה את כל הסודות שלי?
למה אני רוצה ללמד את כולם במקום פשוט להשקיע את כל הזמן שלי
בשיווק מוצרים או שירותים שהם יותר רווחיים מקורסים אינטרנטיים או מליווי עסקי?

אז קודם כול אני אגיד שהמעבדה הוא רק אחד העסקים שלי
ונכון לכתיבת שורות אלו יש לי שלושה עסקים שונים שבכולם אני משתמש בעקרונות ובטכניקות שאני מלמד.
אז אני כן משווק בעצמי.

אל תדאגו להכנסה שלי, טפו טפו טפו הכול בסדר.

אני חושב שהשאלה הזאת מגיעה ממקום עמוק יותר.


כי בעצם מי ששואל אותי את השאלה הזאת מנסה לבטא סוג של חשש
שאולי אני רמאי / שקרן / נוכל / מגזימן / משועמם. אני יכול להבין את זה.

יש המון אנשים בעולם האינטרנט שהמטרות שלהם לא ממש טהורות. האמת שגם אני חושש מהם.
שנים לא הייתי מוכן להוציא שקל על הדרכות, על תוכנות או על ידע למכירה באינטרנט.
הייתי מנסה למצוא את הדברים החינמיים. כי הסיכוי שלי להיכוות נמוך הרבה יותר כשזה חינם
.

בגלל שאני בחור שצמא לידע הייתי מבלה מאות שעות בקריאה, האזנה, צפייה ולמידה של ידע חינמי.
אני אוהב ללמוד, אני בטוח שכמעט כולם צמאים לעוד ידע – ללמוד עוד משהו חדש, למצוא עוד פיסת אינפורמציה שתעזור. זה חלק מהסימפטומים של העידן שאנחנו חיים בו, המהפכה השלישית – מהפכת האינפורמציה.

אני כבר אגיד לך ש-99% ממה שאני מלמד אפשר למצוא באינטרנט בחינם. וגם הרבה יותר מזה…
דברים שאני בכלל לא יודע שאני לא יודע נמצאים שם בחוץ במרחק של כמה הקלקות עכבר וחיפוש בגוגל.

אבל לא בגלל זה אתם כאן, רוב האנשים שאני עובד איתם רוצים קיצור דרך. הם רוצים שהדברים יהיו ברורים יותר ובהירים יותר.

אני עושה מאמצים אדירים לעבור לדיאטה דלה באינפורמציה כדי שאני אוכל להשקיע יותר מאמץ
בעצם היישום של הידע הזה ולא רק לצרוך אותו ולדחוף אותו למוח בניסיון שהוא יידבק.
אני חושב שרק 5% מהידע שאני נחשף אליו אני באמת מיישם.
כל השאר יושב במוח, או שאולי אני אעשה בו שימוש בעתיד או שהוא סתם תופס מקום.

אני אגלה לכם סוד נוסף…

אני מגלה שאנשים שרכשו ממני קורס מיישמים בשנה הראשונה רק כ-30% ממה שאני מלמד.
חלקם חוזרים לחומרים שוב ושוב וככה מרחיבים את הידע שהם מיישמים. אולי 30% לא נשמע לכם הרבה,
אבל זה המון (בעיקר בהשוואה ל-5% העלובים שאני מיישם בעצמי).

זה נובע מכמה סיבות עיקריות:
1. כשאתה משלם על קורס יש סיכוי גבוה יותר שתיישם אותו.

2. כלל שתשלם יותר – ככה הסיכוי שתיישם גבוה יותר.

3. אני מציע לאנשים קיצור דרך, הם לא צריכים לחפש את כל האינפורמציה הזאת בהמון מקומות, הם יכולים למצוא את הכול במקום אחד (באתר הקורסים שלי כמובן).

4. אני עושה שימוש ״ציני״ ברצון של אנשים למצוא את פיסת האינפורמציה שתעשה שינוי משמעותי בעסק או בחיים שלהם. היא לא באמת קיימת, השינוי מגיע מיישום של ידע רגיל לחלוטין שרוב הסיכויים שאולי כבר שמעתם בעבר. (עכשיו, כשאני חושב על זה, ממש לא רק אני עושה את זה, אוניברסיטאות מוכרות את החלום שאם תשיג את הידע הנכון תוכל להצליח בקריירה שלך, וחברות תעופה מוכרות את החלום שאם תיסע ליעד טרופי תוכל לשכוח מכל צרות היום יום שלך. כמעט כל עולם העסקים בנוי על חלום כזה או אחר. מצד שני, מי אני שיחבל בחלומות של אנשים).

5. אנשים נהנים להקשיב להדרכות שלי כי 50% ממה שהם שומעים אלו דברים שהם כבר מכירים. 50% מהידע או אפילו פחות אלו דברים חדשים לחלוטין. אני אף פעם לא אלמד רק משהו שהוא חדש לחלוטין, כי הסיכוי שאנשים יסכימו איתי, ישתכנעו ויישמו יהיה נמוך.

6. כאנשים נחשפים לידע שהם מכירים הם מהנהנים בראשם בהסכמה. הם יפתחו איתי חיבור טוב יותר כי אנחנו כבר מסכימים על חלק מהדברים. זאת השיטה הטובה ביותר לחשוף אותם גם לקצת ידע שהם עדיין לא מכירים.

7. אני יודע לקחת רעיונות מורכבים ומסובכים ולפשט אותם לאינפורמציה שכמעט כל בן אדם יכול ליישם, או לפחות להבין. מה שבמביא אותנו לנקודה האחרונה, שאיתה אני ככל הנראה אסיים את המאמר הזה.

אני אוהב ללמד.
אני אוהב להעביר את הידע שלי לאנשים אחרים.
אני אוהב להיות זה שמעבד את כל האינפורמציה כדי שאנשים אחרים לא יצטרכו לעשות את זה.
אני אוהב שאנשים אומרים לי תודה אחרי שאני מסביר להם עיקרון חשוב או מספר להם על טריק מעניין.
80% מהידע שלי אני נותן בחינם.
הסיבה היחידה שאני לוקח על זה כסף (חוץ מזה שאני נהנה שיש לי כסף בחשבון הבנק כמובן)
היא בגלל שאני יודע שאנשים שמשלמים הם אנשים שמיישמים.

רוב העוקבים שלי ורוב האנשים שאני עובד איתם ביום יום
מגיעים מהתחומים יצרתיים: צלמים, מעצבים, יזמים ויוצרים.
במקום שהם יבזבזו את הזמן שלהם בחיפוש אינסופי אחרי מה עובד ומה הידע החשוב שהם צריכים,
אני רוצה שהם יתמקדו במה שהם עושים הכי טוב, גם בליבה של העסק (תחום העיסוק שלך) 
וגם בשיווק.
כדי שתוכל לצלם במקום לשבת שעות מול המחשב כדי להבין מה לעז%^$#לֹ אתה צריך 
לעשות בפייסבוק.
כדי שתוכל לערוך סיעורי מוחות עם לקוחות במקום לנסות לשכנע בפעם האלף איזה לקוח עקשן
שאתה באמת שווה את הכסף שאתה דורש. כדי שתוכל ליצור מוצר חדש, להעלות סטטוס לפייסבוק,

ללחוץ על כפתור הקידום ולהצליח ליצור תוצאות בטווח זמנים קצר.
האמת שאני מעדיף שכולם ירכשו את הקורסים היקרים שלי (1,500 ש״ח פלוס…),
אבל המציאות היא קצת אחרת.

חלק מהאנשים בכלל לא צריכים אותי, הם חכמים מספיק כדי למצוא את הידע במהירות וליישם אותו בקלות.
כל מה שהם צריכים הוא שאחת לכמה חודשים מישהו יענה להם על שאלה חשובה
.
אלו האנשים שאני מקבל מהם אימיילים או תגובות פעמים רבות
.
לחלק מהאנשים אין בכלל תקציב כדי לרכוש את הקורסים שלי
,
ולכן אני מציע מוצרים זולים יותר בטווח המחירים של 7 ש״ח עד 350 ש״ח,
בתקווה שיום אחד, כשיהיה להם כסף, הם יקנו הדרכה יקרה יותר (וככה יוכלו ליישם יותר).

יש כאלה שממש לא מחבבים אותי ואת מה שאני עושה (אל תדאג, אם אתה קורא את השורות הללו – זה לא אתה).
הם לא פותחים את האימיילים שלי, הם שולחים לי כל מיני אימיילים לא נחמדים או שיש להם
תגובות מטומטמות לדברים שאני מפרסם. הייתי רוצה שהם פשוט יסירו את עצמם מהרשימה שלי או מהעמוד הפייסבוק שלי.
הייתי יכול לעשות את זה בעצמי אבל אין לי טעם לבזבז על זה זמן.

יש מי שקורא את הדברים שלי ומחייך,
אנשים כאלה מרגישים הזדהות עמוקה עם מה שאני מפרסם,
הם אלו שמתחברים חצי שעה לפני השידורים החיים שאני מעביר כדי לא לפספס אף מילה.
ואז הם עוד יצפו בשידורים החוזרים כמה פעמים.
חלקם מתבשלים תקופה ארוכה עד שהם קונים ממני. היו כמה שהייתי צריך ממש להכריח לקנות ממני,
לא בגלל שאני צריך את הכסף שלהם – אלא בגלל שאני רוצה שהם יעברו למצב של יישום במקום רק לצרוך תוכן.
הם המעריצים הנלהבים שלי, הם גורמים לי להרגיש כמו רוק-סטאר.

ואגב, אם אנחנו כבר מדברים עליהם, יש עוד סוג של לקוחות – אלה שאין להם זמן.
הם לרוב לא כל כך מגיבים למה שאני עושה.
אין להם זמן לקרוא את האימיילים שאני שולח.
אין להם זמן לצפות בסרטונים שלי עד הסוף.
הם מפסיקים לקרוא מאמרים שלי באמצע כי הם צריכים להמשיך לדבר הבא.
הם דוחים המון דברים, לא בגלל שהם רוצים אלא בגלל שהם פשוט עמוסים.
אלה האנשים שהכי צריכים אותי.
הם אלה שצריכים קיצורי דרך, הם אלה שממש ממש מטיבים ממה שאני מלמד.
הם אלה שאני צריך לשבת עליהם שיסיימו את ההדרכות שרכשו ממני.
שיעשו את המשימות שנתתי להם.
הם דורשים ממני הרבה יותר עבודה מאשר סתם לקוח רגיל.

זאת הנקודה שבה אני חותך את המאמר הזה באופן מהיר.

זה אני, זה מה שעובר לי בראש וכתבתי אותו בפעם אחת בלי לערוך, לתקן או לשנות את מה שכתבתי.

מה שאתם קוראים כאן זאת הדרך שאני מדבר ומשוחח עם אנשים ביום יום,
ואני לא רוצה שתחשבו חס וחלילה שאני בן אדם אחר ממי שאני באמת.

אני אסיים את המאמר הזה בבקשה קטנה, אשמח אם תכתוב לי מה הקריאה של המאמר גרמה לך להרגיש.

תהיה איתי כן בבקשה, תגיד לי דוגרי, אל תפחד. אני לא נושך (אנשים שקוראים את המאמרים שלי עד הסוף).

זה המקום שלך להגיב!

תגובות

הדרכות נוספות

פוסטים שמוכרים: 5 סוגי הפוסטים האפקטיבים ביותר לפרסום בפייסבוק היום​

הדרכת וידאו: איך לבנות קמפיינים ירוקי עד בפייסבוק שירוצו במשך שנים​

37 דרכים שונות למקד את הפרסום שלכם לקהל היעד המדוייק והרווחי ביותר​